Inleiden dmv ballon catheter.

<p>Hallo dames,</p><p>A.s maandag word ik ingeleid met 38+1 doormiddel van een ballon catheter. Ik wss benieuwd of hier vrouwen zijn die dit ook hebben meegemaakt en wat jullie ervaring is. </p><p>Ging het snel of juist niet? Kreeg je er krampen van? En hoe voelde die ballon bij jullie?</p><p>Ik hoor het graag!</p>

Ja hier ingeleid met ballon katheter. Vrijdagochtend ingebracht, paar uur later flinke krampen hielden twee uur aan ofz en toen de rest van de dag rustig. Zaterdagochtend viel ie eruit, 3 cm ontsluiting half 9 braken ze mijn vliezen en ging ik aan de wee opwekkers half vier 's middags had ik mijn zoontje in mijn armen. Vond de weeën  heftig, heb een ruggenprik gehad. Maar kan het niet vergelijken want het was mijn eerste. Vind het wel fijn dat het zo onwijs snel ging :) 

Bij mij zaterdag in de ochtend ingebracht, paar uur daarna de eerste weeën en viel hij eruit bij 1.5 cm.
Nieuwe gezet en deze viel eruit bij 3.5cm waarna ik gel kreeg, al met al ben ik maandag vroeg in de ochtend pas bevallen.
Vond het plaatsen totaal niet fijn! Mijn baarmoedermond lag heel ver naar achter waardoor het door getrek en gefrunnik best pijnlijk was.
Weeën waren gelijk ontzettend heftig, zou er niet nog een keer voor kiezen als dat kon.
Bij mij ging het dus ook niet snel maar mijn lichaam was er in de verste verte ook niet klaar voor..

Hier ook ingeleid. Houd er rekening mee dat het lang kan duren.
Bij mij is het ballonnetje geplaatst op een woensdagochtend, ik vond het plaatsen reuze meevallen. De volgende ochtend hebben ze hem eruit gehaald en heb ik gel gekregen. Vrijdagochtend hebben ze gecontroleerd mijn vliezen gebroken en moest ik plat blijven liggen, omdat ons zoontje nog niet ingehaald was. Ook meteen aan de weeënopwekkers. Dat vond ik erg heftig en heb uiteindelijk een ruggenprik gekregen. Op zaterdagochtend vroeg was ons zoontje er pas.

Ik ben wel ingeleid, maar niet met een katether. Ik kreeg een tablet ingebracht. Toen ik 3 cm ontsluiting had, braken ze mijn vliezen. Kreeg toen de tip van mijn verloskundige dat ik ook kon vragen of ze mijn lichaam zelf de tijd willen geven om zelf te starten met weeën in plaats van gelijk aan de weeopwekkers. 
Mijn lichaam pakte dat inderdaad zelf op, kijk positief terug op mijn bevalling! Weet natuurlijk niet of het een mogelijkheid is bij jou, maar als het mag/kan zou ik het dus aanraden om te kijken of je lichaam zelf reageert. 

Hier ook bevallen door middel van inleiden. Woensdag middag is de ballon geplaatst en deze viel er snachts uit. Smorgens om 7 uur vliezen geprikt en aan de weeenopwekkers en savonds om half 7 werd ons zoontje geboren. Ik vond het heftig maar heb geen vergelijkingsmateriaal. Op de skippybal zitten hielp mij wel om de weeën op te kunnen vangen.

Heel veel succes maandag!

Ik ben ook ingeleid met ballon katheter. Werd bij mij donderdagavond ingebracht. Vrijdag  was ik precies 37 week. Het inbrengen zelf vond ik niet zo erg. De krampen daarna vond ik wel pijnlijk.
Vrijdagochtend controleerden ze en had ik 3cm ontsluiting om half 9 vliezen gebroken en aan de weeënopwekkers. Ik kon ook kiezen of ik dit wilde maar ik had er geen vertrouwen in dat de weeën wel zouden komen. Wees nog niks op. 
Half 10 had ik de eerste echte weeën een toen ging het snel. Om iets over half 1 is onze dochter geboren. De weeën waren wel heftig, kwamen erg snel achter elkaar. 

Ik ben ook ingeleid door middel van een ballon katheter. 
Op woensdag een ballon gekregen op donderdag er uit gevallen alleen helaas had het niks gedaan. Dus weer een nieuwe gekregen , gedurende dag enorm veel krampen en 's avonds viel de ballon er weer uit en de slijmprop ook. Vrijdag ochtend maar 1 cm ontsluiting, wel de vliezen doorgeprikt en aan de weeën opwekkers. Uiteindelijk ruim 24 uur blijven hangen op 3 cm ondanks de vele weeën hebben ze uiteindelijk besloten om te gaan voor een keizersnede. 

Terug
Bovenaan