Informatie avond ziekenhuis

Hi Sonja,

Ik las je verhaal en begrijp je wel. Maar wist je dat niemand "reclame" mag maken over flesvoeding? Het is vanuit de regering geregeld dat borstvoeding gepromoot moet worden omdat dat de beste voeding is (is niet mijn mening hoor!). Is het je nooit opgevallen dat in alle aanbiedingen, reclames, voorlichting nooit gepraat wordt over voeding 1, maar altijd pas begint over voeding 2 (de opvolgmelk)?

Ik snap de reactie van die mevrouw dus ook.

Maar als jij lekker flesvoeding wil geven, moet je dat dus gewoon doen! Alleen inderdaad wel jammer dat er zo weinig over te vinden is.

Succes.

Gr. Tamara.

Dat heb je mooi neergezet, Tamara!
Het is idd zo, dat er alleen voor babyvoeding van een half jaar en ouder geadverteerd mag worden.
Dit in het kader van het promoten van bv.
Je moet doen wat je zelf wil. Proberen kun je bv altijd, en stoppen ook weer.
Ik heb bij mijn oudste kinderen allebei een jaar bv gegeven. Ik heb zelf veel allergieen, en daardoor een enorme drive ervoor. Maar ook de mazzel dat het gelijk altijd goed gaat!

Neemt niet weg, dat die vrouw achter die kraam wel wat rustiger had kunnen reageren!
En wis je hormonen ook niet uit... tenminste, ik kan niet alles hebben momenteel ;)

Wat je ook doet het is NOOIT goed. Ook als je borstvoeding geeft doe je het fout, gaan de dames nog wel merken die besluiten te gaan kolven, straks op het werk. "Ga je nu alweer?" "Is het niet tijd dat ze op gewone flesvoeding overstapt?" En als het niet lekker loopt "Je kunt maar beter stoppen. De fles geven is ook lekker ook kan je man ook eens." (Alsof ik het mijn man misgunde ons kind te voeden! Dan zakt je broek echt af.) Ik heb mijn beide dochters met veel plezier borstvoeding gegeven maar ik heb me ook rotgeergerd aan de flesvoedingsmaffia. En meiden van het forum destijds die flesvoeding gaven aan de borstvoedingsmaffia.
Flesvoeding is nog altijd de makkelijkste keuze, want uiteindelijk kunnen we allemaal lezen en weten we de nummer 1 van de babyvoeding eruit te pikken en in ons boodschappenmandje te doen. We kunnen allemaal de gebruiksaanwijzing op de achterkant lezen en het flesje aanmaken verder ligt het gewoon helemaal aan jouw merkvoorkeur of gevoeligheid van je kind welk merk het wordt. Meer is het niet. Het is gewoon een pakje margarine kopen de een kiest het huismerk de ander becel en weer een derde blueband. Er is geen slechte en geen goede keuze. Maar dat is mijn bescheiden mening.
Ik heb uiteraard ook wel eens een bus gekocht. Bon bébé (toen nog Similac) was het goedkoopst, Nutrilon belachelijk duur en ze dronken het allebei gewoon weg. Nee hoor, info heb ik voor flesvoeding echt niet nodig gehad. Alle info die je krijgt is gewoon reclame en als je dat in je achterhoofd houdt maak je de beste keus.
Echter is er een verdragrechtelijke verplichting voor Nederland om borstvoeding te promoten bedrijven die flesvoeding verkopen kunnen dikke boetes krijgen als ze daaraan voorbij gaan.

Terug
Bovenaan