Inleiden bevalling

<p>Hoi dames. </p><p>Ik ben nu 39+3 zwanger van ons 1e kindje. Gisteren bij de verloskundige er over gehad hoe nu verder etc. Volgende week nog 1 keer naar de verloskundige en als die er met 41 weken nog zit dan naar gynacoloog om het over het inleiden te hebben. Je kan er ook voor kiezen om je vanaf 41 weken te laten strippen om de dag en dan met 42 weken te laten inleiden. Verloskundige vertelde dat strippen 25% kans heeft. Dit wil ik dus niet en dan ga ik wel voor het inleiden bij 41 weken .  </p><p>Ik ben zelf best wel bang dat het inleiden word, moeder + 2 zussen tot 42 weken zwanger geweest en ook ingeleid. </p><p>Ik hoor graag ervaringen van mensen over inleiden(via infuus), hoe ging het? Hoelang duurde het? Heb je het met pijnstilling gedaan? Zo ja, welke? Mocht je hierna gelijk naar huis? Heb je ballontje gehad voor het infuus en mocht je daar mee naar huis? </p><p>Ik hoop nog altijd dat die lekker uit zichzelf komt, maar wil vast voorbereid zijn voor als het wel inleiden word. </p><p>Liefs.</p>

Ik lees ff mee. Morgen 40 weken zwanger en volgende week ook in gesprek over de opties, wat de voor en nadelen zijn van inleiden en stippen. 

Hoi meiden. Ik ben ingeleid bij 39 weken. Eerst een Ballon katheter. Die viel eruit na 3 uur en toen geslapen met lichte weeën. Sochtends om 0700 hebben ze mijn vliezen gebroken en infuus met wee opwekkers aangebracht. Toen om eerlijk te zijn zeker 5 uur helse weeën gehad. Voelde alsof mijn lijf geforceerd werd en het er niet klaar voor was.. Toen persweeën en na 20 min was mijn zoon er. Inleiden is heftig maar als je goed luistert en aangeeft wanneer het too much is is het ook te doen. Zet 'm op 

Hier ook ingeleid. Met 38 weken ivm hogebloeddruk.
Eerst een ballonkatheter, ik moest in het ziekenhuis blijven. Deze is de volgende ochtend verwijdert. Daarna vliezen gebroken en infuus geprikt.
Ik heb de eerste 2-3 uur na het aansluiten van het infuus weinig gemerkt.
Na een uur of 4 ben ik onder de warme straal van de douche gaan zitten. Dat was prettig ivm rug en been weeen. 
Ik vond t toch te pijnlijk worden, dus besloten om een pethadine prik te geven. Na 2 uur geslapen te hebben, werd ik wakker met persdrang. Na 4x persen was onze dochter er.
Ik mocht helaas niet naar huis ivm hoge bloeddruk en mijn dochter dronk niet. Zij is vrijdag eind van de middag geboren en mochten maandag eind van de middag naar huis.
Ik vond de inleiding reuze meevallen, zou er bij een volgende zo weer voor kiezen (als er uberhaupt keuze is daarin)

Waarom zet je sowieso een streep door het strippen? Is veel minder extreem en veel laagdrempeliger dan inleiden.
Ik ben gestript en een dag later bevallen. Strippen is hooguit een beetje een onprettig gevoel (ongesteldheidskrampen), maar kan wel gewoon fijn thuis en is na 5 minuten gebeurd.

Ik heb niet direct een streep door het strippen gezet.
De verloskundige gaf aan dat ze vanaf 41 weken pas strippen omdat de kans dat het voor die tijd slaagt heel klein is en je dan inderdaad buik krampen etc krijgt. 
En de kans is 25% dat het werkt, vind ik zelf vrij weinig..  En ik denk dat ik zelf bij 41 weken er helemaal klaar mee ben en hem wil zien/ontmoeten! 
Ik hoop nog steeds dat die uit zichzelf komt :)

Ah op die manier :) Ik ben gestript met 39 weken, maar voelde als 42 weken, haha! 
Veel succes nog even! Enne, de meeste baby's worden gewoon spontaan voor de 42 weken geboren. Geeft misschien wat hoop!

Ik ben 7 weken terug bevallen middels inleiding en heb dat als erg prettig ervaren.
Do middag is een ballonnetje geplaatst. Die avond wat harde buiken maar verder redelijk geslapen. 's ochtends zat het ballonnetje los en is hij er uit gehaald. Vliezen gebruiken en infuus gestart. In de loop van de ochtend namen de weeën toe. Pas toen ik moeilijk door de weeën heen kwam door de pijn begon ik pijnstilling te overwegen maar toen ik dit aangaf bleek dit onnodig, ik zat al op 10 cm. Iets na 16.00 uur was onze zoon er. Dat boel me even mee :) wij hadden gelijk naar huis gemogen maar zijn voor het gemak een nachtje gebleven.
 Succes! 

Terug
Bovenaan