ingedaald

heey,

ik ben vandaag bij de vk in het ziekenhuis geweest en de kleine is ingedaald!! Elmar is namelijk nooit zover gekomen....
ik had donderdag al last van voorweeen maar dat bleken dus indalings weeen geweest te zijn.
het kindje ligt nog niet helemaal vast maar de kans is heel klein dat het nu nog weer van positie gaat veranderen.

gr. mv elmar en 36+3 dagen zwanger

Allemaal ingedaalde kleintjes al dus!! Echt de laatste loodjes.

Bij mij was de kleine met 33 wk + 1 dag een beetje ingedaald, maar met 34 weken behoorlijk. Zat toen helemaal vast en de vk zei dat ie zover was ingedaald als dat ie pas met 37 weken hoort te zijn. Vanavond (ben precies 36 weken) mogen we weer een bezoekje brengen, maar aan de voorweeën/indalingsweeën te merken is de kleine nog meer ingedaald.

Ben benieuwd of de kleine zich dan ook eerder aankondigd... schijnt niets te betekenen.... maar met die spierpijn/krampen in 't schaambeen heb ik 't wel een beetje gehad. Doordat ie nu zo laag zit, wil het bukken dus ook niet meer. Dus mag niets meer laten vallen :D

Liefs Rixt

oh spannend hoor mama van elmar..

ik heb geloof ik ook voor weeen, regelmatig last van menstruatiekrampen in me onderbuik wat ook naar mijn rug toe trekt.

Ik mag donderdagmiddag weer naar de VK dus ik ben benieuwd of ze al is ingedaald.

heb van de week voor het eerst een harde buik gehad.. vind het allemaal maar eng hoor het is de eerste zwangerschap voor mij en weet dus helemaal niet wat ik voel en wat het is.

Hee @Rixtmeisje, dát is lang geleden zeg! Ik vroeg me steeds al af of je baby nog zo druk is? Hopelijk is dat nu wat minder!
Mijn baby is juist weer hoger komen te liggen (en zelfs 2 x gedraaid,) dus ja..........

Hoi junior,

Ja, inderdaad spannend zo... dus ook de eerste. Ik weet ook niet altijd wat ik wel en niet moet voelen. Maar ik merk wel dat mijn lichaam goed aan het voorbereiden is op de bevalling, die doet af en toe wel wat vreemd en raar.

Hoi Teddy,

Is inderdaad lang geleden. Dat je m'n verhaal nog weet zeg, ik herken je naam, maar jouw verhaal van zwangerschap ben ik even kwijt.

Ja, mijn kindje is nog steeds zo megadruk. Gelukkig slaap ik sinds een week weer een beetje normaal, zo'n 5 uurtjes per nacht. Maar de kleine heeft mijn linkerzijkant helemaal bont en blauw getrapt. Maar vreemd genoeg wen je ook weer aan die pijn.
Ik kan gelukkig nu wel wat meer genieten van dat getrappel in mijn buik, merk wel dat de kleine wat minder ruimte heeft. Maar de kleine heeft echt een voorkeurshouding, al sinds week 31!! Koppie naar beneden, ruggetje rechts, billetjes iets boven m'n navel en de beentjes trappelen lekker links.

Ik heb gisteren te horen gekregen dat het niet raar is dat de kleine zich nog vrij kan bewegen, heb een redelijke normale grote buik, maar de kleine is in verhouding wat kleiner, waardoor er ook wat meer vruchtwater is. Oftewel iets meer ruimte. Wel verwacht de verloskundige een baby van ongeveer  7 pond bij 40 weken zwangerschap. Nou daar gaan we voor!! Had op een (dikke) 8 ponder gerekend!!

Maar nog even op het indalen terugkomend... daar gaat dit onderwerp ook over...
Doet dat bij jullie ook zo'n pijn??? Af en toe kan ik amper zitten, maar ook mijn benen doen dan zo'n pijn. Net alsof de zenuwen helemaal afgekneld worden en dat mijn benen te weinig bloed krijgen. Ben al continue mijn voeten aan het draaien en bewegen, want dat voelt het prettigst. Met lopen heb ik het gevoel een halve marathon te hebben gelopen. Hou ook veel vocht vast, dus alles wordt ook nog eens stijver. Tja... altijd prettig die laatste loodjes :D

Liefs Rixt

Oh en Teddy,

vergeet ik jou helemaal te vragen hoe het nu met jou is... zo te lezen vind jouw kleine het nog steeds prettig genoeg daar binnen en denkt er nog niet aan om in te dalen??

of de kleine meid al aan het indalen weet ik niet maar heb soms wel menstruatiepijn en een druk op me schaambeen dat ik eigenlijk niet kan zitten.

knellend gevoel in me benen wordt alleen maar erger deze dagen. Of dit met het indalen te maken heeft weet ik niet. Ik heb in het begin vd zwangerschap ook gehad.

Het schijnt dat het ook kan komen door een tekort aan calcium dus ik drink en eet veel zuivel op het moment en neem savonds een hete douche. Om zo de doorbloeding te stimuleren.

Wordt om de 2 uur wakker met pijn in me benen.

Terug
Bovenaan