inenting...

Precies Lot. Je krijgt dan wel nu de oproep, maar dat betekent niet dat als je nu nee zegt, dat je dan straks niet meer mag. Zou wel heel flauw zijn van de 'wijze mannen en vrouwen' (ahum) in Den Haag. Er is gewoon te veel onzeker, alhoewel er één ding helemaal zeker is: het MGvirus zelf is ongevaarlijk voor je ongeboren kind. Het griepvirus kan niet door de placentawand heen (daarom krijgen we normaal ook geen vaccinatie tegen de huis-tuin-keuken griep). De hoge koorts kan vroeggeboorte veroorzaken, maar die kan omlaag gebracht worden met paracetamol. En zoals ik al zei, kan je i.g.v. longontsteking antiobiotica krijgen.
Toch blijft het moeilijk hoor.

Anne

@ Josh: mmm, misschien toch nog eens aan mijn broer de apotheker vragen hoe dat zit. Ik heb vanmiddag wel al de oproep gekregen voor mijn jongste van 2 jaar. Ik wilde hem eerst niet laten inenten, maar 2 weken geleden was hij, zwaar verkouden, ineens zo benauwd. Het leek wel een astma-aanval of zo. Uiteindelijk bleek het geen astma te zijn en ook geen longontsteking, maar een soort verkramping van de luchtwegen als reactie op het verkoudheidsvirus. Hij heeft zo'n babyhaler gekregen met ventolin en dat hielp. Dus, gezien het feit dat hij kennelijk met zijn luchtwegen heel heftig kan reageren, laat ik hem toch maar inenten. Mezelf nog steeds niet.

Anne

Terug
Bovenaan