Ingewikkelde situatie, korte luteale fase

<p>Hoi allemaal,</p><p>Een paar jaar geleden ben ik er door de zoektocht naar de reden van mijn haaruitval achter gekomen dat ik PCOS zou hebben. Dit is destijds door een gynaecoloog vastgesteld. Hij gaf toen aan dat wanneer mijn vriend, nu man, en ik over kinderen na zouden gaan denken ik langs konden komen en hij ons meteen kon gaan helpen door middel van bijvoorbeeld hormonen. Inmiddels is dit moment hier, maar na een echo bleek dat ik helemaal geen PCOS (meer) had. Sterker nog, op dat moment stond er een follikel op knappen en werd ik met ‘huiswerk’ naar huis gestuurd. Er was dus eigenlijk niets aan de hand. Ik heb inmiddels meerdere cyclussen gemonitord door middel van door de gynaecoloog geadviseerde ovulatietesten en afgelopen maand door een follikelmeting, maar mijn eisprong lijkt een gewoon te zijn. Ik heb echter wel een korte luteale fase, 9 á 10 dagen. Zijn jullie hier bekend mee? Meer mensen hier last van? Ik merk dat ik er erg onzeker van word. Ik voel elke maand van alles, ondanks dat ik mezelf voorhoud dat het niets is. Door het lichte bloedverlies (roze, bruin) dat ik elke keer heb rond dag 8/9 na mijn eisprong krijg je ergens toch ook steeds weer hoop. Zou het dit keer dan misschien toch een innesteling kunnen zijn? Progesteron is een week geleden getest, deze was gewoon prima, dus daar kan het niet aan liggen. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en eventuele oplossingen! </p><p>Liefs!</p>

Ik heb een korte cyclus van 24/25 dagen en daardoor ook een korte luteale fase van 10/11 dagen. 
Maar ondanks dat heb ik een gezonde spruit rond lopen en had ik vanochtend een positieve test in handen.
dus ook niet een korte luteale fase kan je zwanger worden!!

Dat klinkt in ieder geval bemoedigend!! Wat fijn voor je dat je weer zwanger bent ook, gefeliciteerd!! Mijn cyclus is ook wel wat onregelmatig, meestal te lang en de eerste fase is bij mij dan ook vooral erg lang! 

Hoi Rosy,
Ik ben er ook achter gekomen dat ik een korte luteale fase heb. Bij mij gemiddeld 8 a 9 dagen. Wij gaan straks naar de 10e ronde.. Ik heb 1 keer gedacht dat ik echt iets voelde, had zoveel aparte kramp wat ik nooit heb. En 2 dagen later werd ik ongesteld.. alsof her niet genoeg tijd heeft om in te nestelen ofzo. Ik temperatuur nu ook, zodat ik genoeg informatie heb om na 1 jaar naar de dokter te gaan. 
Stom gedoe he. Ik lees wel veel dat vrouwen met korte luteale fase toch zwanger zijn geworden, dus het moet wel gewoon kunnen..

Hoi allemaal!
Ik heb een hele regelmatige cyclus van 28 a 29 dagen. Vanaf ronde 1 direct gestart met ovulatietesten om alles in kaart te brengen voor mezelf. Ik heb gem. tussen dag 14 en 16 mijn LH-piek. Hierdoor heb ik dus ook een korte luteale fase van ong. 10/11 dagen. 
Ik moet zeggen dat ik daardoor wel wat onzekerder ben geworden, maar kan er ook weinig aan veranderen. Wij zitten nu in ronde vier. Ik hoop (natuurlijk) dat het snel raak is! 

In de periode tussen mij 2 kinderen in ben ik 6 maanden ongesteld geweest. We deden aan periodieke onthouding, dus ik hield alles goed bij.
ik had een cyclus van 25 dagen en op dag 16 had ik me eisprong.
Bij mij oudste heeft het 1 maand geduurd voor ik zwanger was en de tweede is er omdat ik plotseling een eisprong had bij dag 8 ( maand ervoor een antibiotica kuur gehad, misschien daardoor??)

in mij ogen hoeft het dus niks te betekenen, een korte luteale fase

Hi Tulpelientje,
Zeker stom gedoe! 8 tot 9 dagen is inderdaad ook wel erg kort! Wel goed dat je alles nu heel goed bijhoudt! 
Ik herken ook echt wat je zegt met dat je dingen voelt, dat heb ik ook echt! Voelt inderdaad alsof er gewoon niet genoeg tijd was om in te nestelen.
Ik heb het geluk dat vanaf het begin af aan al bij de gynaecoloog liep. Ik heb zelf inmiddels weer overleg gehad en mag gaan starten met progesteron pillen. Dit zou dan een langere luteale fase moeten geven, ben erg benieuwd of het werkt!!

Hi Zwaantje,
Vervelend hè, ik word er inderdaad ook echt onzeker van. Het voelt soort alsof je niet echt een eerlijke kans krijgt ofzo. Ben jij al naar de dokter of iets geweest met je bevindingen? 

Terug
Bovenaan