Informatie avond ziekenhuis

Vanavond hadden vriendlief & ik een informatie avond in het ziekenhuis. Fijn, want er werd ons een hoop duidelijk en we kregen veel informatie over wat ons straks te wachten staat met de bevalling.

Maar waar ik me echt aan heb geërgerd was de reactie van een mevrouw bij de kraammarkt. Ze prees babyvoeding aan. Opvolgmelk en dat soort dingen. Dus ik vroeg of ze van dat merk ook voeding hebben vanaf het begin. Aangezien ik geen borstvoeding wil geven leek mij dat een normale vraag, ik bedoel, ik ken dat merk niet.
Krijg ik me toch een riedel over me heen over borstvoeding en dat ze dat altijd eerst adviseren. Dat moest ik eerst maar gaan proberen. Nou ja zeg....
Echt he, toen ik het nogmaals vroeg gaf ze me gewoon geen antwoord. We zijn uiteindelijk maar weggelopen. Klant dus ook kwijt!!
Kijk of je nou wel of geen borstvoeding wil/kan geven daar is iedereen vrij in, en ik wil absoluut geen discussie opstarten, maar dit is toch belachelijk!!! Ik was echt pissig!

Zo haha, nou ben ik het even kwijt!

Gaan jullie nog naar zo'n info avond? Of gaan jullie thuis bevallen? Ik mag niet thuis bevallen ivm medische indicatie.

Liefs Sonja

Tja, 30 jaar geleden werd je gek aangekeken als je juist borstvoeding gaf, en wie weet wat de volgende generatie brengt. Lekker doen waar je je goed bij voelt, maar ga er maar vanuit dat je die reactie nog vaak zult krijgen in deze tijd, helaas.

Mijn vriending heeft dit ook vaak meegemaakt zij had ook van te voren besloten geen kind aan de borst te willen. ZIj wilde ook gewoon medicijnen tegen stuwing. Die zijn er gewoon, dus waarom niet gebruiken dan.... nou dan kun je ook reacties verwachten van verloskundige en huisartsen. Uiteindelijk heeft een bevriende huisarts voor haar maar een receptje uitgeschreven.

Overigens kan ik niet wachten totdat de kleine er is en ik weer borstvoeding mag geven. Ik vond het een heerlijk moment met z'n tweetjes. Maar als het niet werkt nu er een kleine al rondloopt dan gaat de algehele rust voor en stappen we mooi over op de fles. Geen gestreste moeder of kinderen, daar heeft niemand wat aan.

Geniet straks van de kleine, lekker met een flesje!
Groetjes,
Kim

Wij gaan ook naar de avond. Het is mijn derde kind, maar pas mijn eerste ziekenhuisbevalling, op medische indicatie. Had dus ook nog nooit zon rondleiding gedaan ofzo.

Raar dat ze geen info geven over flesvoeding vanaf het begin. Dat is toch je eigen keuze als ouders? Dat riedeltje over bv ken je ws toch al wel. Maar wat Kim zegt, je zal er nog wel veel commentaar op krijgen. Ook van mensen van wie je het niet verwacht. Allerlei vage kennissen hebben er opeens een mening over en als versgebakken moeder krijg je vaak als eerste vraag: geef je BV? Mensen vinden dat blijkbaar heel interressant om te weten. Niks van aantrekken dus.

Ik ga wel bv geven, maar dat terzijde. Ook op de fles worden ze groot hoor!

Hoe herkenbaar!! kennelijk vinden mensen dat ze zich overal tegenaan mogen bemoeien, enkel omdat je zwanger bent. Ik liep daar vooral tegen aan toen ik doorvoetbalde dan men had gdacht en nu ik wil schaatsen, weer.
het is natuurlijk hartstikke logisch dat je je laat informeren over verschillende soorten startmelk! Husband en ik hebben er veel over gepraat of we al dan niet de fles geven, want hij wil toch ook wel graag voeden, het is is toch een moment met zijn kind. Ik hoop wel bv te kunnen geven en dan te kolven zodat hij ook kan voeden. Maar ik ben het roerend met Kim eens: als het een drama wordt, kap ik ermee: dat drama en die stress is volgens mij vele malen erger voor ons dan overstappen op fles.

Sonja: lekker achter je keuze blijven staan, hoor!!!

PS: Vriendelijk zeggen dat het niet haar plaats is om een mening over jou te hebben en vragen of ze gewoon antwoord op een vraag willen geven, helpt vaak al, heb ik gemerkt.

Heerlijk herkenbaar: iedereen bemoeit zich overal mee!!!! Gelukkig ben ik niet de enige die zich daar aan ergert....we zijn zwanger...niet geestesziek: we kunnen best zelf beslissen (samen met evt. partner) wat we wel of niet willen!!!

Overigens ben ik in het ziekenhuis bij de eerste ook vaak tegen een muur aangelopen. Jammer vind ik dat, juist in deze periode wil je graag (onafhankelijke) informatie!

Groetjes Petra

Ik ben gisteravond ook naar een info avond geweest in het ziekenhuis in Heerlen. Daar gaf de gyn aan dat ze bv prefereren maar dat de moeder beslist. En zo hoort het! Ik wil geen bv geven omdat ik medicijnen neem. Nu krijgt ons meisje daar al wat van mee, maar ikdenk nog meer als ik bv zou geven.

Ik ga wel weer borstvoeding geven. Lukte het deze keer niet, dan gewoon de fles. Ik heb na de borstvoeding Hypo allergeen melk van Nutrilon gegeven, omdat er veel allergieen in de familie voorkomen.

He Sonja, hier een moeder die haar eerste 2 zonen vanaf het begin gelijk flesvoeding heb gegeven en zoon nr 3 in april ook weer gelijk fles laat drinken.
Het is inderdaad zo dat leveranciers van flesvoeding geen reclame mogen maken voor hun produkten die je vanaf dag 1 kan gebruiken omdar ze van de gezondsheidraad ten eerste borstvoeding moeten aanprijzen als het beste en dan pas mogen zeggen dat je flesvoeding kan geven als het niet zou lukken.
Ik heb gelukkig nog nooit gekke gezichten gekregen dat ik gelijk aan de flesvoeding begon en de kraamhulp bij ons eerste kindje zei: Wat ben ik blij dat je flesvoeding geeft want je bent veels te druk om borstvoeding tegeven, het kindje zou gek van je zijn geworden, wat goed dat jij je zelf zo goed kent en dat je al wist dat het niets voor jou was
Nou dat was nog is een opsteker voor mijn zelfvertrouwen haha, dus de keuze dat ik gelijk fles gaf was de juiste voor mij en mijn kinderen.

Terug
Bovenaan