Ingewikkelde situatie, korte luteale fase

Hi SBH,
Dat klinkt dan gelukkig weer hoopvol! Misschien is het ook gewoon pech geweest dat het nog niet gelukt is bij mij en de anderen, dat kan natuurlijk net zo goed. Die onzekerheid is voor mij vooral erg vervelend.

@Rosy dBV Ja het is wel lastig, voelt soms een beetje als een oneerlijke start, maar aan de andere kant zijn er ook genoeg voorbeelden waarbij het geen enkel probleem is. Daarnaast is het hele proces om zwanger te worden gewoon onzeker en soms best heftig qua emoties etc.
Ik ga een doktersbezoek pas overwegen als het eind dit jaar nog niet is gelukt. Ik wil het wel de tijd geven en mijn vriend wil het ook rustig aan doen. We gaan niks overhaasten. Ik noteer wel al mijn bevindingen, gebruik ovulatietesten en meer kan ik ook niet echt doen. We gaan het zien! 

Hoi Rosy,
Herken je verhaal. Ik heb ook een korte luteale fase van ong 9 dagen. Mijn arts zei idd dat het te kort is en het eitje niet genoeg de kans heeft om te kunnen nestellen. Ik spuit nu 4x pregnyl in de Luteale fase om deze te verlengen en het BMS dikker te laten worden.
Hopelijk heeft t nu wel goede kans om te nestellen. Volgende week zaterdag testen. Mocht het gelukt zijn weet ik dat dit mij heeft geholpen. We hebben vorige week een IUI gehad. (PCOS, ronde 8, 2de kindje)
Succes ermee!

@Zwaantje: Ik vind het idd ook best een heftig proces allemaal, maar het is zeker fijn dat er ook positieve voorbeelden zijn. Knap van je dat je er zo kalm onder blijft en het echt rustig aan doet. Bij mij ligt er wel ook soort een vergrootglas op omdat ik al vanaf het begin bij de gynaecoloog loop. 
Ik hoop voor jullie dat het snel raak is!!

Hi Liefbeertje,
Idd herkenbaar! Hoe lang loop jij al bij een arts? Ik ga nu Duphaston (Progesteron) slikken na m’n eisprong. Wat is Pregnyl precies, ken ik verder eigenlijk niet! Hoop voor je dat het aanslaat en je zaterdag een positieve test in handen hebt!!
Hoe ging het bij je eerste kindje? Ging dat ook ingewikkelder?

Ik had ook een lutheale fase van 10 dagen, soms 11. Maar ben toch best zwanger atm (23 weken)! Dus het kan wel hoor. 

Terug
Bovenaan