inleiden d.m.v. gel of strippen.

Ik ben op zoek naar wat informatie.
Wie heeft er ervaring met inleiden d.m.v gel of strippen?
Doet je eigen v.k. dit of moet je dan hiervoor naar t ziekenhuis?
En kan je door de gel al de bevalling echt helemaal opwekken of is dit er alleen om het week te maken? Hoe snel kan het gaan??

Ze laten mij namelijk nog tot week 37 lopen en gaan dan in overleg met mij kijken hoe we het kunnen gaan opwekken vandaar dat ik nu wat informatie zoek.
Alvast bedankt!

Gr. Ing 34+5

Hoi Inge,

Ik ben met 41 weken ingeleid met gel, dit doen ze in het ziekenhuis. Gel word gebruikt als je baarmoedermond nog niet verstreken is, dus als alles eigenlijk nog helemaal "potdicht" zit, om maar even zo te zeggen. Strippen kunnen ze als de baarmoedermond al verstreken is en ze dus bij je vliezen kunnen. Ik heb uiteindelijk in 2 dagen 4 keer gel ingespoten gekregen, waarbij mijn baarmoedermond verstreek en ik een halve centimenter ontsluiting kreeg. Uiteindelijk kwamen de weeen spontaan (donderdags en vrijdags gel, zaterdag rustdag en in de nacht van zaterdag op zondag kwamen de weeen en zondag ochtend is mijn dochter geboren) maar moest ik toch verder ingeleid worden met weeenopwekkers.

Waarom willen ze zo snel al de bevalling opwekken en niet het natuurlijk verloop afwachten??

Eghosa

ik heb zelf alleen bij de gyn gelopen wegens mijn 2lingzwangerschap, maar ik weet dat een vriendin van me door de vk gestript is toen ze 41 wk was.... dit had helaas geen effect.
de gel kreeg ze wel in het kzh. dat had voldoende effect om haar aan het infuus te kunnen leggen etc.....

ik ben zelf ook gestript maar in het zkh omdat ik daar sowieso moest bevallen en al lag wegens harde buiken en onverklaarbaar bloedverlies...

Hoi Ing,

Mijn vk heeft mij gestript en dit had zeker effect, maar ik had al een week voorweeen en was super verkouden en hij wilde proberen anders werd ik de volgende dag ingeleid. Hij wilde een sterke vrouw bij de bevalling, dus vandaar dat het niet langer mocht duren...

Het strippen was op dat moment pijnlijk en daarna begonnen al snel de echte weeen, dus was ik dat andere al snel vergeten.

Ik had na het strippen gezegd dat ik genoeg pijn had gehad voor die dag, niet wetende dat ik een paar uur later een prachtig zoontje in m'n armen zou houden...maar hij was de pijn meer dan waard!

Ik wens je een hele goede bevalling in welke vorm dan ook!!

Liefs grote broer

ik ben ingeleid met gel en daar door is mijn baarmoeder verweekt en kreeg ik weeen. heb zelf mijn eigen weeen gehad. werd ingeleid met 40.5 dagen omdat mijn zoon(tje) over de 4 kilo werd geschat, uiteindelijk woog hij 4640 gr en 55 cm lang.

Hoi,

Nou, ik loop nog steeds met n grote toeter rond, of liever gezegt: ik slof nog met n toeter rond.
Ja, t is zwaar... Ik heb veel pijn en ben zooooo moe en heb veel harde buiken en 2x valse start gehad...
Ik mag morgen om half 10 weer op controle. Daar ga ik om n inwendig onderzoek vragen om te laten kijken/voelen of het al week is. Dan wil ik alle info. van het strippen horen en ga daar vh weekend over denken.
Dus miss maandag strippen?? Als t zin heeft natuurlijk! Heeeeeel spannend! En ben heeeeel bang... Maarja, ik moet er nu door heen.

Gr. Ing.

Hoi Ing,

Hoe is het gegaan met de controle? Hopelijk heeft de vk/gyn je een beetje kunnen gerust stellen. Misschien ben je al bevallen... Ik duim voor je dat je een goede bevalling hebt!

Liefs grotebroer

Terug
Bovenaan