Ingeknipt en nu weer een bevalling!

Hoi meiden,  

Even een minder lekker onderwerp!
3 jaar geleden ben ik tijdens mijn 1e bevalling ingeknipt en volgens de verloskundige ben ik daarna goed gehecht.
Ik heb altijd het idee gehad dat het te krap was zeg maar, maar bij nacontrole bij de verloskundige toendertijd heeft ze dit gecheckt en alles was in orde volgens haar.
Vaak had ik na sex met mijn partner toch wat bloedverlies (alsof het een schaafwondje was).
Niet heel erg hoor, maar ik vraag me af of dit straks nog consequenties heeft voor mijn aankomende bevalling.
Ik heb het er nog neit over gehad met mijn verloskundige, weet iemand hier raad mee?

Groetjes Sesam

Hoi Sesam,
Ook ik ben ingeknipt tijdens mijn 1e bevalling. Maar ik maak me er niet druk om.
Als alles goed genezen is is er geen probleem. Het weefsel past zich aan en rekt
wel mee. Dat zit wel goed. Zelfs na een totaal-ruptuur kun je bevallen zonder weer
uit te scheuren. (vriendin van me).
Liefs Melanie

hoi,

Als je na de sex wat bloedverlies hebt (en ook pijn waarschijnlijk?) zit er toch iets niet helemaal lekker. Dat komt waarschijnlijk door litteken weefsel en in de eerste weken na de bevallling valt daar niet veel over te zeggen omdat alles nog herstellende is. Blijf je het houden zoals bij jou dan is dat vervelend maar had niet echt voorkomen kunnen worden.
Er schijnt echter een oestrogenen-creme te zijn (werkt alleen locaal) die ervoor zorgt dat de boel weer wat soepelder wordt en volgens mij ook zorgt dat je vagina wat vochtiger wordt. Dit is speciaal voor vrouwen die last blijven houden bij de sex na een bevalling.
Of dit nu na al die jaren ook nog zin heeft weet ik niet, dat zou je eens aan een arts of verlsokudnige moeten vragen, maar onthoud het zeker voor je komende bevalling.
Al staat deze nieuwe bevalling waarschijnlijk zoals hierboven al gezegd wordt los van de eerste keer knippen.
Volgens mij staat er trouwens een artikel in het laatste tijdschrift wij jonge ouders of wij..huppeldepup.
groeten Elke

Hoi,

Bij mijn eerste bevalling ben ik ook ingeknipt. Heb daarna ook altijd het gevoel gehad dat het iets te krap gehecht was. Maar goed nooit verder naar laten kijken... Bij mijn tweede bevalling (een grote knul van ruim 9 pond) ben ik een heel klein beetje ingescheurd. De verloskundige zei toen dat er 1 oude hechting was ingescheurd, die ze zelf nooit gezet zou hebben... En na de 2e bevalling voelde het weer helemaal als vanouds! Dus helemaal goed.  

Groet, Crisja  

bij mijn eerste ben ik ook ingeknipt en bij mijn tweede niet had alleen een scheurtje in mijn bovenste schaamlip.
ik was bang dat ik weer geknipt zou moeten worden maar dat was niet nodig. maar als ik terug kijk op mijn 1ste bevalling was het met knip veel minder pijn want hij was er zo uit zat bijna geen druk op door het hoofdje. bij de tweede brande het zo ontettend erg tijdens het persen dat ik nog schreeuwde kun je niet knippen. idioot he.
de kraamtijdt zonder knip was natuurlijk velemalen beter dan met knip maar daar denk je niet aan op het moment dat je aan het bevallen bent.

goedemiddag dames,

wou even laten weten dat ik van mijn eeste ook ingeknipt was en met de tweede niet, wel 1 hechting omdat ik iets was uitgescheurd maar heb daar niks van gevoeld.nu bijna mijn derde  bevalling ben ik wel weer angstig maar meer voor de ontsluitingsweeen niet voor die knip of scheur. iedergeval hoeft het dus niet zo te zijn dat je nu weer ingeknipt zou worden dus laat het gewoon over je heen komen. succes!  

Hallo,

Ik heb hetzelfde probleem en ben ook bang om weer in te scheuren etc..die angst is nog groter dan de bevalling zelf! Heel raar maar mijn eerste bevalling was echt een eitje en heel erg snel, de meeste pijn had ik echter van de hechting zelf vandaar.
Gr Elmira.

Terug
Bovenaan