Inenting tegen Rotavirus

Ik had vorige week een folder over het Rotavirus, zat volgens mij bij de Wij jonge Ouders. Als ik het uit mijn hoofd goed zeg moet je het vaccin drie keer geven voordat het goed werkt. Let wel op de folder is geschreven/ uitgegeven door de firma die het vaccin maakt. Waarmee ik niet wil zeggen dat het onzin is maar toch iets om over na te denken.

Judith

zoals ik het in de link van ptra zie, is er dus geen (goed) werkende vaccin
Terwijl degene die deze topic geopend heeft wel een kind heeft die gevaccineerd is
Tja, ik zelf heb zoiets... kan wel voor alles blijven vaccineren.
De vaccinaties die er zijn vind ik voldoende genoeg (op verre reizen na dan)
Voor de waterpokken laat ik mijn kleine niet enten, heb ze zelf wel gehad als kind zijnde.
En ze zijn ook maar tijdelijk beschermd, als je het dan als volwassene krijg ben je verder van huis.Laat ze het dan maar nu krijgen.
Ik heb zelf gordelroos gehad op volwassen leeftijd (zelfde afkomst als waterpokken= herpes-virus)
geloof me, daar wordt je niet vrolijk van! als ik "gewoon" de waterpokken als kind zijnde had gehad, had ik het niet gekregen.

Mijn vriend heeft zowel waterpokken als kind gehad als gordelroos als volwassene, dus dat is ook niet helemaal waar...

Maar over inenten: ik heb netwerk ook gezien en vond het op zich een overtuigende reportage. Maar wanneer houdt het inenten dan een keer op? De hielprik is ook al uitgebreid (vind ik wel goed hoor, maar sommigen willen 'm nog uitgebreider, ook dat niet behandelbare aandoeningen getest worden).
En zijn waterpokken dan echt zo gevaarlijk dat er een vaccin voor moet komen?
Tja, ik weet het ook niet hoor, voorlopig vertrouw ik maar op de weerstand van mijn kindje en het vaccinatieprogramma zoals dat er nu is.

Ik heb mij dochter Julie (10 weken), 2 weken geleden laten inenten tegen Rotavirus. Het is trouwens geen spuitje, er wordt gewoon een vloeistof ingebracht in het mondje. Het smaakt niet zekker maar mijn kleine deugeniet bleef lachen, dus zo erg zal het wel niet zijn.
Binnen 2 weken moet ze nu de volgende en de laatste krijgen.
Ze kunnen nadien wel enige symptomen van misselijkheid, braken en slappere stoelgang hebben.
Julie heeft hier helemaal niets van gemerkt.

Mijn zoontje (nu 24 mnd) had in het ziekenhuis gelegen voor het Rotavirus toen hij 8 weken was. Hierdoor vermindert de weerstand toch wel een beetje en zijn ze opnieuw vatbaarder voor andere ziektes en volgt kort daarna weer iets anders  (wat bij ons ook het geval was)
Bij de dagmoeder is het reeds 3x gebeurd dat het Rotavirus 'binnen' zat. Superbesmettelijk. Alle kindjes thuis en doodziek (inclusief broertjes, vriendjes, ...), maar onze Thomas had al het speelgoed voor zich alleen! Want eens je het Rota gehad hebt, kan je dit nog wel eens krijgen, maar in hééél lichte mate, en zijn ze er helemaal niet ziek van.

Vandaar mijn keuze om de inenting bij Julie te doen.

Groetjes,
Mama Els, Thomas 080906, Julie 081206

Hallo,

Op http://www.vaccinatiesvoorkinderen.nl/  vind je heel veel info over allerlei ziektes en eventuele inenting. Mijn dochtertje krijgt maandag haar eerste inentingen en zij krijgt dan ook hep B. Haar vader komt namelijk uit Turkije. Deze zomer gaan wij daar ook op familie bezoek. Daarom krijgt mijn dochtertje een vervroegde (extra) bmr. Maandag overleg ik even met de wijkverpleegkundige of zij het verstandig vindt om ook het rota vaccin te geven en daarna overleg ik dat ook nog met de huisarts.

Groeten,

Mollie (dochter Suzan 19-12-2006)

Terug
Bovenaan