Inleiden bij BI?

Hoi.

Ik lees bij sommigen dat jullie worden ingeleid vanwege BI. Is dit standaard? Morgen ben ik 39 weken.
Ik kan al een paar weken bijna niet meer lopen. Mijn hele rechterheup is zeer pijnlijk en ik sta scheef en kan niet goed op mijn rechterbeen leunen. Ik heb de gynaecoloog echter helemaal niets anders horen zeggen als "dat hoort erbij".
Ik heb wel gevraagd of dit nog consequenties heeft voor de bevalling. Hij zei dat dat eventueel kon tijdens het persen maar dat dan nog alles kan veranderen.
Ik kan me 's nachts ook heel moeilijk omdraaien. Als ik uit bed wil kom ik met heel veel moeite op handen en knieen en kan dan pas mijn bed uit. Ook niet zo prettig voor mijn nachtrust dus.

Ik wil iedereen heel veel sterkte wensen met de laatste loodjes en een goede bevalling.

Groetjes Minke

Hoi Minke,

Je wordt niet eerder ingeleid bij bekkeninstabilliteit. Je kindje heeft er immers geen hinder van en het is aan jou om je rustig te houden en er goed mee om te gaan. Dus zolang er geen gevaar is voor de kleine doen ze niks.

Bij mijn zoontje ben ik met de 23 weken moeten stoppen met werken omdat ik niet meer kon lopen/zitten etc. Het was een grote ellende maar daar trok men zich niks van aan. Ik heb tot 41.1 wk gedragen voordat de bevalling begon, dat was wel heavy.. Ze riepen wel elke keer van "we kijken het nog een weekje aan" en schoof er telkens een week voorbij met een andere smoes. Puur om tijd te rekken en je wat hoop te geven.. Tot de uitgerekende datum er was en ik te horen kreeg "ja, nu hoef je nog maar even,.. dus we wachten af".. grrr

Ik wordt ingeleid omdat mijn vorige bevalling niet geheel zonder problemen is verlopen en ze dit willen uitsluiten. Ze zeggen dan wel dat ze je ook niet langer onnodig willen laten lopen met BI, maar dat is meer om je goed te laten voelen dan dat ze het in  hun overweging hebben meegenomen. Want dan hadden ze de kleine allang gehaald, toch?!

Maar hoe dan ook, het is aan jou om goed met je BI om te gaan. Als je weinig meer kunt dan is het niet anders dan liggen en rustig aan te doen. Dat het extra gevoelig kan zijn met bevallen  dat zal beslist, maar dan heb je zoveel adrenaline dat je daar helemaal niet mee bezig bent. Bespreek anders met je Gyn een bevalplan. Dat houd in dat je afspraken maakt omtrent je bevalling. Dus als straks blijkt dat je door je BI niet of nauwelijk kunt persen van de pijn, dat men dan gelijk overgaat op een keizersnede. Dan is er dan teminste geen discussie!

Een gyn kijkt dus puur naar het kind... zolang er voor het kindje geen gevaar is is er geen reden om ingeleid te worden!

Succes nog even en ik weet helaas hoe pijnlijk en moeilijk de laatste loodjes zijn als je bekken je zo in de steek laat! Pas goed op jezelf en doe rustig aan, anders zit je na je bevalling met de "gebakken peren".

Esmé mv Kay en ???

(38.4 wk zwanger)

Heey Minke vervelend dat je zo'n last hebt van je bekken. Misschien een tip met uit bed komen (bij mij werkt het goed) gewoon op je zij gaan liggen bij het randje van het bed en dan tegelijk je benen laten zakken terwijl je je met je bovenste arm opduwt. Dan ga je in een vrij gelijke beweging omhoog en hoef je in bed niet zoveel moeite te doen om op handen en knieen te komen dat lijkt me nl. ook bijna niet te doen!
Succes ermee! Macka

Ik ben het met Esmee eens dat het niet de normale gang van zaken is maar ik word volgende week wel ingeleid vanwege BI. Ik ben dan 38 weken en 5 dagen zwanger.

Ook bij mijn vorige zwangerschap ben ik met exact 39 weken ingeleid vanwege BI.

Nee, natuurlijk levert het voor het kindje geen gevaar op, maar wel voor mijn gemoedstoestand en voor de rest van mijn gezin. Ik heb nu al 3 kinderen die er de dupe van zijn dat mama niks meer kan en een man die zo goed als door zijn vrije dagen heen is omdat hij het huishouden en de kinderen "moet" verzorgen. Ik kan het namelijk echt niet meer. Ik kan nu nog ongeveer 3 meter achter elkaar lopen, daarna moet ik gaan zitten. Trap op of af doe ik alleen nog 's avonds om naar bed te gaan en 's ochtends om naar beneden te komen. Ik kan niet zelfstandig uit bed komen, dus zelfs als ik 's nachts moet plassen moet ik mijn man wakker maken om me te helpen opstaan en naar de badkamer te komen.

Het is goed dat een gyn vooral aan je kind denkt, maar ik ben blij dat mijn vk en gyn ook rekening met mij willen houden!

Succes met de laatste loodjes, ik hoop dat je klachten weer verdwijnen als je bevallen bent!

Amai esme,

ik begrijp je hierin echt wel !
Mijn gyn is ziek, ik  moest gisteren om die reden bij de vroedvrouw komen i.p.v. bij de gy. En zij kan hierover niet beslissen.
Ik heb ook ongelooflijk veel last van BI. Heb een dochtertje van 14 maand rondlopen, dus ook niet evident om het rustig aan te doen.
Ik ben 39 weken, maar aangezien mijn kleine meisje nu ziek is, hoop ik toch dat ons kleintje nog een weekje op zich laat wachten.

Het is  allemaal zo dubbel !!! Mijn gevoel weet het niet zo goed meer...
we zien wel wat het geeft!

Succes allemaal !

Liefs,
van ons ...

Heb je je bekkeninstabiliteit al vast laten stellen door een fysio?

Ik kan ook niet meer goed lopen, niet lang zitten en weinig slapen en heb lang bij de fysio gelopen. Alleen van bekkeninstabiliteit is bij mij geen sprake. Ze noemen het bij mij bekkenklachten door het verweken van je gewrichten (geloof ik).

Met bevallen en persen schijnt het zo te zijn dat je ervoor moet zorgen dat ze niet aan je benen gaat trekken en duwen omdat dat het erger maakt en je dan na die tijd nog veel last kunt houden.

Groetjes

Hoi Miekje,

daar is idd nog een verschil tussen...
Ik moet twee maal per week naar de kinésist ivm mijn BI
Zij sprak ook over bekkenklachten en bekkeninstabiliteit de eerste keer dat ik ging.
Ze had snel door dat het om bekkeninstabiliteit gaat in mijn geval.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet weet wat precies het verschil is, maar bij mij is de kans reëel groot dat ik er niet onmiddellijk na de bevalling vanaf zal zijn.
Volgens mijn kinésist EN gynaecoloog zal ik hier nog een tijd last van blijven hebben. Vandaar dat ik het probeer rustig aan te doen.
Maar ik moet wel zoveel als mogelijk in beweging blijven, maar dat is geen probleem met een dochtertje van 14 maand om je heen... Ze zal me wel bezig houde, die kleine meid!

Liefs,
van ons...

Terug
Bovenaan