Ineens protesteren bij middagslaap.

Nooit vond onze kleine man het erg om naar bed te gaan,en 's avonds overigens nog steeds niet.
maar overdag vindt meneer het op zijn zachtst gezegd niet leuk om naar bed te gaan.
De pest is alleen dat hij het de hele dag nog niet klaar houdt om wakker te blijven,erg vervelend dus.
Zijn er meerdere kindjes die daar last van hebben ineens of niet?
Groetjes Tanja

Ja, hier ook opeens.Soms na flink protest slaapt ze dan nog wel 2 uur, maar de slaapjes worden korter... In Praag hield ze het 2 weken geleden wel vol tot 22 uur maar dat gaat thuis zonder zoveel moois om haar heen natuurlijk nooit lukken...
Als ze later op de middag gaat slapen lukt het meestal wel, maar ja, dan ligt ze er 's avonds weer zo laat in. Ik vindt het ook erg lastig, want zij kan dat slaapje nog niet missen, maar ik die paar rustige uurtjes al helemaal niet :p
groetjes, Rianne en Lydia

Ja,ik vind het ook lastig.
Hij sliep altijd met gemak van 13.00 tot 16.00 en dan maakte ik hem meestal nog wakker ook!
Nu slaapt hij inderdaad meestal zo'n twee uur,maar wel met protest vooraf,hij heeft er dan gewoon geen zin in,maar is wel moe.
Heel soms slaapt hij helemaal niet of maar een uurtje.
Hij gaat wel altijd tussen 19.00 en 19.30 plat 's avonds en dan horen we hem nooit hoor.
Maar lastig is het wel,als ze beginnen te rommelen.
Ach,moeten even onze weg er weer in vinden denk ik!
Groetjes Tanja

Hier 1 keer een driftbui vlak voor het middagslaapje. Maar ik heb hem naar boven gesleept en zo goed en kwaad als het ging op bed gedaan. HIj was wel moe, maar wilde niet. Na een uur piepen en zeuren op bed (ben niet bij hem geweest) dacht ik: nou dan haal ik hem maar weer op want hij wil/kan echt niet slapen. Deed nog even de droger aan en kwam op zijn kamer en wat denk je: ja hoor, uiteindelijk toch in slaap gevallen!

Tis lastig idd. Julian gaat direct na het eten op bed (smiddags dus), dat was altijd al zo. Hij weet gewoon niet dat er andere opties zijn. Over het algemeen worden de slaapjes korter, maar soms slaapt hij wel 3 tot 4 uur! Ik ga de middagslaap er dus nog niet afhalen, zeker niet met de herfst en winter in aantocht, dan kan hij zijn slaap wel gebruiken, en ja, ik mijn vrije uurtjes overdag!

Ik heb het idee dat een vast en duidelijk ritme het beste helpt tegen de "nee, nee, nee-fase".

Groetjes,
Ellen mv Julian (die net ook wel wat   protesteerde, maar toen ik zei dat we naar zijn knuffel en speen - die komen niet uit bed-   gingen was het klaar)

Ik wilde dat ik die strijd had.... Dat zou betekenen dat ie dan namelijk nog sliep 's middags! Thomas slaapt al maanden niet meer 's middags, helaas! Een hele enkele keer valt ie aan het eind van de middag in slaap op de bank: een uurtje! En anders maak ik hem wakker omdat ie anders 's avonds helemaal niet gaat slapen. Onze kerel heeft gewoon erg weinig slaap nodig, jammer want zijn moeder heeft héél véél slaap nodig...

Kus, Marieke

Alsof je het voelt!!!!
Lees net dit onderwerp en dochterlief ligt net op bed...en wil maar niet in slaap vallen.
Roept ze: "Mama, Jip en Janneke pyjama uitdoen, bloot slapen!!!"
Toen ze het een paar keer herhaalde toch maar even gaan kijken, had ze haar pyjama uitgekregen!! Vraag me niet hoe, maar vanaf gisteren kan ze ineens kleding uittrekken!!!
Maar goed...inmiddels een uur later hoor ik haar nog zingen en kletsen.
Rebecca heeft wel een periode gehad dat ze niet wilde gaan slapen, maar was meer dat ze niet van mij of mijn man wegwilde.
Ze probeert wel gigantisch uit, door tijd te rekken, maar daar gaan we niet echt op in. Steeds hetzelfde ritueel en daar moet ze het mee doen.
Ze kan ook nog niet zonder slaapje, dus houden we het er nog in, zolang het kan en ze het nodig heeft.
Overigens vind ik het ook nog heerlijk en moet er nog niet aan denken ze een hele dag op te hebben. Maar ja...ik weet dat die tijd eraan komt!!!! Het zal wennen voor me zijn, maar gaat ook wel weer goed komen.

Hier zijn de tekenen van moe zijn ook ver te zoeken tussen de middag en protesteert ze soms ook nog wel eens. Maar de ene keer slaapt ze toch nog wel anderhalf uur en de andere keer hoor ik haar lekker in bedje praten, zingen en af en toe gek doen en das ook lekker rusten voor haar! S ávonds ligt ze er tussen 19:00 en 19:30 in (na lingo, ze doet die piepjes van die balletjes na!) en slaapt ze (nu weer) heerlijk in!

Lisenka mv Tessa en Meike

Terug
Bovenaan