<p>Hoi allemaal,</p><p>Een paar jaar geleden ben ik er door de zoektocht naar de reden van mijn haaruitval achter gekomen dat ik PCOS zou hebben. Dit is destijds door een gynaecoloog vastgesteld. Hij gaf toen aan dat wanneer mijn vriend, nu man, en ik over kinderen na zouden gaan denken ik langs konden komen en hij ons meteen kon gaan helpen door middel van bijvoorbeeld hormonen. Inmiddels is dit moment hier, maar na een echo bleek dat ik helemaal geen PCOS (meer) had. Sterker nog, op dat moment stond er een follikel op knappen en werd ik met ‘huiswerk’ naar huis gestuurd. Er was dus eigenlijk niets aan de hand. Ik heb inmiddels meerdere cyclussen gemonitord door middel van door de gynaecoloog geadviseerde ovulatietesten en afgelopen maand door een follikelmeting, maar mijn eisprong lijkt een gewoon te zijn. Ik heb echter wel een korte luteale fase, 9 á 10 dagen. Zijn jullie hier bekend mee? Meer mensen hier last van? Ik merk dat ik er erg onzeker van word. Ik voel elke maand van alles, ondanks dat ik mezelf voorhoud dat het niets is. Door het lichte bloedverlies (roze, bruin) dat ik elke keer heb rond dag 8/9 na mijn eisprong krijg je ergens toch ook steeds weer hoop. Zou het dit keer dan misschien toch een innesteling kunnen zijn? Progesteron is een week geleden getest, deze was gewoon prima, dus daar kan het niet aan liggen. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en eventuele oplossingen! </p><p>Liefs!</p>