Inleiden bevalling

Ik ben 3 weken geleden bevallen door middel van een inleiding. Mijn vliezen waren gebroken met 36 weken en 5 dagen en er gebeurde verder niks, dus hebben ze besloten met 37 weken in te leiden.
Ze begonnen sochtends om half 8, toen zat het infuus erin en kreeg ik de weeën opwekkers toegediend. Tot een uurtje of half 12 heb ik nergens last van gehad. Alleen wat harde buiken, dus ik dacht als dit het is komt maar op. Maar daarna begon het toch wel heftig te worden en kreeg ik weeën kort op elkaar met nog geen minuut ertussen.
Toen ik na het toucheren nog maar op 1 cm zat heb ik om pijnstilling gevraagd. Ze adviseerden een ruggenprik. Na drie keer prikken en 2 uren op de anesthesie afdeling zat deze er eindelijk in en helaas nog niet goed. Rechts voelde ik niks meer, maar links waren de weeën nog net zo heftig als voor de ruggenprik.
Ik kreeg in overleg een remifentanil pompje erbij en dit hielp wel iets totdat ze besloten de weeën opwekkers te verhogen. Daarna weer toucheren en had ik 9 cm zo rond half 7 savonds. Al snel mocht ik persen en werd Lars geboren om 20:06.
Ik heb de inleiding wel als heftig ervaren, maar het was mijn eerste bevalling dus heb totaal geen vergelijkings materiaal met hoe een normale bevalling zou verlopen.

Ik zou met 40+5 ingeleid worden ivm hoge bloeddruk. Dag ervoor heeft verloskundige gestript. Dit heeft gewerkt, want ik was bevallen voordat de inleiding zou starten ?

Hoi, 
Ik ben met 38+2 ingeleid. Ik had dag ervoor 1,5 cm ontsluiting. Gestript, is idd beetje als menstruatiekramp. Hele avond beetje kramp gehouden. Volgrnde ochten 6:30 zhs zat ik op 3 cm. Vliezen gebroken. Infuus met weeënopwekkers. Tegen 10 uur werden ze intenser. Rond 12 uur heftige weeënstorm. Zat eigenlijk niets meer tussen de weeën. Ruggeprik gehad. Wat een verademing. Rond 15 uur zat ik tegen 10 cm. Maar omdat sterrekijker was lieten ze haar zover mogelijk indalen duurde t allemaal langer. Uiteindelijk kwam ze er niet uit en is keizersnede geworden. Maar dat had met haar ligging te maken niet met inleiden. 
Het is mooi dat ze kunnen inleiden. Weeenstorm nadeel. Maar tijdig om pijnbestrijding vragen helpt ;-)
Succes! T gaat goed komen. Grtjs nvn

Mijn verloskundige zei dat voor de 41 weken 25% is.. op de dag van 41, 50% kans.. het is alleen niet zo dat je gestript wordt en ..  uur later begint het.. je wordt gestript en moet afwachten en net als bij een spontaan op gang gekomen bevalling het toe laten en je lijf het werk laten doen.. als je dus gaat zitten van nu gebeurd het en als je wat voelt steeds zou het ofzo (dat je zoekt naar iets om te voelen omdat je het zo graag wilt..) en dat maakt het lastig..je moet net doen of er niks gebeurd is..
Ik ben met 41 weken gestript om 12 uur en rond 7 uur kwamen de weeën op gang.. s nachts rond half 5 is onze dochter geboren..(dat tellen ze dan als 41+1)
Ik vond het strippen vergeten ook gek en lastig maar het lukte wel omdat mijn man thuis was en we samen tv gekeken hebben en bordspellen gedaan enzo..
Ik zou het een kans geven..
Ik heb er in ieder geval geen spijt van..

Ik lees graag mee. Ik ben vandaag voor de tweede groeiecho in het ziekenhuis geweest. Het buikje van onze zoon is boven de curve, waardoor ze met 38 weken willen inleiden. Ik ben nu 36+4. In eerste instantie dacht ik: als dat het advies is moeten we het maar doen, maar nu ik me zo inlees op internet krijg ik steeds meer twijfels.
Straks komt het uit zichzelf met 39 weken en valt het allemaal reuze mee. Dan zou ik m'n lichaam voor niks met 38 weken forceren tot een bevalling met alle mogelijke gevolgen als eerder een ruggenprik, lange bevalling, alsnog een keizersnede etc. Kan natuurlijk ook met een natuurlijke bevalling gebeuren,  maar m'n gevoel zegt dat het dan zo heeft moeten zijn.
Kortom, wat is wijsheid.. Geen idee. Ik heb 0 ervaring en vergelijkingsmateriaal. Plus geen van beide is volgens mij per definitie beter voor je kind, dus waar baseer je je keuze dan op. Ik ben ook heel benieuwd naar verhalen en adviezen wat betreft inleiden! 

Ik ben met 38 weken ingeleid doormiddel van een ballonnetje. Ze hebben 2x 1 geplaatst en toen had ik 1 cm , vliezen doorgeprikt en aan de weeën opwekkers. Uiteindelijk na ruim 24 uur een keizersnede gehad. 

Terug
Bovenaan