Inleiden ballonkatheter.

Vorige maand ingeleid middels een ballonnetje. Het inbrengen vond ik heel pijnlijk. Ik had nog geen ontsluiting en een arts in opleiding plaatste hem (heb ook aan anderen gevraagd die een ballon hebben gehad en bij hen deed het geen pijn).
De volgende ochtend terugkomen en ik had niks gevoeld, maar ik bleek echter al 3 cm ontsluiting te hebben. De vliezen hebben ze om 12.00 uur gebroken en ik werd aan het infuus gelegd. Was bang voor de inleiding, maar het is mij zo meegevallen. Om 18.50 uur lag ons mannetje op mijn buik. Ik heb de bevalling als totaal niet zwaar ervaren en vond het plaatsen van het ballonnetje en het hechten het ergste van de hele bevalling.
Mijn tip aan jou is om te proberen je heel goed te ontspannen en goed op je ademhaling te letten (Ik had geen pufcursus gedaan).
Heel veel succes en hopelijk verloopt jouw bevalling net zo soepeltjes als de mijne! 

Bij mij zijn trouwens wel mij vliezen gebroken vlak voor ik mijn ruggenprik kreeg. 
Dat ballonnetje in brengen vond ik ook echt niet prettig nee! Je leest idd veel dat andere vrouwen er helemaal geen last van hebben gehad. Maar mischien kwam het ook wel omdat het niet lukte bij mij. De verloskundige en gynaecoloog hebben het geprobeerd 

Wat fijn dat jullie zo je ervaringen willen delen!
de pijn zie ik gelukkig niet zo tegen op, kan opzich altijd wel goed ontspannen als ze pijnlijke medische handelingen uitvoeren dus laat dit ook maar een beetje over mij heen komen. 
Moest alleen even omschakelen dat ik van natuurlijk bevallen naar het hele circus aan mijn lijf moet gaan. Maar uiteindelijk gaat het natuurlijk erom dat onze kleine meid bij ons zal zijn. 

Inderdaad het plaatsen was niet prettig. Verder gewoon op je af laten komen. Ik heb het allemaal op me af laten komen en het viel me reuze mee allemaal. Ik wilde vooral graag naar huis dus hechten hebben ze gewoon in de kamer gedaan met mijn meisje op mijn buik. Heel veel succes! Heerlijk als je straks je kleine in je armen hebt. Groetjes

Bij mij hebben ze met 42 weken ook een ballon geplaatst. De volgende ochtend hebben ze deze eruit gehaald en mijn vliezen gebroken. De weeën begonnen toen gelijk. Ik kan echt wel pijn goed hebben maar omdat ze de weeën zo goed als non stop kwamen en heel hevig heb ik ook een ruggenprik gehad. Mijn dochtertje is in de avond geboren.

Ik heb aangegeven dat ik bij eventuele pijnstilling een pompje wil hebben. Benieuwd hoe ik het ga ervaren. 
Maar fijn te lezen dat de meeste er toch niet heel lang over gedaan hebben. Ik zag ook dat zon ballon soms wel 3 keer opnieuw moet en dan je dan al gauw 48 uur verder bent. Maar in de praktijk valt dat dus wel mee. 

Terug
Bovenaan