Ineens niet meer doorslapen....hoe moet ik dit nou weer aanpakken??

hoi hoi,

Hoe is het Annet?Gaat het goed met jullie mannetje?
Je zou misschien in dat flesje maar 100 cc kunnen doen....of overdag mer tijd tussen de flessen....
Julian komt ook meestel rond 05:30, soms 06:00 en soms 06:30, toch heb ik hem op 5 voedingen...overdag zit er soms meer tijd tussen. Gister kwam ik 's avonds om 21:30 al op zijn laatste fles en hij sliep tot 06:10!!Dus die laatste fles zou je ook eerder kunnen doen.
Als je bijvoorbeeld tijdelijk even 05:30-10:00-14:00-18:00-22:00 doet....zit je ook op 5 flessen!Of redt hij die 4 uur niet tussen de flessen?
Ik las dat iemand aanraadde om over te gaan op 4 flessen, maar dat wordt afgeraden op deze leeftijd...pas rond de 5 maanden mag dat geloof ik, omdat kinderen niet meer dan 10 uur tussen de flessen mogen hebben op zo'n jonge leeftijd. Ik las zelfs ergens dat ze dan het bewustzijn kunnen verliezen...niet om je bang te maken, maar toch wel belangrijk om te weten denk ik...

Mijn ervaring is wel dat als je de laatste fles eerder doet dat niet betekend dat hij ook eerder weer wakker wordt.Stel dat hij op 21:00 uitkomt voor de laatste fles zou je hem misschien ook nog kunnen rekken tot 21:30 door een badje ofzo?

succes!!

liefs leetje 1981

hoi ,

ben   ik nog een keer...ik heb net het cb gebeld en julian is ongeveer 4,5 kilo en hij mag 8 a 8,5 uur tussen de voedingen hebben, bij 5 a 5,5 kilo 10 uur en bij 6 a 6,5 kilo mogen ze gewoon klokje rond slapen

liefs leetje 1981

quote: esmeemuziek reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('23-11-2006 13:03:53'));

Gelukkig is Matthijs geen speenkind, daar kan ik 'm 's nachts niet blij mee maken. Helaas drinkt hij nog maar 165 cc per voeding, en kan nog niet op 4 voedingen.
Toch die rijstebloem proberen? of toch negeren? Valt niet mee dat moeder zijn hoor, wat een twijfels

Het blijft soms toch gissen met je kind. Je zou kunnen proberen om hem overdag iets meer te laten drinken? Zodat hij voldaner naar bed gaat? Tijs was al wel 3,5 maand toen ik met rijstebloem ben begonnen. Eerst een schepje door zijn late fles van 23.00 uur, toen dat ging 2 schepjes. Ik moest Tijs altijd wakker maken voor deze fles, dus sinds vorige week door laten slapen. Hij krijgt nu 19.00 uur de laatste fles met 3 schepjes rijstebloem en het werkt. Nou moet ik wel zeggen dat Tijs al ruim 6 kilo weegt.
Maar als Matthijs eerst wel gewoon doorsliep snachts zou ik toch ff je tanden op elkaar zetten en hem laten huilen, wel gaan kijken en troosten maar zeker niet uit bedje halen!!!

Meteen de nacht van donderdag op vrijdag geprobeerd, prompt schrokken we met z'n allen pas om 7.00 uur wakker, heerlijk! Ben nu aan het werk (nachtdienst) en ben benieuwd of hij vannacht bij m'n man ook zo lekker doorslaapt. Maandag naar het CB, ga dan wel vragen of ik over mag op 4 flessen, het is zo moeilijk om Matthijs wakker te krijgen voor de fles van 22.30 uur (matthijs weegt ook alweer ruim 6 kilo!!)..

Ik mocht van het Cb ook nog niet over op 4 flessen maar ik heb het toch gedaan.
Soms moet je ook dingen op je gevoel doen en als het niet goed gaat, dan stap je toch gewoon weer over op 5 flessen? Niet ieder kind is hetzelfde en het CB is eigenlijk ook alleen maar een richtlijn.

Hoi meiden

Jemig! Wat een hoop reacties! Dankjulliewel hoor!

Stef slaapt intussen dus nog steeds de nacht niet door....pff is wel weer zwaar, we waren er net aan gewend dat hij wel doorsliep..... Maar goed. We hebben nu wel al wat dingen geprobeerd, maar het doet dus niks... We hebben hem 's nachts al eens een half uur (langer kunnen we gewoon niet) laten huilen, maar geen resultaat. We hebben hem na een helf uur huilen een paar keer zijn speen gegeven....geen resultaat. Hij gaat gewoon pas weer slapen na een (hele, dus 180cc) fles! Op zich niet zo heel vreselijk, want ik geef hem om ongeveer half zes en fles, en kan dan nog slapen tot half tien, maar ik word er zo wel heel moe van.   Ik vermoed dan ook dat hij gewoon niet meer genoeg heeft aan zijn laatste fles. Ik wil dus eigenlijk gaan proberen om hem wat rijstebloem te geven om 22.00. Maar nu weet ik dus niet....wat moet ik dan kopen/ En hoeveel moet ik hem geven? En kan het geen kwaad, want hij is nog maar 3 maanden....

Ik plaats dit berichtje ook nog even in een nieuw topic, want ik wil zo graag weer terug naar hoe het was.....

Liefs Annet

hallo ik geef mijn zoon 200 cc hij had gewoon niet voldoende ik doe nu 200 cc water en vijf scheppen voeding. dit gaat prima ik heb weer een tevreden baby let op niet iedere baby is het zelfde maar lucas is inmiddels 3 maanden en ik doe bij de laatste fles dat is rond de klok van 18.30 1.5 schepje rijstebloem erbij dan doet hij ook wat langer over zijn flesje aangezien die er ook steeds sneller ingaan.
hij sliep door tot 0.615 de volgende ochtend ik zie dat iedereen zijn of haar baby wakker maakt voor zijn voeding dat heb ik nooit gedaan ik heb hem vanaf het begin op vraag de borst gegeven maar geef inmiddels al vanaf drie weken de fles erbij en ook die wanneer hij zelf honger heeft. nou wie weet helpt het veel succes
en zou ook heel goed kunnen dat hij weer iets nieuws kan doen of zien  en daar erg onrustig over is bijv.schaduwen,honger enz groetjes

Terug
Bovenaan