Inleiden dmv ballon catheter.

Dankjewel voor jullie reacties! 
Is toch bij iedereen anders zo te zien. Ben er wel zenuwachtig voor maar moet maar een beetje over me heen laten komen dus. 
Veel mensen in mijn omgeving zeggen dat weeen door weeen opwekkers altijd heftiger zijn als 'natuurlijke' weeen. Is dat ook zo of verschilt dat ook per persoon? 
Na het doorprikken van de vliezen zullen ze bij mij sowieso 45 minuten tot een uur wachten om te kijken of het uit zichzelf op gang komt voordat ze me een infuus geven. 

Denk inderdaad bij iedereen anders! Ik was 41 weken en had dus al wat ontsluiting. Vond de weeen die ik kreeg door de ballon erg meevallen, ook het plaatsen vond ik niet zo heftig. Kreeg hem om 13 uur ingebracht en zou volgende ochtend echt ingeleid worden met vliezen breken als begin, maar kreeg die nacht al erge weeen. Hield het niet meer dus toen om 4u ‘ s nachts vliezen gebroken bij 6 cm en om 8.52 geboren. 

Ik ben op 1 oktober ook ingeleid door middel van een ballon. Ze hebben er 4x over gedaan om hem in te brengen was niet heel fijn maar goed hij zat. Pas de volgende morgen uitgevallen en nog had ik erg weinig ontsluiting. Werd er een beetje moedeloos van maar gelukkig konden ze op woensdag 2 oktober mijn vliezen breken en kon ik aan de weeën opwekkers. Toen had ik eindelijk het gevoel dat er iets gebeurde. Tot half 3 niks gevoeld en alles was ontspannen. Toen plotseling hele heftige weeën. Niet te doen. Na een kwartier zei ik ik.wil nu een ruggenprik! Help. Het werd zo heftig vanuit mijn rug buik en billen kreeg ik weeën. Het duurde helaas 1.5 uur voor ik trecht kon voor de prik.  Na de ruggenprik heeeerlijk kunnen ontspannen en toen ging de ontsluiting ook heel snel. Na 6.5 uur volledige ontsluiting en ondertussen kunnen eten slapen rusten. Pas 3 oktober in de nacht is onze zoon geboren.
Het verschilt echt per persoon hoe snel alles gaat bij mij duurde het lang maar kan ook zomaar 3 uur zijn. Denk na over de ruggenprik en neem hem zodra het kan het scheelt echt een hoop pijn. 
Succes! 

Ik kreeg donderdagochtend een ballon, daar heb ik best veel van gevoeld. Maar deed weinig, vrijdagochtend is deze eruitgehaald waarna een nieuwe werd geplaatst hier heb ik heel weinig van gevoeld. Het plaatsen was ook bij mij een beetje gehannes omdat mijn baarmoeder nog ver naar achteren stond. Ook zaterdag was de conclusie dat er nog niet voldoende ontsluiting was om de vliezen te breken. Toen een hormoonveter gekregen. Deze heeft zijn werk wel gedaan. Zondagochtend vliezen breken. De weeen waren in eerste instantie wel te doen. Maar om 4 uur was er eigenlijk nog niks gebeurd in de ontsluiting. Toen een ruggeprik gekregen. Uiteindelijk is ons meisje om 22:27 geboren. Lange aanloop dus. Hoewel niet alles prettig was, vond ik wel dat het ziekenhuis goede zorg leverde en kijk ik er niet negatief op terug. Het beste advies is laat het over je heen komen. Het komt zoals het komt... succes! 

Terug
Bovenaan