inleiden, hoe gaat dat in zijn werk?

A

Anoniem

Guest
Hoi,
inmiddels ben ik  6 dagen overtijd. A.s. dinsdag maken ze in het ziekenhuis een CTG en echo om te kijken of alles goed is. Dat doen ze hier standaard bij 10 dagen overtijd. Ook wordt dan een afspraak gemaakt om me in te leiden als die kleine niet voor de 42 weken uit zichzelf komt. Nu is mijn vraag dus hoe dat dan verder in zijn werk gaat.
Waarschijnlijk zal ik me 's ochtends moeten melden in het ziekenhuis, kom op de verloskamer te liggen, krijg een infuus of zo iets. Klopt dit beeld? En hoe gaat het dan verder. Krijg je meteen heftige weeen of wordt het ook opgebouwd? Mag je verloskundige erbij zijn of heb je alleen de gynaecoloog? Vertel vertel... want ik weet niet wat ik me voor moet stellen.
Thanx.
Groetjes V.

Onze dochter is 24 oktober geboren en bij ons is de bevalling ook ingeleid. De vliezen worden dan eerst gebroken waarna er twee elektroden bij je van onderen worden ingebracht, eentje voor de weeenregistratie en eentje voor de registratie van de hartslag van de baby (wordt op het hoofdje van de baby vastgemaakt). Vervolgens wordt het infuus aangebracht, dat steeds iets hoger wordt gezet om de weeenactiviteit op te voeren. Bij mij werkte het infuus binnen 2 minuten, maar dit verschilt heel erg per persoon. Ik wil je niet bang praten, maar de weeen die je krijgt door dit infuus zijn meestal vrij heftig, sterker dan natuurlijke weeen. Het voordeel daarvan is wel dat je bevalling over het algemeen (volgens mij) wat sneller gaat. Bij mij begon het 's ochtends om ongeveer 9 uur en om half 5 's middags was onze dochter geboren.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Ik denk trouwens niet dat je verloskundige er bij zal zijn, omdat je nu op medische indicatie in het ziekenhuis bevalt.

Hoi,
Ik ben ook ingeleid.
Ik had meer dan 48 uur gebroken vliezen, vandaar.
Ik moest me om 7 uur melden in het ziekenhuis, had nog helemaal mijn haar gefohnd en make up op gedaan, waarom in vredesnaam
Bij mij gingen ze inwendig voelen, ik bleek al 3 cm ontsluiting te hebben kreeg een soort slang ingebracht voor de registratie van de weeen en de baby kreeg iets in haar hoofdje gedraaid.
Daarna infuus in je hand inbengen en dan gaat de pomp aan....spannend.
Iedere 20 minuten kwamen ze het infuus opvoeren, bij mij werkte het niet meteen.
Mijn ouders zijn 's morgens nog langs geweest, rond een uur of 12 werd het heftiger.
Bij een spontane bevalling kun je de weeen nog weg puffen, ik had een weeenstorm, de weeen kwamen achter elkaar. Ik vond het wel te doen hoor, alleen de laatste cm die was het zwaarst.
Om 18.45 mocht ik beginnen te persen en om 19.12 was Isabel er.
Bij mij is er alleen wel iets niet zo goed gegaan, mijn weeen hielden op toen Isabel haar hoofd geboren was, het infuus werd opgevoerd naar de maximale stand maar het mocht niet baten.
Persen op eigen kracht dus en een hoop geduw en getrek en helaas een knip. Dit had anders niet gehoeven.
Helaas zijn bij mijn dochter de zenuwen in haar arm beschadigd dan wel kapot door het trekken en moet ze geopereerd worden.
Maar dit kan natuurlijk bij een "gewone" bevalling ook gebeuren.
Want ik wil je uiteraard niet bang maken.
Ik hoop voor je dat je bevalling toch nog spontaan begint, dat is toch het prettigste.

Heel veel succes.

Groetjes Rene

o ja, bij mij was mijn eigen verloskundige er ook niet bij.
Je wordt dan overgedragen aan het ziekenhuis.

Hoi,
Ik vond de weeenopwekkers erg heftig en ik had ook een weeenstorm, ik kon het op een gegeven moment niet echt meer aan en vroeg om morfine. De gewone weeen doen wel pijn maar de door de opwekkers vond ik het echt erg heftig. Ze beginnen het langzaam op te voeren en omdat ze het bij mij te langzaam vonden gaan hadden ze hem snel hoger gezet.
Ach, je vergeet alles echt weer als ze je kleine wondertje op je buik leggen. Een cliche maar echt waar!

Groetjes Mickey

Hé meis,
Ik ben ook ingeleid geweest, dinsdag avond vliezen gebroken, vrijdag nacht pas bevallen. Ik kan je zeggen echt geen pretje, Ik raad je aan om niet stoer en heldhaftig te gaan doen, maar gewoon ruggeprik vragen of iets.
Ik moest om half acht binnen zijn, gingen ze voelen, dat is al niet gaaf, kreeg gel ingespoten omdat ik geen ontsluiting had, moest vier uur laten zitten, daarna weer gel, nog steeds geen ontsluitng weer vier uur laten zitten. Daarna weeenopwekmiddel en toen begon het pretje, niet dus.
Weeen steeds heftiger, en ik maar stoer doen, tot een uur of negen, ik trok het echt niet meer, had ik geen weeen was ik zo stoned als iets, heerlijk die endorfine die je lichaam aanmaakt, nog nooit zo'n heerlijke drugs gehad, maar goed even terug naar het verhaal. Maar tijdens de weeen werd ik gek, ruggprik gevragen, een uur moeten wachten, tja twee mensen op ok en hadden een andere vrouw moeten helpen.
Ruggeprik gezet, even nagaan dat ik erg bang ben voor spuiten, neem van me aan ruggeprik voel je niks van.
Alles ging beter kreeg alweer praatjes, vier persweeen en kleintje was er.
Gewoon om ruggeprik vragen, je partner vindt je toch wel stoer.
X

Oh ja,
Bij mij was het in ieder geval zo, als ze de kleine op je buik leggen, ben je het weer vergeten.
Oh ja en persweeen zijn geweldig, als je ruggeprik mocht krijgen, even vragen of ze het uitzetten, persen is echt geweldig.
X

Terug
Bovenaan