Ineens vroeg wakker bij sprong 10

<p dir="ltr">Hoi mama's,</p><p dir="ltr">Onze zoon sliep eerder altijd tot 6.30/7.00 maar wordt de laatste nachten ineens om 5.30 al wakker en dan ook meteen kláárwakker. Waar hij eerder nog lekker een half u of langer stil in zijn bed lag, gaat hij nu meteen zitten en huilen.</p><p dir="ltr">Hij zit nu bij de donderwolk van sprong 10 en merk overdag ook dat hij wat sneller humeurig is. Allemaal niet erg, want het hoort er bij dat hij zich moet ontwikkelen, maar ik vraag mij af hoe om te gaan met dat vroege wakker worden.</p><p dir="ltr">Eigenlijk wil ik aanhouden tot 7u in zijn eigen bed, of 6.30 vind ik ook oké. Maar 5.30 is me echt te vroeg (als het voor een weekje is oké, maar wil niet dat hij er aan went).</p><p dir="ltr">Tips hoe hier mee om te gaan of bij herkenning: wat doen jullie? Op dat moment 'slaaptraining' toepassen? Merken jullie verder veel van sprong 10?</p><p dir="ltr">Liefs! </p>
 
Fijn dat ze dan nog even gaat slapen. Dat doet meneertje hier echt niet. Is dit bij jou ook sinds kort? En zit ze ook in een sprong? Ik hoop maar dat hij dit niet als nieuwe ritme gaat zien en dat het een fase is...
 
Dit gaat echt op en af. Vanmorgen stond ze rechtop in bed en helemaal wakker. Ze ligt nu dus weer naast me te snurken en waarschijnlijk moet ik haar straks wakker gaan maken. Tijdens een sprong bouwt ze 's nachts een feestje
 
Hoi hoi, ik heb een paar dagen geleden ongeveer dezelfde vraag gesteld. Ons zoontje zit ook midden in de donderwolk van sprong 10 en is over aan het gaan op 1 slaapje overdag. Wordt steevast 6.00-6.15 wakker. Ik heb begrepen dat dit echt een fase is (bij de 1 duurt het 2 weken, bij de ander 2 maanden). Ik ben erachter gekomen dat het wel iets helpt door hem ‘s avonds iets eerder in bed te leggen. Ons zoontje ging altijd tegen 19.30u naar bed, nu gaat hij om 19.00u. Hij werd zojuist om 6.45u wakker, vooruitgang haha. Heel veel succes! Mocht je ervaringen/vragen willen delen hoor ik het graag. We zitten blijkbaar in precies hetzelfde schuitje
 
Fijn dat ze dan nog even gaat slapen. Dat doet meneertje hier echt niet. Is dit bij jou ook sinds kort? En zit ze ook in een sprong? Ik hoop maar dat hij dit niet als nieuwe ritme gaat zien en dat het een fase is...
 
Heel herkenbaar! Bij ons precies hetzelfde. Als onze dochter een sprongetje heeft, merken we dat vooral bij het slapen. Normaal slaapt ze (vooral ‘s nachts) goed, maar bij een sprongetje ineens midden in de nacht wakker of ineens om 6 uur terwijl ze anders nooit voor 7.30 wakker is... 
Ik heb geleerd in tijdens van sprongen ‘minder streng’ te zijn en de ‘regels’ een beetje los te laten. In het begin was ik ook bang dat ze eraan zou wennen als ze ineens wel bij ons in bed mocht oid, maar mijn ervaring is dat ze na het sprongetje zonder problemen weer terug gaat naar onze normale ‘regels’ en gebruiken. Ze heeft tijdens een sprong even extra aandacht van ons nodig, dus geef ik dat. 
Hopelijk werkt het bij jullie ook zo! Succes! Hier duurt het meestal max een week en dan is het ook ineens weer over. 
 
Ah dat zijn weer betere tijden. Haal je hem er uit als hij wat eerder wakker is tijdens een sprong of laat je hem huilen totdat hij er uit mag? Ik vind het zo lastig wat daarmee te doen. Wiln niet dat ie er aan went, maar als ik weet dat het tijdelijk is, vind ik het prima dat ie er eerder uit gaat.  
 
Terug
Bovenaan