Ineens minder slapen??

Zarah is ontzettend wisselend met slapen. Ze had eindelijk een lekkere periode: ze sliep van 8 tot 8, echt een ongekende luxe voor ons! Maar sinds kort slaapt ze van 8 tot kwart voor 7... Ik vraag me soms wel eens af: waarom duren de goeie makkelijke fases altijd zoveel korter dan de zwaardere???? ;-)

Ik ben wel jaloers op jullie slapers, hoor! Zelfs met jullie slechte tijden. Mijn dochter slaapt tijdens 'goede' nachten nu van 20:30 - 06:00 uur. En dan reken ik de momenten dat ze 's nachts huilt of ligt te kletsen mee als slapen. Om 06:00 uur wakker worden is hier luxe, want als ik pech heb, wordt ze tussen 04:00 en 05:00 uur wakker. Het ging even een tijdje beter, toen sliep ze bijna het klokje rond!!!!!!!!!!! Dat heeft ze echt nog nooit gedaan.
Overdag slapen doet ze vanaf een half jaar oud al nauwelijks en dat is na anderhalf jaar nog steeds zo.
Ik vind het wel fijn om te lezen dat jullie het al weinig vinden als je kind zo'n 5 uur per etmaal meer slaapt dan mijn dochter. Niet voor jullie hoor!! Maar wel voor mij. Dat het niet aan mij ligt dat ik het weinig vind. Maar ja, wat kunnen we er aan doen? Niets, denk ik. En gewoon maar vol zien te houden.
En ik vind inderdaad ook dat de makkelijke fases zoveel korter duren dan de zwaardere! Oneerlijk ;-)

Hoi hoi,

Ook hier herkenbaar. Myrthe is vaak overdag wel moe, maar slapen... Ho maar. En soms slaapt ze overdag ineens 3,5 uur.
Er is geen touw aan vast te knopen. Ik breng haar wel naar bed en als ze ligt te kletsen, prima.
Ook als ze slaapt en binnen uur wakker is en kletst, laat ik haar ook liggen.
Want als ze niet slaapt, is het om 17u afgelopen met gezellige bui en wordt ze erg tegendraads. Dus ze heeft het wel nodig, maar doen is een andere vraag haha.

Liefs Irene

Ook hier is het slapen wat onregelmatiger aan het worden. Soms slaapt ze niet 's middags, maar juist dan kan ze 's avonds niet goed in slaap vallen of doorslapen......
Ik vind half 8 's ochtends een hele mooie tijd, hoor, voor die kleintjes om wakker te worden.
Ook hier heb ik altijd kinderen gehad die echt vroege vogels waren. Mijn oudste werd steevast tussen 5 en 6 wakker de eerste jaren (soms nog vroeger, volgens mij zag ik er lekker afgeleefd uit toen), en de andere meiden tussen 6 en 7. Ik vind het dus nu luxe dat Leah pas na zevenen uit zichzelf wakker wordt. En als ze een keertje laat is gegaan, wordt ze soms pas om half 9 wakker...

Maar nogmaals: het is hier de laatste maanden wat onregelmatig. We hebben een tijd gehad dat ze 's middags niet meer naar bed wilde of niet sliep. Toch heb ik haar consequent naar bed gebracht om in ieder geval te rusten. En nu slaapt ze dan toch weer wat beter 's middags. Ik denk (als ik ook naar de andere kids kijk) dat het gewoon een fase of een sprongetje is. Er verandert op het moment zoveel in Leahs wereldje (ze is gaan lopen, ze leert elke dag veel woordjes bij, gaat verbanden leggen en is voortdurend op ontdekkingsreis) dat ze misschien wat onrust van de dag tijdens haar slaapjes moet verwerken??

Hier een prima slaapster. Ze maakt nachten van ongeveer 18.30 tot 7.30 en overdag wordt meestal ruim 2 uur geslapen. Natuurlijk ook wel eens anders, als haar broer d'r wakker maakt bijv, maar normaal geen prbleem.

Zoonlief was trouwens tot oktober wel altijd een probleem met slapen, maar sinds kort gaat dat ook erg goed. Hij is net 3 geworden, en slaapt nog 5 van de 7 dagen overdag 1 a 1,5 uur. En 's avonds ligt hij er half 7 of half 8 weer in om tot 7uur de volgende dag weer weg te blijven. Al met al mag ik nu niet meer klagen. Hij slaapt 13 uur per dag en zij 15. Lekker nog bijna iedere dag een dik uur voor mezelf.

Gr Liesje

Terug
Bovenaan