Ineens twijfel over naam

Ik had lange tijd heel veel namen in mijn hoofd, maar ze waren het allemaal net niet of ik twijfelde teveel.
Nu had ik ineens de naam Goos in mijn hoofd en was er heel enthousiast over. Ik vond hem stoer en origineel.
Tot ik de naam van de week voor mezelf hardop ging uitspreken en toen ging twijfelen.
Wat vinden jullie (van de naam)?
Weer op zoek naar iets anders of op gegeven moment toch de knoop door hakken.
 
Het engelse woord voor gans is goosse. Als ik Goos lees is gans dan ook het eerste dat in mij opkomt.

Koos.

Govert.

Gijs.

Hans.

Klaas.
 
Het is niet mijn smaak. Maar bij twijfel goed nog eens over nadenken.
Ik vind moos bijv leuker. Kan ook zowel voor een jongen als meisje
 
@Essil Dat klopt inderdaad. Daar kwam ik laatst ook achter. Al spreek je dat wel anders uit. Vind t een dilemma of ik t daarom niet moet kiezen, want zijn wel meer Nederlandse namen die in t buitenland totaal andere betekenis hebben.
Ahh tis niet makkelijk haha.

@Froetie Snap wat je zegt, al blijf ik bij iedere naam een lichte twijfel houden. Vandaar dat ik zei wanneer besluit je nou om echt knopen door te hakken. Moos is inderdaad ook erg leuk, maar hoor je daardoor ook wel weer meer.
 
Wij hadden voor de bevalling besloten, na de bevalling zag ik het toch eigenlijk een beetje anders. Maar mijn man niet dus we zijn voor de eerder gekozen naam gegaan. Uiteindelijk groeit je kind vanzelf in zijn naam. En je gaat van je kind houden om wie hij/zij is.
Zolang je een naam niet lelijk vindt, de naam geen inkoppertje voor pestkoppen vormt, en de initialen geen ongewenste afkortingen geven, komt het allemaal wel goed.
 
Wat een lieve reactie @Essil
Ik blijf Goos wel nog steeds leuk vinden, maar merk dat ik vooral bezig ben met wat andere ervan vinden en inderdaad waar t op lijkt of hoe t klinkt.
Moof is ook nog een optie.
Ik ben alleen, dus dat maakt t ook nog wat ingewikkelder met kiezen en knopen doorhakken ;-)
 
Wat een lieve reactie @Essil
Ik blijf Goos wel nog steeds leuk vinden, maar merk dat ik vooral bezig ben met wat andere ervan vinden en inderdaad waar t op lijkt of hoe t klinkt.
Moof is ook nog een optie.
Ik ben alleen, dus dat maakt t ook nog wat ingewikkelder met kiezen en knopen doorhakken ;-)
Oeh ik vind Moof dan weer erg spannend, want daar maak je zo mof van...
Goos vind ik persoonlijk trouwens een leuke naam. Zelf heb ik het gehad ook met de naam van mijn zoontje die ook niet veel voorkomt. Het klopte, maar als ik em hardop zei was het raar... Tot hij geboren was en de naam daadwerkelijk vast ging zitten aan het ventje, zoals hierboven ook al wordt gezegd.
Ik snap dat het doet denken aan het Engelse woord voor gans, maar daar was ik dus zelf totaal niet opgekomen omdat het toch net anders is. Guus heeft dan door de klanken ook een beetje dezelfde vibe, maar goed, dats lang niet interessant want dat is niet de naam die je wilt.
Ik zeg gewoon doen wat je wil, een naam is eigen en mag dan ook wat eigenzinnig zijn.
 
@Jetteketet Leuk om te lezen dat je Goos een leuke naam vind! Het is denk ik ook gewoon beetje onwennig om in het begin de naam hardop uit te spreken. Ja bijzonder is dat he als een naam gaat passen bij het kind.
Ja zo zijn er wel meer associaties, goosens wonen etc. Maar ja, dat heb je met meer namen idd.
Guus vind ik persoonlijk wat minder, moet dan juist weer steeds aan Guus geluk denken haha. Grappig dat iedereen allemaal zijn eigen associaties heeft.
Ik hou idd ook wel van eigenzinnig, een naam waaraan mensen moeten wennen maar uiteindelijk wel erg leuk vinden.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan