Ineens twijfel over naam

Lastig hè, maar vooral je eigen gevoel volgen! Anderen hebben altijd wel een mening denk ik… en voor anderen krijg je geen kindje. Dat is iets van jou! Dus doe wat jij leuk vindt! Wij hebben ook een naam die je nauwelijks hoort, en op papier klopt het voor ons. Net na de geboorte vroegen ze; hoe heet ze? En toen moest ik het hardop zeggen en dat klonk even heel raar. Heb echt wel een weekje moeten wennen om het ook steeds hard op te zeggen, maar heb zeker geen spijt van de naam! Krijgen er veel complimenten over, wat natuurlijk fijn is, maar al was dat niet zo geweest zouden we er niet anders over denken! Je kunt altijd een andere naam als tweede optie houden, mocht je na de geboorte meteen nog twijfelen, heb je altijd een andere naam? Succes met je keuze :)
 
Dat is ook zo @Just-Me Maar stiekem is het toch leuk als je enthousiaste reacties krijgt op de naam.
Een backup is een goeie. Al zeg je zelf dat je een week twijfelde, dan is de geboorteaangifte natuurlijk al geweest en zijn ook vaak de kaartjes al de deur uit. Dan kan je niet echt meer veranderen...
Na de opmerking van @Jetteketet werd ik wel gelijk weer helemaal enthousiast van de naam, dus misschien is dat sowieso een goed teken ;-)
 
Ik zou niet zo snel voor Moof gaan door de associatie met VanMoof fietsen. Goos vind ik dan leuker. Of Goof? Idd wel een eigenzinnige naam! Ik wilde nog even zeggen dat ik ook best wel moeite had om de naam van mijn zoontje uit te spreken in het begin. Zei de eerste tijd gewoon de baby, of de kleine ofzo. Moest echt wennen aan het hardop ‘mogen’ zeggen.
 
@ZazouTwee Ja precies, zie nu inderdaad ineens overal VanMoof voorbij komen, dus die maar geskipt ;-)
Goof vind ik zelf iets teveel klinken als Goofy en ken toevallig ook een hond die zo heet. Dus nee, dat gaat m ook niet worden. Zo zie je kom ik toch weer op Goos uit haha.. Eigenzinnige naam.. bedoel je dat positief? Haha
Wel grappig wat je zegt dat je daar ook moeite mee had. Het leeft zo in je hoofd, maar gek als het dan ineens werkelijkheid is.
 
Ja, ik zie dan een eigenwijs kindje voor me. Hou ik wel van! Als je het zelf leuk vind moet je het echt doen. Ik was bang dat mensen de naam van mijn zoon een hondennaam zouden vinden maar heb die reactie nooit gehad hoor. Lekker kiezen wat je zelf mooi vindt!
 
Dat is ook zo @Just-Me Maar stiekem is het toch leuk als je enthousiaste reacties krijgt op de naam.
Een backup is een goeie. Al zeg je zelf dat je een week twijfelde, dan is de geboorteaangifte natuurlijk al geweest en zijn ook vaak de kaartjes al de deur uit. Dan kan je niet echt meer veranderen...
Na de opmerking van @Jetteketet werd ik wel gelijk weer helemaal enthousiast van de naam, dus misschien is dat sowieso een goed teken ;-)
Nee dat klopt, wij hadden we een tweede naam, ergens op een verre tweede plek. Met het idee, als we haar zien en denken: Ooh nee; dat klopt niet! Dan hadden we een reserve. Maar haar naam paste gewoon bij haar, zover waren we wel meteen! Alleen om het na al die maanden hardop uit te spreken, dat klonk gewoon gek! Is nu helemaal weg. Gewoon doen wat jij mooi vind! En uiteindelijk zul je altijd leuke en minder leuke reacties krijgen en past de naam straks gewoon bij je kindje, want zo ken je hem! ☺️
 
Ik heb ook steeds twijfel bij de naam. Alhoewel ik het tóch echt een leuke naam vind. Ik ben ook alleen, en inderdaad is dat lastig omdat je geen ruggenspraak hebt. Ik heb één keer met een vriendin het overlegd, maar dat was geen succes. Ik wilde eigenlijk alleen wildenthousiaste reacties, maar zo werkt het niet. En ach: je mag het écht helemaal zelf bepalen, er is ook geen partner die jouw leuke ideeën afschiet :)

Wat iemand hier eerder zei: de naam moet groeien aan je kindje. Ik heb voor mijn baby een belachelijke 'werktitel' die iedereen gebruikt. En zelfs die naam voelt nu gewoon normaal. En iedereen heeft zo'n andere mening en andere associatie bij namen.

Wat voor mij wel helpt is om het te zien staan, op geboortekaartjes. Op veel van die sites kun je de naam erin zetten, kun je kijken hoe het 'staat'. Maar anders misschien gewoon niet te veel twijfelen, je kunt het in dit geval niet fout doen.

En Goos is leuk :)
 
Terug
Bovenaan