Ineens minder slapen??

Kan dat??
Noah sliep eigenlijk altijd van 7 uur s'avonds tot de volgende morgen half 10. En s'middags zo'n 1 1/2 uur.

Sinds 2 weken is dat helemaal voorbij! Hij slaapt nog maar tot half 8 en s'middags met geluk een uur.. Kijk, dat hij wat minder gaat slapen begrijp ik en dat vind ik echt niet erg, maar zo ineens 3 uur minder op een dag, vind ik wel extreem. Sinds 2 dagen merk ik ook dat hij toch over de hele dag wel vermoeid is. Ook probeer ik hem weer opnieuw in te dekken, maar dat heeft echt geen zin.. Herkennen jullie dit?? Is dit een fase, of nog een sprongentje??

Groetjes en bedankt

Het is natuurlijk wel zo, dat ook hij natuurlijk een lastige tijd heeft gehad, toen zijn broertje in het ziekenhuis lag, maar ik denk dat het daar nu niet zoveel mee te maken heeft. Of dat hoop ik tenminste. Hij is toch al weer een tijdje thuis.

Nou hier nog eentje die veel minder slaapt.
Op zich gaan de nachten nog steeds prima: van 19.15u. tot gemiddeld 8.00u. Soms wordt ze 1 of 2 keertjes per nacht wakker, maar na een aai over haar bol slaapt ze dan weer verder.
Maar 's middags slapen...ho maar. Nu al 4 dagen achtereen niet. Terwijl ze meestal 's middags toch wel zo'n 2 uurtjes sliep. Hoop toch dat het tijdelijk is, want in die 2 uurtjes slapen had ik juist net wat tijd voor mezelf, mijn werk of het huis...

Groetjes, Bianca

Is een fase (hoop ik). Onze middelste doet dit nu ook, hij sliep meestal tot 7.00 uur maar is nu vaak al om 6.00 uur wakker, en dan is hij ook echt wakker. Onze oudste is zijn hele leven al om 6.00 uur wakker, dus we zijn dan toch altijd al op, dat is dan weer een voordeel haha. Gelukkig slaapt hij 's middags dan wel ruim 3 uur, en dat heeft hij dan ook echt nodig!!
Gr's Noor

Hoi,

Hier ook Nynke ging 'savonds om 19.30 naar bed en werd dan meestal rond 8 uur wakker.
Nu sinds 2 weken wordt ze tussen 5.30 en 6.00 wakker.......rottijd...
"smiddags sliep ze altijd nog 2 uurtjes en nu wilt ze dat inene niet meer ze is alleen maar aan het kletsen in dr bed...
Ik hoop een fase.

Groetjes Stefanie

wow wat een tijden, hier gaat Nick om 20.00 naar bed om de volgende ochtend al om 6.30 weer wakker te worden.
'smiddags laat ik hem nog maar 2 uurtjes slapen en maak ik hem wakker anders is het 'snachts een groot feest voor hem maar niet voor ons.

Groetjes

Hoi,

Hier is het hetzelfde maar dan vooral sávonds, hij ligt soms tot 21.30wakker, niet dat hij lastig is hij slaapt gewoon niet en ligt een beetje rond te kijken, van de week dacht hij zijn middagslaapje over te kunnen slaan, ik heb hem gewoon laten liggen en na 2,5uur is hij in slaap gevallen, ik denk er wel aan om zijn middagslaapje wat in te korte, hij slaapt nl zeker 3uur en dat houd hem denk ik in de avond wakker, maar ik weet wel dat het op deze leeftijd bijna overal gebeurd, ook mijn oudste 2 hadden dit op deze leeftijd, de 1 in de middag de ander in de avond, ze hebben minder slaap nodig, maar moeten denk ik een nieuw ritme vinden!
Ook zijn ze bang om dingen te missen, hebben door dat de dingen niet stoppen als hun naar bed gaan!
Maar goed ik ga zelf ook maar eens mijn nestje in, morgen is het weer vroeg genoeg!

Gr MJ

Hallo,

Bente slaapt heel wisselend overdag. Ze heeft dagen dat ze 2,5 uur slaapt en soms heeft ze een half uurtje genoeg. Ik laat haar dan meestal nog wel even in bed liggen, ze ligt dan te zingen en te kletsen.
De nachten gaan nog steeds zoals altijd, meestal tussen 18.30 en 19.00 naar bed en de volgende ochtend zo 7.30 wakker (als ik tenminste niet hoef te werken), in het weekend haalt ze ook wel 8 uur.

Tijn daarentegen is altijd al vroeg wakker geweest, meestal is hij tussen 6 uur en half 7 uitgeslapen. We hebben wel de regel dat hij niet voor 7 uur zijn bed uit mag, soms is het strijd maar meestal houdt hij zich daar wel aan.

Groetjes danielle

Terug
Bovenaan