Ineens speen?

<p>Hoi mama's graag jullie advies, mijn zoon van 20 weken die nooit speen heeft gebruikt en ook 11 uur in de nacht slaapt wordt nu ineens vaker wakker en gaat hij huilen, ik kan hem troosten met tiet of speen. Ik kies dan de speen omdat ik hem niet op hoef te pakken. Maar vind het heel apart omdat hij nooit speen gebruikt hebt...heeft iemand een idee waardoor dit komt? Waarom huilt hij en waarom wilt hij ineens de speen? Ik moet dan ook ruim 30 min bij hem zitten zodat ik de speen uit zijn mond kan halen. Vaak pas bij poging 3 lukt het zonder dat hij er van wakker wordt.</p>
 
Omdat ik hem nooit echt speen gegeven heb. Hij sliep altijd goed zonder speen dus wil het hem nu ook niet aanleren. Vraag me alleen af waarom hij nu het ineens zoveel zuigbehoefte heeft. 
 
Denk je dat hij er dan geen behoefte meer heeft na de borst? Ik kan het wel proberen straks. Zit nu nog steeds in zijn kamer...
 
Mijn zoontje laat de speen vanzelf uit zijn mond vallen tijdens het slapen! Vaak al binnen een uur en slaapt dan de hele nacht. De speen is echt alleen soms fijn voor hem voor het inslapen! Je zou het eens zo kunnen proberen 
 
Hoi, in slaap vallen is nooit een probleem voor hem. Ik leg hem wakker in en hij slaapt binnen 5 minuten. Maar dan wordt hij ineens wakker na tijdje en doet zo. Word er echt onzeker van, snap niet wat er met hem is. 
 
Lekker die speen in zijn mond laten! Het zorgt voor geborgenheid. Fijn toch? Blijkbaar heeft hij geen honger, dus zou ik ook de borst niet aanbieden. 
 
 
Terug
Bovenaan