Inhoud ziekenhuistas

Dag dames,

Ik vroeg me even af: wat stoppen jullie allemaal in je ziekenhuistas?? Ik zit nu op een punt dat ik die tas toch echt moet gaan samenstellen, maar ik weet niet zo goed wat ik moet meenemen. Zoals het er nu uitziet zal ik  thuis of poliklinisch  bevallen.

Ik dacht zelf aan:
- kleertjes voor de baby (ook jasje en mutsje, aangezien hij in december komt)
- pyama (of is een nachthemd beter??), sloffen en warme sokken voor mij
- voedingsbh
- kraamverband en zoogkompressen (of hebben ze dat in het ziekenhuis?)
- grote onderbroeken voor het kraamverband
- fotocamera met opgeladen batterijen
- druivensuiker, energierepen
- mp3 speler
- tijdschriften??
- toiletspullen: minishampoo ed (mocht een nachtje moeten blijven)
- labello
- ?????????????

Mis ik nou nog iets belangrijks??

Alvast dank voor jullie hulp.

Groetjes,
Laura

hoi,

volgens mij is alles wat jij beschrijft precies wat je mee zou moeten nemen...ik beval in belgie en ik heb een hele koffer in te pakken, want ik blijf 5 dagen in de kraamkliniek.

groetjes Valerie

Hoi hoi, ja je bent er wel zo ongeveer! Bij mijn eerste was ik echt de helft vergeten.. wist ik veel.. Maar qua toiletspullen zeker iets van dagcreme, want ik ging steeds onder de douche en er weer onder uit, dus m'n gezicht voelde als karton op een gegeven moment. Iets te eten idd en drinken!! Ik kreeg echt één keer een glaasje appelsap, heb verder ook niet gevraagd hoor. Maar nu neem ik ook zelf wat mee. En keelsnoepjes voor nadehand ga ik zeker meenemen dit keer. Maar dat is dus persoonlijk. De must-haves staan al op je lijstje. Liefs Jude

Hoi!

Is wat eigenlijk niet in de tas past, maar iets om de baby in te vervoeren? zoals een auto stoelje of een draagdoek ofzoiets? En je ponskaartje van het ziekenhuis. Trouwboekje als je je kind gaat aangeven (dit ingeval dat je lager moet blijven)
Verder kan ik nu ook niet iets verzinnen.

grt. Suuz 27,4 weken

Hoi!

Wat ik ook nog in m'n tas gestopt heb zijn een paar rolletjes Dextro (van die druivensuiker snoepjes). Voor als je even snel wat energie nodig hebt.

Verder ook wel zo ongeveer wat jij opnoemde.
Een oud nachthemd voor tijdens de bevalling (wat gelijk erna weggegooid kan worden)
Een lekker huispak voor na de bevalling
En voor de zekerheid een paar mooiere pyama's (met knoopjes) voor als we toch een nachtje in het ziekenhuis moeten blijven.
En natuurlijk de nodige toiletspullen en de tas voor de kleine met de kleertjes, omslagdoek etc.
En de maxicosi staat al klaar in de gang...

Groetjes en succes met de laatste loodjes!

Lilian
(37w, 6d)

Vergeet niet genoeg geld mee te nemen zodat manlief af en toe een broodje ed kan halen. Na 4 dagen ziekenhuis hadden wij nog precies 2 euro voor het parkeerkaartje  tja dat heb je als je altijd alles met pin betaald.
Neem ook meerdere onderbroeken (GROOT) mee, voor als je doorlekt, al hebben ze in het ziekenhuis ook van die netbroekjes.
Succes met pakken !
Groetjes Rene

Hoi,

Badslippers! Erg handig in die douches van een ziekenhuis. Vaak deel je hem met iemand anders.

En je mobiele telefoon. In de meeste ziekenhuizen mag je tegenwoordig op de meeste afdelingen gewoon mobiel bellen. Alleen op de IC (intensive care) en hartbewaking is het absoluut verboden.

Groetjes, Cathy

Hallo,

Spannend he als je al zover bent.
Bij mijn 1e belandde ik al eerder in het ziekenhuis, dus ik heb het niet van tevoren kunnen plannen. Weet nog wel dat ze in overvloed kraamverband hadden, dus misschien zonde om die van jezelf te gebruiken. Ik zou ze wel meenemen voor het geval dat.

Ik begrijp een beetje dat je naar het ziekenhuis gaat op het moment dat je moet bevallen. Ik denk persoonlijk dat je dan weinig aan tijdschriften hebt haha, misschien voor je man. Als de weeën eenmaal begonnen zijn, kan ik me niet voorstellen dat je dan rustig de viva gaat lezen.

Mocht je trouwens dingen vergeten zijn, dan kan je man ze altiijd nog tussendoor even gaan halen.

Veel succes

groet Empe

Terug
Bovenaan