Inleiden, iemand ervaring?

Hoi Dames,

Morgen heb ik mijn intake gesprek voor het inleiden, wat begin volgende week zal gebeuren als ik niet beval.

Heeft iemand ervaring met inleiden en wil haar verhaal delen?
Ben namelijk erg benieuwd.
Hoor zoveel verschillende verhalen.
In mijn moeders tijd zou het echt niet fijn zijn geweest, maar hoor nu ook positieve dingen.

Hoe bereid ik me voor? En m'n partner?

Hoor het graag!

Liefs,

Bianca

Ja ik heb er ervaring mee.Bij mijn zoontje ben ik ook ingeleid.Liep over de uitgerekende datum en vanwege hoge bloeddruk heb ik toendertijd ook een inleiding gehad.Vond het best heftig(eerlijkheid heb je het meest aan denk ik! ) dit omdat de weeen bij mij heel erg snel op elkaar kwamen en dat kon ik bijna niet wegpuffen.Nou wil ik wel een voordeel erbij zeggen.Meestal is je kindje er dan wel snel aangezien het opgewekt wordt en dus ook allemaal wat sneller gaat als de gewone natuur zeg maar.Ik vond het heftig maar hij was er toendertijd wel erg snel binnen 2 uur en 13 min om precies te zien.Ik ga volgende week dan loop ik overtijd ook bespreken om eerst gestript te worden meestal wil dat wel helpen en dan hoef je ook niet ingeleid te worden, dan krijg je een zetje in de goede richting zeg maar!
Succes ik denk aan je, je kan het meid!
Liefs Nice

Ik ben ook ingeleid met mijn zoontje. Mijn bevalling duurde van moment van inleiden (geen ontsluiting en geen verweking) ongeveer 10 uur. Ik ben ingeleid omdat ik 41 weken en 1 dag was en mijn placenta slechter aan het worden was (weinig vruchtwater). Ik denk dat het grote verschil met een "normale" start van een bevalling is, is dat er minder tijd tussen de weeen zit. Je hoort altijd van om de zoveel minuten, nou ik heb gewoon alleen een weeenstorm gehad, dus geen pauze tussen de weeen. Dat is heftig, maar zeker wel te doen vond ik. Ik ben trouwens ingeleid met een gel, niet met een infuus.

Bedankt voor jullie eerlijke berichten.
Strippen gister lukte niet, krijg dus waarschijnlijk eerst een gel om de baarmoedermond rijper te maken, maargoed, dat hoor ik morgen wel.

Als ik internet afstruin lees ik zoveel verschillende methoden, dat het ook per ziekenhuis verschilt, dus ben benieuwd.

Ik ben ingeleid met infuus. Ook bij mij binnen no time weeënstorm dat vond ik t grootste nadeel, t overviel me enorm. Mijn bevalling duurde 12 uren, maar had ook wat complicaties. Het fijne vond ik wel dat ik gewoon wist dat het ging gebeuren, dus kon dag vtv nog rustig laatste dingen doen enzo...

Sterkte! En ik hoop dat je niet hoeft te wachten tot t inleiden!

Hier niet ingeleid bij de eerste, maar wel een weeenstorm en na 2 uur en 40 minuten was mijn zoontje er. Dus dat kan ook zonder inleiden gebeuren, maar de kans op een weeenstorm is dan wel kleiner denk ik. Met inleiden zal er denk ik een grotere kans zijn op een weeenstorm bedoel ik.

Terug
Bovenaan