informatie gezocht over kolven

hallo,
Ik ben Abby (28 wkn zwanger van de 1e)
en ik vraag me af wanneer ik zo'n kolfapparaat moet kopen ? Feitelijk wil ik gewoon borstvoeding gaan geven, maar het lijkt me handiger als ik ook zo'n apparaat stand-by heb staan. Maar ik weet niet goed welke ik dan moet nemen (electrisch o handkolf) en wat de voor-nadelen hiervan zijn.
Graag zie ik jullie reactie's met ervaringen over het kolfgebeuren tegemoet. Alvast bedankt !
groetjes, Aabby
 
Een stukje naar beneden bij 10 augustus vraagt een moeder : welke kolf gebruiken jullie.
hier zag ik dat er veel goede reacties op zijn gekomen, denk je daar wel wat aan hebt.
 
IK HEB EEN BORSTKOLF VAN AVENT een handkolf. Ik vind ze wel gebruiksvriendelijk, maar heb ze nauwelijks gebruikt (dochtertje is nu 4 maanden) omdat borstvoeding zoveel simpeler is (geen flesjes steriliseren en kolven) en ik heb geen behoefte om zonder mijn kind ergens naar toe te gaan. (en voor ze geboren is, was ik ervan overtuigd dat ik nog wel eens zonder haar weg zou willen gaan)

Ik zou dus toch wachten tot je het gevoel hebt dat je de kolf nodig hebt, alvorens je onnodig geld uitgeeft. Dus geen noodzakelijke aankoop voor de geboorte, zou ik zeggen.
 
Hoi aabby,

Een kolf zou ik pas kopen na de bevalling. Met een week of 6 ga je oefenen met kolven en een flesje geven.
Mocht je kleine op de een of andere manier niet goed drinken na de eerste dagen (is voor jullie beide ff wennen) kan je er altijd nog een halen.
Mocht je in het ziekenhuis bevallen hebben ze daar een kolf voor je.

Wil je er echt een hebben voor je gaat bevallen kan je er misschien een huren want misschien vind je het kolven niets of gaat bv net als hier boven staat heel goed.

Voor info over de kolf idd een paar berichtjes terug. Succes.

Ps kijk ook eens bij www.medela.nl

Groetjes
 
Ik heb in eerste instantie een handkolf gekocht van medela om de druk van mijn borsten te halen. Ik had erg veel melk en onze schat sliep vanaf de 2e week door. Dus dan haalde ik 's nachts met de handkolf de druk eraf.
Nu heb ik inmiddels toch een electrische kolf erbij. 's ochtends heb ik gewoon veel meer voeding dan de rest van de dag. Zeker nu ik in de middag niet meer slaap. Dan kolf ik 's ochtends een volle fles af (1 borst is dan 220cc) en de andere borst krijgt de kleine. Die gekolfde melk geef ik dan 's avonds erbij voor wat ik dan te weinig heb.
Klinkt misschien als een hele heisa, maar is erg goed te doen.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
 
Ik heb eerst een handkolf geprobeerd, maar vond dat maar lastig. Daarna de electrische van medela. Beviel erg goed
een voorraadje gekolfde melk in de vriezer geeft ook wat bewegingsvrijheid voor moeders. Huren van een kolfapparaat vond ik erg duur. Uiteindelijk één kunnen lenen. Maar zoals iemand eerder al zie, kopen als het kindje er is kan ook altijd nog. Meestal begin je toch niet direkt met kolven & anders is een kolf snel gekocht.
 
Hallo, ik heb de mini electric van Meleda en die bevalt heel goed. Ik ben in het ziekenhuis bevallen via een keizersnede en heb de borstvoeding op gang gebracht d.m.v. kolven. Mijn zoontje is nu 7 weken en ik gebruik de kolf regelmatig. Om een voorraadje aan te leggen voor als ik weer ga werken, maar vooral om hem aan het flesje te laten wennen. Als je gaat werken en je wilt kolven, kun je het beste na ongeveer vijf weken je kindje aan een flesje laten wennen. Mijn man geeft het flesje met afgekolfde melk en bij mij krijgt hij de borst. Zo blijft het duidelijk voor hem. We doen dit ongeveer eens in de drie dagen. Verder gebruik ik de kolf om spanning van mijn borsten te halen, soms zitten ze zo vol dat mijn zoontje de borst niet goed kan pakken, dan kolf ik eerst een gedeelte af, dit geeft vader later of gaat de vriezer in. Ik vind de kolf een uitkomst en ik ben blij dat ik hem al voor de geboorte had. Je kunt er namelijk ook je borstvoeding mee op gang brengen. Stel dat je meteen na de bevalling gaat kolven, schrik dan niet dat er bijna niets uitkomt hoor! Ik had de eerste dagen alleen heel dikke druppels (colostrum) en daarna ging het super. Heel veel succes en plezier !!!!!!
 
Terug
Bovenaan