Inleiden ballonkatheter.

Hallo.

Vanmiddag hebben wij te horen gekregen dat ik over een weekje ingeleid zal gaan worden.
Ze heeft me uitgelegd dat ik savonds om 1800 uur moet komen en indien ik nog geen ontsluiting heb een ballonkatheter krijg. Afhankelijk hiervan worden daarna mijn vliezen gebroken en krijg ik ook direct een infuus om de weeen op te wekken.
Nou realiseer ik me goed wat ons allemaal te wachten staat maar vroeg me af of er vrouwen zijn met ervaring van de ballonkatheter. Hoe snel kwam deze er bij jullie uit en begon de rest van het traject? Kan ik maar beter voor een paar dagen kleding mee nemen? Haha

Ik heb bij de eerste rond 21.00u het ballonnetje gekregen. Hij is er niet uitgevallen maar bleek de volgende ochtend wel 3 cm te hebben en toen zijn meteen de vliezen gebroken. Paar uur later aan de weeën opwekkers. Toen ruggenprik er eenmaal in zat en ik ontspannen was, had ik in een paar uur volledige ontsluiting. Nog geen 24 uur na plaatsen van ballon bevallen. Succes!!

Hey Sabina!
ik zou maandag ochtend ook een ballon krijg maar dat wilde bij mij niet lukken. Dus kreeg ik 2 tabletjes de laatste om 20uur. Om een uur of 3 snachts begonnen mijn weeen en om kwart voor 11 de volgende ochtend (dinsdags) is onze dochter geboren.
dus het kan snel gaan, veel succes!!

Nee was niet meer nodig het begon allemaal van zelf. Heb wel een ruggenprik gehad. De weeen begonnen rustig maar werden al snel heftiger en ze kwamen kort op elkaar

Wat fijn dat het vanzelf ging. Ik moet dat ook nog eens goed bespreken, want ze gaan bij mij gelijktijdig de vliezen breken en een infuus aanleggen. Vraag me af of we niet gewoon even kunnen wachten wat mijn lijf doet. 

Hier om 20:00 ballonnetje gekregen en om 7:00 ontsluiting. 8:00 vliezen gebroken, infuus gekregen en om 11:56 in onze dochter geboren. Geen pijnstillers gekregen, zo snel is het gegaan. Ik was om 17:00 weer lekker thuis. 

Terug
Bovenaan