Hoi hoi,
wij hebben ook een zoontje van 4 maanden, maar die heeft ook zijn nachtvoeding weer nodig. Hij heeft een moeilijke start met drinken (en daardoor groei) gehad, maar is zichzelf nu aan het herpakken en eindelijk in een stijgende lijn van groei. Hij heeft weken doorgeslapen ook door weinig hongergevoel, maar nu sinds een paar weken ook niet meer en hij krijgt zijn laatste fles nog tussen 22:30 en 23:00. En dan komt hij tussen 3 en 4 weer. Nu sinds een paar dagen ook opeens om 5 uur weer wakker dat hij bij me wil zijn, dus ook de slaapregressie te pakken vrees ik haha. Om 5 uur krijgt hij overigens niet nog een fles hoor. Ik ga gewoon met hem mee en als hij een fles wil 's nachts, helemaal goed. Ik denk maar zo dat hij het dan vast nodig heeft en ik mijn nachtrust ook en hij gaat daarna weer lief slapen. Je kan zelf kijken of hij volgens de norm ongeveer genoeg binnen krijgt. Ze hebben ongeveer 150ml nodig per kg lichaamsgewicht. Ons zoontje weegt nu 5,8 kg en is 64cm en krijgt 5 x 150ml met 5 schepjes en 1 x 180ml met 6 schepjes en 2 schepjes rijstebloem als laatste fles. Deze gaan overigens lang niet allemaal leeg, maar ik bied het wel aan. Meestal blijft er wel 30 staan.
onze dochter was altijd een hele goede slaper en na 5 weken bijna nooit meer een nachtfles gehad. Er is dus geen kind hetzelfde. Volg je gevoel en weet dat het met 4 maanden helemaal niet gek is als ze nog een voeding willen. Ze zijn volop in ontwikkeling en groei, dus gewoon kijken naar wat jij denkt dat hij nodig heeft! Succes!!