Ineens elke nacht wakker…. 10 maand

Help , mijn lieve meid is nu 10 maand (bijna 11) ze heeft altijd in haar eigen bedje geslapen. (Muv de co-sleeper).
Maar sinds een aantal weken wordt ze midden in de nacht of rond 9/10uur wakker. Zwaar overstuur. Slaap trainingen gevolgd alles… niks wat tot nu toe helpt. Wat wel werkt, haar in ons bed leggen… ze gaat echt binnen een minuut slapen. Iemand een tip
 
Het kan wijzen op oververmoeidheid. Recent een slaapje geschrapt misschien?

Bij onze dochter lijdt een slaapje tekort ook altijd tot weer wakker worden 's nachts.
 
Ze slaapt in de ochtend rond 9/10 nog 2 uur en ‘s middags rond 12/1 ook 2 uur. Het slaapje van eind van de middag is er eigenlijk al wel een maand of 2/3 af
 
En niet iets gebeurt waardoor ze wat extra slaap nodig heeft om alle indrukken te verwerken, zoals op vakantie gaan? Dat kan ook een terugval geven.
 
Nou het is wel sinds de vakantie… augustus dit jaar.. toen sliep ze bij ons in de vouwwagen, wel aan de andere kant en in haar eigen bed. af en toe gaan de nachten goed maar ook heel vaak niet… ik probeer natuurlijk eerst haar eigen bed maar als dat niet wil slaapt ze binnen no time in ons bed
 
Onze dochter had tijdens en na haar eerste vakantie ook even een terugval in slapen. Voorzover ik weet kan je daar weinig aan doen, behalve er voor haar zijn.
Het kan vanzelf over gaan, maar bij papa en mama in bed is misschien wel te leuk om vanzelf over te gaan.
 
Dit is de periode waarin verlatingsangst om de hoek komt kijken. Onze dochter, bijna 12 maanden, kreeg die klap ook rond 10 maanden. Meerdere keren s nachts, terwijl ze eerst doorliep, in blinde paniek wakker. Zodra we erbij waren was het weer goed. Wij hebben ons eraan over gegeven en begrepen dat ze ons nodig heeft. Zeker nog even proberen in eigen bedje en als het na twee keer wakker worden niet lukt, verder slapen in de co-sleeper op onze kamer. De co-sleeper is open naar ons bed en ze kroop dan telkens s nachts met haar bolletje in mn nek. Dat bood veiligheid. Een gevoel van veiligheid icm slapen vonden wij belangrijker dan haar in eigen bedje te laten liggen met veel gebroken nachten. Geeft haar en ons stress, dus kozen we hiervoor. Nu is dit er weer helemaal uit en slaapt ze weer sinds een week of 2 volledig door! Doe vooral wat goed voelt voor je en wat werkt voor jullie beide. Jij bent de veilige haven van je kleine. Succes!
 
Bedankt voor je reactie, maar ook de co sleeper biedt geen hulp… hebben we meerdere malen geprobeerd. Ik moet zeggen dat het de laatste tijd goed gaat tussen 3/4 uur maar nu komt ze om 10/11 uur.. flesje wil ze niet. Ik haal haar er momenteel uit en ga beneden zitten. Maar dit lijkt me niet de uitkomst
 
Terug
Bovenaan