Inknippen

Hoi,

ja het idee van knippen is nooit leuk, getsie!
Ik heb er over gesproken met mijn vk en dat heeft me enorm opgelucht.
Zij zei; we knippen écht niet als het niet nodig is!!!! Dat vind ik wel fijn gevoel.
Persoonlijk geloof ik er niet zo heel erg in dat je het helemaal niet voelt, dat knippen.
Maar ik ben dan ook geen ervaringsdeskunidge.
Ik kan mij gewoon niet voorstellen dat je daar als dame ligt met de ow zo gevoelige plekkie (vagina) waar een heel kind door geen moet en dat er dan een schaar ingezet moet worden! Dat is toch een verschrikkelijke gedachte? Je moet eens met een schaar bij de penis van je man in de buurt komen... Die is gelijk voor 3 jr genezen!

Maar op het moment ben ik zo ver dat het mij niet zoveel uitmaakt wat er nog komen gaat. Dat kind moet er gewoon uit, ik ben het zat, nu al..... laat staan na een paar uur weeën en persen. Ik denk dat dit tevens je redding is als je ingeknipt moet worden. dat je het zo zat bent.......!

Ik las elders op een forum misschien een tip; want hechten lijkt mij even min plezierig als kippen; als je borstvoeding gaat geven, gebeurt dit vaak binnen een uur na de bevalling. Als je je kind borstvoeding geeft terwijl je gehecht wordt ben je misschien een beetje afgeleid en lijkt het minder pijn te doen!

Sterkte straks!

hoi

Bij de eerste ben ik niet ingeknipt of had ik geen hechtingen,gelukkig.was ook het eerste wat ik erna vroeg of ik gehecht moest worden,nu ben ik toch wel bang dat het dit keer wel gebeurt of zo,niet te veel over na denken denk ik,de pijn van de bevalling overtreft waarschijnlijk meer dan die hechting.gr wendy 37 wk

Bij mijn vorige bevalling ben ik wel 2x! ingeknipt!!
En geloof me op dat moment maakt het je echt niets uit: ALS DAT KIND ER MAAR UIT KOMT!!!
En als je je kindje aan de borst hebt tijdens het hechten valt ook dat erug mee (vooral in vergelijking met de bevalling): ik was zoooo druk met dat wondertje dat t me niets interesseerde wat ze daar beneden uitspookten!
Ook de genezing van de hechtingen is me toen meegevallen; heb er ook geen problemen aan overgehouden....

Die knip is dan ook niet mijn grootste angst: ik ben veel banger voor een evt keizersnee en ruggenprik... brrrrr

Liefs Nika

Brrr...inknippen...dat lijkt me ook niets.

Hier in zweden schijnen ze dus nooit in te knippen. Dan laten ze je gewoon UITSCHEUREN... Dat lijkt me dus ook niet prettig.

Iedereen succes!!!!

Hoi! Ik ben ook ingeknipt maar van de knip zelf heb ik niets gevoeld. De gyn zette een plaatselijke verdoving tijdens een wee, klein prikje waar ik bijna niks van voelde. Maar door die verdoving heb ik de knip dus echt niet gevoeld. Het hechten daarna is minder plezierig maar dan heb je je baby op de buik liggen en ben je goed afgeleid.
De eerste keer dat ik keek verwachtte ik een enorme ravage maar ook dat viel me alles mee. En nu 3 weken verder heb ik nergens last meer van.
gr. Anne

hoi meiden
ik ben dus tijdens mijn bevalling ingescheurd omdat er al geen tijd meer was om in te knippen dat voel je dus ook niet alleen het hechten daarna is gevoelig terwijl ik wel drie verdovingen had gekregen voelde ik mhet nog steeds het hechten ik had vier hechtingen gekregen.

groetjes sandan

Ha,

Ik ben pas bevellen en heb ook 1 knip gehad.
Ik heb er geen last van gehad en kon vrij snel alles weer.
alleen de eerste dag een beurs gevoel gehad.
Nadat de knoopjes van de hechting na 6 dagen waren los geknipt kon ik echt weer alles.
Dus een knip valt best mee. Dat is mijn ervaring tenminste.

Groetjes Erpie

Terug
Bovenaan