Ingepland zwanger

<p style="text-align: left;">Vanochtend een zwangerschapstest gedaan en wat blijkt? Ik ben zwanger! Maar hoe dan? Ik slik de pil.</p><p>Deze zag ik echt niet aankomen ik weet ook niet hoe ik me moet voelen. We hebben een dochtertje van 12 maanden wat allemaal heel goed gaat. Of we ooit nog een tweede kindje zouden willen? Geen idee niet echt mee bezig want me genieten heel erg met zijn 3e.</p><p>Toen ik me vriend vertelde dat ik zwanger was zei hij al meteen is nu echt geen optie nog een kind erbij en begon meteen ove abortus.</p><p>Ik weet echt niet wat ik moet denken of hoe ik me moet voelen. Wil graag de komende tijd alle aandacht geven aan me dochtertje. Gaat dit ook nog lukken met een tweede? Zal het haar niet ongelukkig maken? Gaan ze elkaar leuk vinden? Kan ik me aandacht verdelen? Hoe zwaar is het twee kindjes met 21 maanden er tussen? Iemand tips?</p><p>Ik weet echt niet wat te doen! Ben zo gelijk nu met zijn 3e maar een abortus lijkt me verschrikkelijk.</p><p>Hopelijk kan iemand me een bericht sturen kan het even met niemand delen xxx</p>

Waarom kan het er nu niet bij volgens je vriend? Voor je dochtertje is het hartstikke leuk een broertje of zusje met zo'n klein leeftijdsverschil. En of ze elkaar leuk van vinden zou ik me niet druk over maken. Kinderen vinden elkaar altijd wel leuk, zolang ze maar lekker samen kunnen spelen. En tuurlijk moet jij de aandacht dan gaan verdelen, maar ook daarin zal je dochtertje en het toekomstige kindje echt niks tekort komen. 

Financieel, reactie van onze ouders. Voor mijn vriend hoeft er absoluut geen tweede kindje te komen nooit. Als ik voor dit kindje wil gaan weet ik zeker dat hij dat ook zal doen.
Vind het heel lastig, misschien maar even over me heen laten komen.
Thanks voor je bericht x

Enige wat ik erover kan zeggen is dat je nooit abortus moet doen omdat een ander dat wilt. Ook niet als dit je man is. Want je moet de rest van je leven daarmee leven en als je er zelf niet 100% achterstaat word dat heel lastig. Ook krijg je dan op ten duur verwijten naar elkaar waardoor je relatie ten einde loopt. Ik hoop dat jij en het liefst jullie samen eruit komen. Misschien dat hij als hij een beetje van de schrik bekomen is er anders over gaat denken 

Wat heftig voor je, ik schrik echt van de reactie van je vriend...
Om antwoord te geven op je vraag;
Mijn schoonzusje en zwager hebben twee kindjes met 1 jaar en 3 maanden ertussen. De kindjes (jongen en meisje) zijn echt DOL op elkaar en weten elkaar altijd te vermaken. Tuurlijk zijn er soms broer/zus ruzies, maar het is aandoenlijk om te zien hoe gek ze op elkaar zijn. 
Met dit als voorbeeld, zijn wij toen onze Tess 9 maanden was het weer gaan proberen. Tess was een heel makkelijke en lieve baby, ik verveelde me soms op de dagen dat ik niet hoefde te werken en zij onder de middag lag te slapen haha! Nu ben ik al bijna 38 weken zwanger van onze tweede en zal er straks 1 jaar en 5 maanden tussen zitten. Tess is inmiddels een leergierige dreumes die heerlijk alleen kan spelen, maar ook soms echt haar dreumes/peuter aandacht nodig heeft. Ik heb helaas een hele zware zwangerschap , en kan vanwege bekkeninstabiliteit helaas niet meer de deur uit en heb dagelijks veel pijn. Het zal straks ook echt wel even zwaar zijn, maar ik ben dankbaar voor deze zwangerschap (ook omdat wij voor Tess moeilijk zwanger konden worden en een aantal miskramen hebben gehad) en ook omdat ik zie hoe makkelijk en leuk het mijn schoonzusje en zwager nu afgaat. 

