Inhoud ziekenhuistas

tijdens de pufcursus hoorde ik nog wat tips die hierboven niet genoemd zijn:

1) flesje massageolie  
2) een bidon / leeg flesje zodat je af en toe kleine slokjes water kan drinken.
3) slappe warmwaterkruik, die hebben ze wel in het ziekenhuis, maar ze kunnen op zijn
4) zet je naam op die kruik met een dikke watervaste stift, anders wordt ie wellicht 'opgeruimd' door het ziekenhuispersoneel
5) pyjama is bij voorkeur een voorsluitend nachthemd, waarom weet ik eigenlijk niet meer.

ik ga dadelijk ook mijn tas inpakken,..gek gevoel geeft dat.

groetjes,
Janneke

hoi,

Zou zo'n voorsluitende pj's voor borstvoeding niet handig zijn? Oh ja, ik heb toch ook een speentje voor de baby ingepakt en een leuk speeltje (knuffeltje)

grt. Suuz 27,5 weken

Veel is al genoemd, maar ik las in 'veilig bevallen' nog tips die er geloof ik niet bij staan. helaas boekenwijsheid en nog geen ervaring...

electrisch kacheltje (in de auto) voor als het koud is en de verwarming kan niet hoger
Kaarsjes, want het licht is meestal fel en dat schijnt niet goed te zijn voor de weeen

Vast veel succes,

Rosanne, 28+2

Ik ben s avonds om 11.30 uur naar het ziekenhuis gegaan in mijn pyama.
De volgende ochtend bedacht ik me dat ik niet een "gewone" broek in mijn tas had gedaan!. Dus snel manlief nog even gebeld! Dus missschien nog een tip!
Verder zou je nog cdeetjes op je lijstje kunnen zetten, lekker je eigen muziek luisteren onder het wegpuffen van je weeeen!
En wat betreft de maxi-cosi, test hem van tevoren even uit in je auto (het vastmaken met de gordel) dan hoef je uit het ziekenhuis daarmee niet te klooien!

Groetjes Sandra

Wat dacht je op een lijstje zetten wat je man-vrouw allemaal voor je moet regelen zodra de baby geboren is?! Aangifte, verloskundige, kraamzorg bellen etc. etc.

Ik heb voor mijn manneke al weken geleden een beetje opgeschreven wat ie moet doen, voor het geval dat ik in het zkh moet blijven of dat ik zo hotteldebottel ben van onze kleine dat ik dingen vergeet etc.

Dus gewoon een kleine reminder voor ons beide.

Daarnaast hebben wij nu volgens mij goeie afspraken gemaakt over kraamvisite bij bijv. langer verblijf zkh of na 1 dag al naar huis. We willen graag als gezin even een week rust. Opa, oma's en tante zijn welkom de rest willen we na die week graag zien en ons kindje laten zien. Als ik-we langer moeten blijven in het zkh dan alleen onze beste en belangrijkste vrienden en de andere wat later thuis!

Hoi,

ja moelijk, waar je niet allemaal aan moet denken....
Ik neem ook extra batterijen mee voor het geval dat die in de camera op zijn.

Groetjes,

Melanie (35 wk + 2 dg)

ik had mijn tas ook al klaar staan en moest ook snel naar het ziekenhuis. ik had alles bij elkaar gezet een tas vol met:

2 rompertjes
twee pakjes
2 paar sokjes
mutsje
jasje
maxicosi

2pijama's
2 onderbroeken
2 voeding beha's
warme sokken
toilettas met
tandpasta tandenborstel
kam borstel elastiek
lenzendoosje en vloeistof
washandje

fotocamera en filmcamera

ik kwam met 10cm ontsluiting binnen
dus geen tijd hehad om een oude pijama aan te doen
ben in mijn positie kleren bevallen
en mijn man was zo hoteldebotel dat hij vergat te fotograveren.
gelukkig dacht de verpleeging er wel aan.

ik moest 24 uur blijven omdat mijn vliezen inmiddels 53 uur gebroken waren
en iris 4190 gram was.

groetjes petra

Hallo,

Ik ben nu 37 weken zwanger en had mijn tas nog niet klaarstaan
Gelukkig vond ik deze lijst hier zodat ik weet wat erin moet maar......Wat voor maat babypakje doe je in de tas. Of neem je meerdere maten mee. Sommige kinderen kunnen bij geboorte al geen maat 50 meer aan toch?? Beetje sneu als hij op de eerste fotos met een te klein pakje staat

Waar je je al niet druk om kan maken he.. hahaha.

Gr Bianca
37+1

Terug
Bovenaan