Ineens vroeg wakker bij sprong 10

Ja, ik haal haar er altijd uit als ze (aanhoudend/echt) huilt, ook al is het midden in de nacht of is ze veel te vroeg wakker. Het verschilt natuurlijk per kind, maar onze dochter huilt zichzelf nooit in slaap, nooit gedaan. Als ik haar in bed leg, ‘kletst’ ze soms nog wat, maar ze valt altijd in slaap zonder te huilen. Als ze begint te huilen (niet beetje ‘mekkeren’ maar echt huilen) weet ik dat ze zichzelf alleen maar overstuur raakt en het nog veel langer duurt voordat ze slaapt. 
Dus ja, ik haal haar er altijd uit als ze huilt, want dat is bij ons dus eigenlijk alleen tijdens een sprong en is dus heel tijdelijk. In het begin was ik ook bang dat ze eraan zou wennen en nooit meer terug zou gaan naar haar gewone ritme met alle drama’s van dien. Maar in de praktijk blijkt dat bij haar niet zo te zijn, dus ben ik er steeds makkelijker in. Al moet ik wel zeggen dat tijdens de sprong en de ‘uitzonderingen’ doen ik dan maak, ik toch altijd stiekem nog denk ‘hopelijk gaat ze hier niet aan wennen...’. Maar dan probeer ik ook tegen mezelf te zeggen wat ik hier tegen jou zeg en dat helpt, haha! 
Succes!
 
Terug
Bovenaan