Ik hoop dat je je vriend kan laten inzien hoe dankbaar hij mag zijn met een tweede zwangerschap, ongeacht of hij er al aan toe is of niet. En hopelijk kom je met je eigen gemixte gevoelens er ook uit. Succes! 

Ja ik hoop het ook dat we er samen uit komen.
We hebben ook helemaal geen plek hier in huis voor nog een baby en ik weet nu al zeker dat we de baby zullen houden.  Ik zie abortus niet zitten.

Pfoe ik schrik ook van de reactie van je vriend. Kan echt niet snappen hoe hij een abortus zou kunnen doen terwijl je samen al een dochter hebt waar je ongetwijfeld allebei dol op bent. Met een abortus geef je net zo'n zelfde kindje niet de kans om te mogen leven. 
Maargoed, zelf hen ik een dochter van 19 maanden en ik ben nu 29 weken zwanger. Mijn dochter is straks 22 maanden als de baby er is. Dit was een bewuste keuze van ons. Ik was na 1 maand proberen gelijk zwanger, ik schrok wel ff want had het niet zó snel verwacht. 
In het begin vroeg ik me ook wel eens af of het niet te snel zou zijn, ik vond mijn dochter nog zo klein, ook al was ze 'al' 1 jaar. Maar een abortus hebben we noooooit overwogen. 
Nu ik een paar maanden verder ben, kijk ik er alleen maar heel erg naar uit. Mijn dochter heeft een enorme sprong gemaakt tussen de 12-18 maanden. Lopen, praten! Ze snapt nu heel veel, kletst een beetje, slaapt eindelijk goed, huilt niet meer zoveel. Met 1.5 jaar zijn kindjes ineens mini peutertjes. Superleuk!! 
En ja, het zal écht wel pittig zijn als de baby er straks is. Maar ik heb echt niet het gevoel dat ik dan 2 baby's in huis heb.. nee, een baby en een peuter! En nu verveel ik me soms echt wel als ik de hele dag alleen met haar thuis ben, een baby erbij is ook wel weer gezellig. En ik denk dat mijn dochter het ook superleuk gaat vinden.
Er zijn heel veel vrouwen die binnen 2 jaar 2 kinderen krijgen. Niemand zegt dat het een makkie is, iedereen zegt wel dat het superleuk is. 
Ik hoop dat je de juiste keuze mag maken, persoonlijk zou ik het nooit over mn hart kunnen verkrijgen om een abortus te doen, zeker niet nu ik al een kindje heb. Wat als je nu een abortus doet en over een jaar wel een tweede kindje zou willen?? Maakt dat ene jaar dan echt zoveel verschil??
Sterkte!

O, als toevoeging:
Wij wonen in een huis met 2 slaapkamers en geen mogelijkheid tot 3e slaapkamer. De baby komt dus bij ons op de kamer en later misschien bij mijn dochter samen op de kamer. Ook geen ramp denk ik. Ooit gaan we wel verhuizen, maar voorlopig is het prima zo. Dus maak je niet te druk over een extra slaapkamer voor je baby, ze hebben niks nodig, alleen een bedje!! 
Ik heb 1 commode en 1 kledingkast op de slaapkamer van mijn dochter, die ze straks zal delen met de baby. We hebben geen ruimte voor een 2e commode/kledingkast en ik vind het ook onnodig.
Financieel gezien is een tweede kindje heeeel goedkoop. Ik heb nog NIKS gekocht voor de baby. Heb alles nog liggen van mijn dochter. Ideaal. Geen aanschaf meer van een hele babykamer, maxi cosi, box, kinderwagen... Ik zal nog wat kleertjes kopen en je hebt natuurlijk voeding enzo maar verder kost een tweede kindje je echt weinig geld!!

Terug
Bovenaan