ingedaald bij jullie?

hoi dames

voor diegene die de kleine nog bij zich dragen... en hebben gedragen natuurlijk.
is bij jullie de kleine al ingedaald en zoja wanneer was dat bij jullie.
bij mij is vanochtend geconstateerd dat hij een klein beetje is ingedaald. is dit niet laat ben vandaag 38 weken en 4 dagen.

groetjes sandra

ben vandaag 39 weken en 4 dagen en onze kleine is ook nog niet ingedaald. dit is mijn tweede zwangerschap en dan kan het zelfs tijdens de bevalling gebeuren. wel vervelend want mijn harde buiken beginnen echt helemaal van boven en krijg dan zowat geen lucht meer.
is dit je eerste zwangerschap?

liefs tanja

Hi,

Ben vandaag precies 39 wkn en ons ukkie ligt al enkele weken ingedaald....
Het kan alle kanten op... zo zie je maar... de een daalt sneller in dan de ander....

Grtjs en succes met de laatste loodjes
mama Peet

Ik ben vandaag 38 weken en 5 dagen en ons kindje ligt vast in het bekken.
Met 36 weken lag de kleine voor het eerst iets ingedaald, en alle controles daarna was het verder ingedaald.

Ik ben nu 39+4 dagen zwanger van ons 3e kindje.
Tijdens de eerdere 2 zwangerschappen daalden onze kinderen pas in tijdens de bevalling.
Sterker nog, dit deden ze pas ca. 15 minuten voor de uitdrijving.
Uietraard is er voor die tijd wel gecontroleerd of er niets aan de hand was (voorliggende placenta, verhoudingsgewijs te groot kind etc), maar dit alles bleek gelukkig niet aan de orde.
Nu dus zwanger van nummer 3 en ging er helemaal van uit dat deze ook niet in zou dalen.
Verrassend genoeg is het dit keer wel het geval. Tijdens de laatste controle, bijna 2 weken geleden was het kindje voor 3/4 ingedaald en inmiddels heb ik zelf het gevoel dat het nog iets verder gezakt is.
Zo zie je maar, er is weinig over te zeggen.
Succes met de laatste loodjes!

Met 37 wkn + 1 dg is onze baby ingedaald. De eerste was al eerder ingedaald. Soms dalen kinderen pas tijdens de bevalling is, dus het maakt niet zoveel uit. Als je je zorgen maakt, zou ik het er over hebben de volgende keer dat je naar de vk/gyn gaat.

Hoe bevalt het in jullie nieuwe huis? is het een beetje op orde?

Groetjes, Kaskes

hoi dames.

vandaag bij de verloskundige geweest en ben doorgestuurd naar de gynacoloog. dit omdat de kleine niet is ingedaald en nog met zijn koppie los ligt. dit vond de verloskundige zorg baren omdat al bekent is dat het een kleine baby zal worden en daarom juist zou het al ingedaald moeten zijn.
maak me wel een beetje zorgen ben a.s. maandag 40 weken.
dinsdag moet ik naar de gynacoloog. heeft iemand dit ooit meegemaakt en wat gaan ze dinsdag doen bij de gynacoloog?

mischien maak ik me wel zorgen om niks maar het is onze 1e kleine en ben gewoon bang dat er toch nog iets mis zal gaan op het eind.
nou diepe zucht dan maar en proberen te genieten van die dikke buik.

groetjes sandra

Wat vervelend, Sandra! Ik heb geen idee wat de gyn zou kunnen gaan doen, dus ik kan je niet geruststellen.
Wat ik eigenlijk niet snap, is dat ze zich zo'n zorgen maken om dat indalen. Mijn nichtje, mijn zus en ik waren ook niet ingedaald, dat doen wel meer kinderen niet! Het enige is dat je dan meteen moet gaan liggen, mochten je vliezen breken voor de weeën beginnen. Bij tweede kindjes is het zelfs redelijk normaal dat ze niet indalen, dat doen ze tijdens de bevalling wel!
Dat zou ik toch even goed navragen bij de gyn, waarom ze zich zo'n zorgen maken daarover.
Kop op   meid, laat je niet gek maken door zoiets! VOlgens mij kan er echt niet zoveel misgaan, ook al is het een klein kindje!

Sterkte en ik hoop dat het meevalt bij de gyn! Liefs, Kaskes

Terug
Bovenaan