info over ouderschapsverlof

Hoi ,ik wil graag ouderschaps verlof gaan opnemen en heb dit ook besproken met mijn werkgever dit vindt hij ok maar hij vindt tevens dat ik in mijn functie geen 16 uur kan werken.
Wie weet of hij mij uit mijn functie mag zetten met als gevolg andere lees onregelmatige werktijden?

Groetjs

Nee, dit mag hij niet doen zonder jouw toestemming, uiteraard. Een werkgever mag ouderschapverlof weigeren, of het aantal uren per week afkeuren (dus dat je wel verlof opneemt maar minder dat de door jou gevraagde uren/dagen) als de organisatie of de periode in je werk het niet toestaat om jou zo lang te missen.
Mijn verlofaanvraag is ook afgekeurd, omdat we op dit moment in een onzekere periode zitten op het werk en ik daardoor niet gemist kan worden. Uiteraard is in overleg wel een ander moment afgesproken. Helemaal afkeuren mag volgens mij namelijk niet.
Ik zou in een gesprek aangeven dat het doel van ouderschapsverlof is dat je bij je kind kunt zijn en je de combi werk en gezin goed kunt behouden/maken, niet dat je er qua werk op achteruit gaat, want dan ga je aan het doel van verlof voorbij, toch? Dat zou ik zo aangeven.
Succes! Hebben jullie geen afdeling P&O? Daar ga ik altijd met mijn vragen naartoe ;)
Gr's Noor

Hoi ,

Bedankt voor je antwoord, helaas is p en o het met bestuurder eens.
Ouderschapsverlof weigeren mag niet als je volgens de standaard regeling op neemt en dat doen ze dus niet, maar wordt wel in een lagere functie gezet wat onregelmatig werken met zich mee brengt en wat dus niet practisch is met 2 kleine kids.
Ik heb inmiddels de vraag bij de rijksoverheid gesteld en wacht het antwoord maar af.

Groetjs

Hey,

Ik weet niet hoe dat geregeld is, maar terug in functie en op onregelmatige werktijden zit je natuurlijk ook niet te wachten..
Veel succes, hopelijk krijg je een antwoord van de rijksoverheid!

Gr MJ

Terug
Bovenaan