inenting...

hoi meiden,
ik word niet goed van mezelf...
loop alleen maar te twijfelen over wel of niet inenten.
ik was er nu sinds een paar dagen weer van overtuigd dat ik het niet zou doen maar vandaag was er een huisarts in de zaak en die had weer hele goede argumenten...
ik ga maandag de dokter bellen en vragen voor een gesprekje...en ook bij de vk.
twijfelen jullie dan niet of is het duidelijk ja/nee?
en waarom.
ik weet dat dit onderwerp al een paar is geschreven maar we zijn nu weer wat dagen/weken en 'gevallen' verder.
liefs lot.

Nou ik was al maanden nee aan het zeggen. Maar heb hem toch na veel wikken en wegen van de afgelopen week toch gehaald vandaag.

Mijn reden om het dan toch wel te doen is ivm het evt muteren van de mex.griep tot nog een dodelijk variant. Ook hoor ik steeds vaker dat zwangere gezonde! die op de ic komen te liggen en dan een keuze moet worden gemaakt van de artsen ks of nog afwachten met kans dat beide dood gaan enz...

Al vind ik het nog best moeilijk omdat ik niet weet wat het gaat doen met het ongeboren kindje. Ja mag eigenlijk niks hebben als je zwanger hebt waarom dan wel zo'n vaccin? En wat doet het met de hersenen die zijn nog niet klaar met ontwikkelen enz.

En de mex.griep zelf hebben heeft geen consequentie's voor je ongeboren kind en als je geen complicatie's krijg ook niet zo hele erge griep. Alleen een evt hoge koorts kan vroeggeboorte opwekken, dit ook niet altijd en met paracetamol kan de koorts ook lager gemaakt worden.

Heb het echt een moeilijke keuze gevonden en best raar om voor mij die normaal altijd luister na mijzelf zo veranderd ben. Ik heb er nu geen spijt van maar ik hoop wel dat alles goed komt. Ik heb iemand gesproken op kdv, een ouder van een van de kids werkt op een lab. Ze heeft toegang tot de uitslag van onderzoeken in Italie waar iedereen al lang de prikken heeft gehad. Ze zei dat er amper bijwerkingen waren dus veel minder dan zelfs een doodgewone pijnstiller. Ze zegt gewoon doen die vaccin!

Tja ik denk dat het toch verstandig is na je zelf te luisteren en alle voordelen/ nadelen op een rijtje te zetten om een goede bewuste keuze te kunnen maken.

Ik heb nu die prik gezet en tot nu toe heb ik een beurs/spierpijn gevoel in mijn arm. Verder nog niks.

Ik heb ook besloten de prik wel te halen. As dinsdag- of woensdagavond zal ik hem krijgen.

Ik wil het risico gewoon niet lopen dat ik de griep toch krijg met alle nare gevolgen die dit zou kunnen hebben. Miljoenen mensen hebben het griepvaccin al gekregen waarbij geen noemenswaardige problemen zijn ontstaan. Als je het dan over kansberekening hebt....

succes met je keuze!

Ik voel me hetzelfde als jou Lot! Maar ik neig nog steeds naar nee... Moet donderdag naar de gyn en dan zullen we het er wel over hebben. Ik heb ook nooit griep en koorts is ook al 8 jaar terug dat ik dat gehad heb.. Ik blijf het een moeilijk te verkroppen iets vinden, dat een baby van 0-6 maanden niet geënt mag worden en dat een ongeboren baby wel die rommel mag meekrijgen... Dussssssssssss twijfelen we nog effe door... KL*TE gedoe allemaal, bah!

Ik doe het niet, ook door de argumenten van ro. En als je reden om het wel te nemen het muteren van het virus naar een nog dodelijker variant dan heeft de prik weinig zin, als het virus namelijk gemuteerd is, is ie dus anders dan het virus waarvoor je geent bent. En zou je hem theoretisch nog kunnen krijgen. Ik laat wel mn zoontje inenten, zodat ik in ieder geval minder kans heb om het te krijgen. Op mn werk zorg ik dat ik bij ziekige leerlingen uit de buurt blijf, mn lokaal/tafels goed schoon zijn en dat ik veel mn handen was.

Liefs

Ik doe het niet, ook door de argumenten van ro. En als je reden om het wel te nemen het muteren van het virus naar een nog dodelijker variant dan heeft de prik weinig zin, als het virus namelijk gemuteerd is, is ie dus anders dan het virus waarvoor je geent bent. En zou je hem theoretisch nog kunnen krijgen. Ik laat wel mn zoontje inenten, zodat ik in ieder geval minder kans heb om het te krijgen. Op mn werk zorg ik dat ik bij ziekige leerlingen uit de buurt blijf, mn lokaal/tafels goed schoon zijn en dat ik veel mn handen was.

Liefs

Hoi,

Ik laat me nu niet inenten, maar misschien aan het eind als er dan nog een golf is van zieken. Het kindje krijgt dan i.e.g. wel de antistoffen mee (want inenten mag de 1e 6mnd niet), maar is dan al zover af dat het qua ontwikkeling echt bijna geen kwaad meer kan. Bijna mijn hele familie zit in de medische wereld (dokters en apothekers) en zij zeggen allemaal dat het wel meevalt met die MG. Je mag als zwangere alle antibiotica die nodig zijn tegen de eventuele longontsteking en de kans dat je die complicatie krijgt is heel klein en pas gevaarlijk als je baarmoeder je longen aan het verdrukken is. Dus pas aan het eind van de zwangerschap. Mijn HA zegt dat waarschijnlijk over 1 à 2 maanden de grootste golf voorbij is.
Maar iedereen moet deze beslissing zelf maken. Niemand kan het voor je doen. Voor mij is er nog te veel onzeker over de effecten om het wel te doen.

Anne (13wk zwanger)

bedankt voor jullie reacties...

ik ga zo naar mijn huisarts, kijken wat zij zegt,
maar @ anne, wat jij zegt lijkt me wel wat...kijken hoe het allemaal verder ontwikkeld en dan kan je alsnog een prik zetten...
ben benieuwd wat de dokter te zeggen heeft!

liefs lot.

Terug
Bovenaan