Ook hier is het slapen wat onregelmatiger aan het worden. Soms slaapt ze niet 's middags, maar juist dan kan ze 's avonds niet goed in slaap vallen of doorslapen......
Ik vind half 8 's ochtends een hele mooie tijd, hoor, voor die kleintjes om wakker te worden.
Ook hier heb ik altijd kinderen gehad die echt vroege vogels waren. Mijn oudste werd steevast tussen 5 en 6 wakker de eerste jaren (soms nog vroeger, volgens mij zag ik er lekker afgeleefd uit toen), en de andere meiden tussen 6 en 7. Ik vind het dus nu luxe dat Leah pas na zevenen uit zichzelf wakker wordt. En als ze een keertje laat is gegaan, wordt ze soms pas om half 9 wakker...
Maar nogmaals: het is hier de laatste maanden wat onregelmatig. We hebben een tijd gehad dat ze 's middags niet meer naar bed wilde of niet sliep. Toch heb ik haar consequent naar bed gebracht om in ieder geval te rusten. En nu slaapt ze dan toch weer wat beter 's middags. Ik denk (als ik ook naar de andere kids kijk) dat het gewoon een fase of een sprongetje is. Er verandert op het moment zoveel in Leahs wereldje (ze is gaan lopen, ze leert elke dag veel woordjes bij, gaat verbanden leggen en is voortdurend op ontdekkingsreis) dat ze misschien wat onrust van de dag tijdens haar slaapjes moet verwerken??