Ineens hysterisch bij naar bed gaan

<p>Hoihoi!</p><p>Mijn zoontje is 23 maanden en sinds 2 weken hysterisch bij elke keer naar bed gaan. Hij ging altijd superlief, gewoon tanden poetsen, omkleden, lezen, voor het raam zwaaien en slapen. Soms beetje mopperen, maar nu ineens is hij heel lang aan het krijsen en als ik hem troost en daarna wegga meteen weer. Zit nu alweer 3 kwartier te tandenknarsen van de frustratie, tv maar harder gezet. Ik kan het gewoon niet aanhoren. </p><p>Nu lees is sommigen die zeggen 'laten huilen', maar gaan jullie er dan tussendoor ook niet heen? Want dat werkt hier dus blijkbaar ook niet eens, maar zó lang laten krijsen... krijg het gewoon niet over mn hart. Maar ik wil ook dat 'ie er mee stopt!</p><p>Alle tips zijn welkom!</p>
 
Hier gaat t met periodes ook zo (2 dochters van bijna 3 jaar en 13 maanden)
Ik laat ze echt nooit zo lang brullen. Ga 3 of 4x terug om te troosten en speen te geven, is het dan nóg drama dan gaat ze eruit en een half uur uurtje later weer proberen. Meestal gaan ze dan wel lief slapen.
Ik ben er echt op tegen om ze lang te laten huilen. Als ze dan in slaap vallen, zijn ze helemaal niet relaxed in slaap gevallen en zijn ze vaak de hele avond en nacht onrustig. Vind ik ook zo zielig. Even eruit halen en laten kalmeren en opnieuw proberen vind ik persoonlijk fijner. 
Hoe lang slaapt je kindje overdag en hoe laat gaat hij er s avonds in? Is hij moe genoeg? Ik merk dat mn dochter van 13 maanden echt om 15.00/15.30 uiterlijk eruit moet en dan kan ze er om19.30/20.00 weer in. Ik laat haar nooit langer dan 15.30 liggen. Ik herinner me van mn oudste dochter dat zij rond de 2 jaar nog tot 14.30/uiterlijk 15.00 sliep en dan ook 19.30 weer naar bed.
 
Hier gaat t met periodes ook zo (2 dochters van bijna 3 jaar en 13 maanden)
Ik laat ze echt nooit zo lang brullen. Ga 3 of 4x terug om te troosten en speen te geven, is het dan nóg drama dan gaat ze eruit en een half uur uurtje later weer proberen. Meestal gaan ze dan wel lief slapen.
Ik ben er echt op tegen om ze lang te laten huilen. Als ze dan in slaap vallen, zijn ze helemaal niet relaxed in slaap gevallen en zijn ze vaak de hele avond en nacht onrustig. Vind ik ook zo zielig. Even eruit halen en laten kalmeren en opnieuw proberen vind ik persoonlijk fijner. 
Hoe lang slaapt je kindje overdag en hoe laat gaat hij er s avonds in? Is hij moe genoeg? Ik merk dat mn dochter van 13 maanden echt om 15.00/15.30 uiterlijk eruit moet en dan kan ze er om19.30/20.00 weer in. Ik laat haar nooit langer dan 15.30 liggen. Ik herinner me van mn oudste dochter dat zij rond de 2 jaar nog tot 14.30/uiterlijk 15.00 sliep en dan ook 19.30 weer naar bed.
 
Hij heeft altijd onregelmatig geslapen overdag, maar laatste maanden ging het heel goed, zo'n 1,5 tot 2 uur (tot 14.30/15.00) en dan tussen 19.00 19.30 erin.
Of hij heel moe of 'gewoon' moe is, maakt niet uit. Tussendoor eruit halen om te troosten doe ik nu wel, maar niet om weer te laten spelen, ik vind gewoon naar bed, is naar bed.
En hij slaapt zeker onrustiger als hij op deze manier in slaap valt, daarom hoop ik dat we het kunnen stoppen. Heb nu alweer 2 weken gebroken nachten.
 
Krijgt hij misschien weer kiezsn?
Als je zoontje altijd gewoon lief gaat slapen dan huilt hij nu vast omdat er wat is, en niet om jou te pesten.
Ik laat mn zoontje om die reden ook nooit huilen. Hij slaapt altijd lief en goed dus als hij dat niet doet is er gewoon iets.
Kan hij al een beetje praten en aangeven wat er is?
 
Ik denk zelf dat het komt van zn laatste keer ooronsteking, maar dat is nu over. 
Hij kan wel praten, maar dit soort dingen nog niet echt, hij zegt alleen maar 'slapen, nee'. Ook op momenten dat het totaal niet aan de orde is.
 
 
Hier nog zo een van net 2. Doet ook geen middag dutje meer. Ik pak hem eruit want als ik hem hysterisch laat huilen gaat hij spugen. Ook ik weet niet wat het is, bij mij slaapt hij wel gewoon.
 
Terug
Bovenaan