Ineens niet meer doorslapen....hoe moet ik dit nou weer aanpakken??

Hoi hoi

Zo, van mij ook weer eens een berichtje. Ik lees nog wel iedere dag mee, maar heb niet altijd even tijd om op alles te reageren.... Maar als ik zo het aantal berichtjes lees, ben ik niet de enige...

Ik zit weer eens met een vraagje....
Wij hebben Stef veel in de huiskamer gehad tijdens het slapen. Nu ben ik langzaamaan aan het wennen om hem steeds in zijn eigen kamertje te laten slapen. Dit gaat allemaal prima, dus ik heb geen spijt. Maarrrrrr Als ik hem 's avonds in bed leg, slaapt hij zo 2,5 a 3 uur daar. Ik maak hem dan wakker voor zijn laatste voeding, en dan gaat hij weer naar bed en gaat hij meteen weer slapen.
Dit gaat allemaal prima. Maar nu ineens, nu dat hij dus een paar uur boven slaapt voor de nacht, wordt hij steeds om 05.00/05.30 wakker! Hij wil dan geen speentje en wordt pas rustig als hij een fles heeft gehad....op zich allemaal nog niet zo vreselijk, want hij zal vast het goede ritme wel weer vinden denk ik (tips zijn natuurlijk wel welkom) maar hij krijgt dan dus uiteindelijk een fles teveel..... Dit is dus niet zo best want hij mag maar een liter toch?? Zou het niet kunnen dat hij gewoon niet meer genoeg heeft aan zijn melk? Dat we misschien toch met een fruithapje moeten beginnen.....? (hij is nu 13 weken)

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, want ik weet het even niet. We moeten dinsdag naar het CB, dus daar vraag ik het ook wel, maar ben toch benieuwd of jullie dit kennen...

Liefs Annet

Hallo,
Ik lees al tijden mee op dit forum maar heb me sinds vandaag toch maar eens aangemeld. Ik heb een lieve zoon Tijs van bijna 4 maanden (16 weken).
Ik zou als ik jou was, wondernetje, gaan proberen of je kindje misschien niet al kan gaan doorslapen. Bij Tijs merkte ik ook dat wanneer ik hem nog wakker maakte voor een laatste voeding hij daarna heel onrustig sliep. Vaak was hij dan ook weer wakker rond 4 of 5 uur. Gelukkig sliep hij wel snel daarna weer in maar het is toch wel vervelend.
Ik heb bij Tijs nu sinds 1 week gewoon geprobeerd om de laatste fles niet meer te geven en dat werkt perfect! Hij krijgt nu nog 4 voedingen van 210cc + 7 schepjes en bij de laatste fles van 19.00 uur 3 kleine schepjes rijstebloem. Hij gaat rond half 8 naar bed en slaapt meestal lekker door tot half 7, 7 uur. Soms moet ik hem nu zelfs wakker maken!
Misschien is jou kleine mannetje ook al bijna toe aan doorslapen of anders zou ik gaan proberen de laatste fles eerder te gaan geven met iets meer voeding.
Succes!!!!

hoi annet!!

ik kom hier ook nog elke dag kijken maar schrijf ook niet zo veel momenteel. Lekker druk...
Maarre, de kleine van mij in nu ook 13 weken en sinds een paar dagen is hij weer aan het huilen en wordt ineens weer 's nachts wakker. Ik heb begrepen van mensen dat hij momenteel in een sprongetje zit en even niet meer weet wat hij zelf wil. erg lastig hoor want hij huilde amper en 's nachts sliep hij als een roosje....
Dus misschien is jouw ukkie ook in een sprongetje!
Ik heb het aan het CB nagevraagd afgelopen dinsdag over het sprongetje van de mijne en zij zei dat ik 's nachts niet naar hem toe moet gaan. Ik moest hem gewoon laten gaan. En gelukkig is het vannacht weer normaal, hij was stil....
Het CB zei dat hij anders weer gewent ging raken aan zijn nachtvoeding als ik erop zou reageren.
Ik denk dat het voor een fruithapje te vroeg is, althans dat denk ik hoor! Ik ga er pas in zijn 5e maand mee beginnen.

Nou, heeeeeeeeeeeeeeeeel veel sterkte en succes, meid

liefs
di silva

Mijn kleine Matthijs (3 maanden) wordt ook ineens weer om 4.30 uur wakker, terwijl hij al heel vaak lekker heeft doorgeslapen tot 6.30 uur!
Moet ik het nou juit negeren of eruit gaan voor de fles, vindt het heel moeilijk hoor!

Geen fles meer geven hoor Esmee!!! Dan gaat hij gelijk weer wennen aan een fles krijgen. Tijs heeft dit ook wel eens gedaan en ik ben gewoon een paar keer naar hem toegelopen en laten huilen. Is heeel vervelend en niet leuk maar na 1 uurtje gaf hij het op en de volgende nacht sliep hij weer gewoon door. Ze proberen het toch steeds weer.
Ik zou ook geen speen geven snachts, dan kun jij er steeds weer uit om die speen in de mond te stoppen. Ik heb dan wel het geluk dat Tijs geen spenen mannetje is (wil echt geen speen) en ik heb in het begin dit wel geprobeerd, maar dan moest ik er zo vaak uit dat ik dacht...ja doei..mama wil ook slapen, hij kan doorslapen dus dan maar huilen.
Je moet even jezelf moed in spreken en echt het werkt perfect!!!

Mijn zoontje krijgt een beetje rijstebloem door zijn laatste voeding (om 22.00 uur) en slaapt vervolgens heerlijk door tot 07. 00 uur. Ik maak hem dan wakker omdat ik moet gaan werken. Hij krijgt 4 flessen op een dag van 200 cc en hij krijgt als extraatje wel een beetje fruit en/of groente. Hij is vandaag 20 weken en dat gaat allemaal prima. De rijstebloem kreeg ie al met drie weken en sinds dien is hij 's nachts ook gaan doorslapen. Heerlijk!!!!!
Het fruithapje kreeg hij voor het eerst met 10 weken en sinds twee weken ongeveer krijgt hij ook wel een beetje groente.

Gelukkig is Matthijs geen speenkind, daar kan ik 'm 's nachts niet blij mee maken. Helaas drinkt hij nog maar 165 cc per voeding, en kan nog niet op 4 voedingen.
Toch die rijstebloem proberen? of toch negeren? Valt niet mee dat moeder zijn hoor, wat een twijfels

Terug
Bovenaan