Ingepland zwanger

Hoezo heb je geen plek voor nog een baby? 
Wij wonen in een chaletwoning (in afwachting van nieuwe huis) en hebben maar 2 slaapkamers. De baby zal de komende maanden bij ons op de kamer slapen (een wiegje paste maar nèt naast ons bed) en daarna gaat de baby gewoon lekker bij grote zus op de kamer.
Vroeger ging dat ook zo, dus waarom
zou dat nu niet kunnen? Gewoon een kwestie van goed organiseren en opruimen en niet te moeilijk denken over dingen :)

[quote quote=10204532]Ja ik hoop het ook dat we er samen uit komen. We hebben ook helemaal geen plek hier in huis voor nog een baby en ik weet nu al zeker dat we de baby zullen houden. Ik zie abortus niet zitten.[/quote]
Waar een wil is is een weg. 

Bedankt voor jullie berichtjes!
Ik vind het allemaal heel moeilijk omdat ik nog niet 1 seconde bezig ben geweest met een tweede kindje. Maar ik moet zeggen dat ik langzaam wel wat enthousiaster word.
Twee kindjes in twee jaar zal zeker zwaar worden, geef nu ook nog steeds borstvoeding maar daar zou ik dan nu wel mee willen stoppen. Langzaam!
Me dochtertje slaapt vanaf het begin af aan al hwel erg goed en is heel makkelijk en loopt sinds vorige week. Wil nu wel zoveel mogelijk met haar samen genieten.
Succes met jullie zwangerschappen x

Ik weet dat tijden veranderen, maar dat komt meestal.doordat we luxe gewend zijn en. steeds meerwillen. Vroegerwoonden ze met 10 man in een rijtjes huis. Natuurlijk kan dat soms druk en frustrerend zijn, maar die frustraties heb je anders wel ergens anders over. Dat heet familie en broer/zus zijn. Als er maar liefde in huis is... een beetje geld/werk isook handog

Een broer of zus is naar mijn mening en ervaring het grootste kado wat je je kind kan geven! Hoop dat jullie er samen uit komen, geef het wat tijd! Veel sterkte

Ik heb verder geen ervaring met twee kindjes snel op elkaar krijgen zelf, maar heb wel een broertje dat heel dicht op mij zit. Jouw angst of ze elkaar wel leuk gaan vinden: komt echt goed! Ik weet niet beter dan dat hij er is en heb super goede herinneringen aan het met hem spelen vroeger. Nu nog steeds een heel hechte band.
Ja, ruzietjes gaan er komen maar dat hoort erbij en is ook weer heel erg goed voor een kind, daar leer je ook van! 
Succes met jullie keuze!

Wat lastig voor je! En vervelend dat je nu voor zo'n situatie staat. Ik vind de reactie van je vriendo ook overdreven, maar mannen kijken nu eenmaal anders tegen zo'n situatie aan. Dat klinkt heel hard, maar zij hebben het kind niet in de buik, dus ze voelen er in het begin nog helemaal niks voor. Meestal komt dat pas met de eerste echo of wanneer ze het kindje kunnen voelen bewegen in de buik. Dan komt het besef pas. Het is niet dat ik je vriend wil verdedigen, maar ik snap wel waar zijn reactie (in z'n algemeenheid) vandaan komt. Hij is waarschijnlijk ook gewoon heel erg geschrokken.
Wat betreft twee kindjes op elkaar: onze zoon is nu 19 maanden en ik ben bijna 27 weken in verwachting van ons tweede kindje. Een bewuste keuze, onze zoon is straks ongeveer 22 maanden (bijna 23) als zijn broertje/zusje komt. Dus ook twee onder de twee jaar. Ik en mijn broertje schelen 1 jaar en 3 maanden, dus zitten nog dichter op elkaar. Wat ik van mijn moeder heb begrepen: ja het is pittg, maar het heeft ook z'n voordelen. Mijn broertje en ik speelden super veel samen, je bent eerder uit de luiers. Alles heeft twee kanten. Wat ik zelf nu aan mijn zwangerschap heftig vind, is dat ik eigenlijk niet meer zo veel mag tillen vanwege mijn rug, maar ik toch een kind rond heb lopen dat nog geen trap kan lopen. Hoe komt ie anders boven? ;) 
Qua ruimte: mijn man heeft ook jarenlang met zijn broertje op één slaapkamer geslapen. Heeft dit in zijn jongere jaren altijd als heel gezellig ervaren. Onze zoon heeft de eerste 6 maanden bij ons op de slaapkamer geslapen en is daarna naar z'n eigen kamer gegaan omdat hij toen betere nachten begon te krijgen. Onze ervaring: hoe nuchterder je met dit soort situaties om kunt gaan, hoe makkelijker het uiteindelijk is. Ik hoop dat jullie er uit komen!

Terug
Bovenaan