Inenting tegen Rotavirus

Hoi allemaal,

Ik vroeg me eigenlijk af of bij jullie bekend is dat er al een tijdje een inenting tegen het Rotavirus bestaat. We zagen laatst een item bij Netwerk, waarin werd gezegd dat hieraan jaarlijks toch nog honderden babietjes overlijden!!!!
Het vaccin is nog redelijk nieuw, maar er wordt al wel over gedacht om het in het rijksvaccinatieprogramma op te nemen. Maarja, dat duurt natuurlijk nog wel even, want die hele 'molen' moet natuurlijk nog in gang worden gezet.
Wij hebben ons zoontje het vaccin in ieder geval gegeven (moet je nu dus wel zelf betalen). Ben erg benieuwd naar ervaringen van andere ouders!

Groetjes,
Kipling26

Hallo.

Volgens mij is het enigsinds overdreven dat er honderen baby's aan het Rotavirus overlijden. Ik werk zelf in een laboratorium waar ontlasting wordt getest op oa Rotavirus en zo verschrikkelijk vaak komt het nu ook weer niet voor.

er werd gezegd dat alle baby's tot 2 jaar, 1 of meerdere keren het virus krijgen! Ze hoeven er niet perse heel ziek van te worden, maar het kan gebeuren.... Of hebben die artsen het helemaal mis??

Hoi Kipling,

Bedankt voor je stukje, je hebt mij er in ieder geval mee aan het denken gezet of ik niet wil enten hiertegen. Eigenlijk krijg je nooit dit soort info he, waar je nog meer voor kan enten. Ik heb er wat over nagelezen op internet en wil het overleggen met mijn eigen huisarts. Die zie ik toch volgende week op het cb, dus ik laat je zeker weten wat ik besloten heb!

Groetjes
Wasabi!

Hoi,

Ik zag toevallig van de week een folder bij me ha staan. Gevraagd hoe of wat, maar hij wist er nog niks van. Heeft de apotheek gebeld, wisten er ook niks van. Weer een ander nummer gebeld en die zeiden dat het tot nu toe alleen in het buitenland is getest dus ze weten nog niet wat de neveneffecten zijn. Het kost 70 euro per vaccin en je hebt er niet genoeg aan 1,dat zei mijn ha in ieder geval. Aan de ene kant had ik ook zoiets van ik wil dat wel maar omdat we niet weten wat de gevolgen zijn weet ik het ook niet. Ben heel benieuwd naar wat jullie ha er van zeggen, de een is de ander niet. Mijn ha heeft het wel zelf gehad toen hij stage liep op de kinderafdeling, heel vervelend ook. Heb zoiezo een hekel aan spugen, doe het zelf nooit maar ach die kids doen het wel eens he, ook niet veel (dochter van 3,5 jaar 2x ziek geweest met spugen dus wat dat betreft)maar toch. Hoop nog wat reacties te lezen.

Groetjes Syl (mama van Liselotte 3,5 en Daniël bijna 4 mnd.)

Terug
Bovenaan