Ik ben ook ingeleid bij 40+3, begonnen met een ballontje, ging niet goed (verkeerd geplaatst + veel bloed verlies) dus mocht ook niet opnieuw, wel vanaf toen weeen. Dag later begonnen met medicatie om de baarmoedermond te verstrijken (3 keer zo'n pil gehad), dit duurde 24 uur. Toen zijn Snachts mijn vliezen spontaan gebroken.
Toen kreeg ik om 01:00 een infuus voor de IV opwekkers, dit vond ik echt vreselijk. Continu hele hevige weeën. Om 06:00 een ruggenprik gehad (zat niet goed, niet goed geprikt). Toen zat ik om 12:00 op 7 cm. Om 17:00 2 artsen en 3 verpleegkundige in mijn kamer. Ging met onze zoon niet goed en kreeg ik spoed keizersnede.
Al met al heb ik het als heel heftig ervaren. Ik zou het zo weer doen en wil je ook niet bang maken maar wees wel realistisch.. een spontane bevalling is ook geen feestje.
Wat ik wel heel fijn vond is dat er continu verpleging is (zoals de andere mama ook zegt). Ze letten echt zo goed op je en zijn zo lief!!
JE KAN HET!!!!
En zodra je kleine baby op je ligt, echt waar!! Is het je allemaal waard!!!!
Geniet vooral!! Als je baby 6 maanden is (zoals de onze nu), dan ben je alles vergeten en geniet je alleen nog maar!!