Inleiden met 37 weken door groeiachterstand

<p>Hallo allemaal!</p><p>Ik ben gister bij de gynaecoloog geweest omdat onze baby een groeiachterstand had. De vorige groeiecho met 34 weken woog ze 1890 gram en nu met 35+3 maar 2050 gram. Ze is dus onvoldoende gegroeid en besloot de gynaecoloog dat ik ingeleid wordt met 37 weken (volgende week vrijdag! ). De doorbloeding van de navelstreng is goed, hij vermoed dus dat de placenta te klein is. Verder heeft hij er vooralsnog geen verklaring voor. Dat moet dus na de geboorte uitwijzen.</p><p>Ik maak me enorm zorgen over de bevalling en over alles wat erna zou kunnen gebeuren. Ik ze wel sterk genoeg? Moet ze de coevouse in? Het spookt allemaal sinds gister door m’n hoofd. <br /><br /></p><p>Heeft er iemand ervaring mee? En is mijn baby dysmatuur of zit het nog op het randje? Ik kan namelijk geen grafieken vinden van het percentiel helaas. Ik vraag me vooral af hoe ‘ernstig’ klein zei is of dat het wel meevalt. <br /><br /></p><p>Alvast heeeeel erg bedankt voor de reacties en ervaringen. </p>

Hoi lieve mama,
Jeetje zeg wat vervelend dat je ukkie niet goed groeit. 
Ik ben 16 maanden geleden bevallen oom te vroeg omdst ik een te kleine, en slecht werkende placenta had waardoor onze jongen niet goed kon groeien. Echter begonnen bij ons de problemen in de zwangerschap al wel veel eerder: vanaf 20 weken was dat bij ons al het geval.
Ik heb vanaf 27 weken opgenomen gelegen om de groei te vervolgen met daarbij de flow van de navelstreng want deze was ook niet goed. Gelukkig is die bij jou wel goed.
Met 32 weken ben ik bevallen en onze dappere jongen was dus pré én dysmatuur met zijn 34cm en 925 gram. Hij is 1 dat na de uitgerekende datum naar huis gekomen. 
Ik weet niet waar je woont of in welk ziekenhuis je bevalt, maar onze jongen is geboren in het WKZ en daar moeten de kleintjes tot 2500 gram in de couveuse, echter wegens plaatsgebrek moest hij na een week of 5 verplaatst worden naar het Diakonesse en daar is de grens 2000 gram. En dat was hij net dus hij werd hup in een gewoon wiegje gelegd met 2 kruiken.
Heeft de arts al wel iets gezegd waar je rekening mee moet houden? Bij vragen hoor ik je graag!
Liefs!

Hoi lieve mama,
Ik ben 16 maanden geleden bevallen oom te vroeg omdst ik een te kleine, en slecht werkende placenta had waardoor onze jongen niet goed kon groeien. Echter begonnen bij ons de problemen in de zwangerschap al wel veel eerder: vanaf 20 weken was dat bij ons al het geval.
Ik heb vanaf 27 weken opgenomen gelegen om de groei te vervolgen met daarbij de flow van de navelstreng want deze was ook niet goed. Gelukkig is die bij jou wel goed.
Met 32 weken ben ik bevallen en onze dappere jongen was dus pré én dysmatuur met zijn 34cm en 925 gram. Hij is 1 dat na de uitgerekende datum naar huis gekomen. 
Ik weet niet waar je woont of in welk ziekenhuis je bevalt, maar onze jongen is geboren in het WKZ en daar moeten de kleintjes tot 2500 gram in de couveuse, echter wegens plaatsgebrek moest hij na een week of 5 verplaatst worden naar het Diakonesse en daar is de grens 2000 gram. En dat was hij net dus hij werd hup in een gewoon wiegje gelegd met 2 kruiken.
Heeft de arts al wel iets gezegd waar je rekening mee moet houden? Bij vragen hoor ik je graag!
Liefs!

Hoi lieve mama,
Liefs!

Mijn zoontje was bij 37 weken, toen werd ik doorgestuurd, geschat op 2100. Ik heb hem voldragen tot week 40 omdat de gynaecoloog zei dat de nadelen die hij ondervobd niet opwogen tegen dd voordelen buiten mijn buik.
Uiteindelijk ben ik ingeleid op precies 40 weken en is hij geboren. Inderdaad iets te klein (2690). Ik heb ballonnetje gekregen en na uurtje kwam alles natuurlijk opgang. 
Hij was klein, had lagere glucose waardes en kon zich niet goed warm houden. Hij moest hiervoor 24 uur in een warmte bedje en iedere 4 uur werden zijn glucose waardes geprikt. De waardes waren al snel stabiel en na 24 uur konden wij naar huis!
Hij is daarna heel snel gaan groeien en het zelf warm houden duurde wat langer dan bij 'normale' baby's 
Maar met wat extra kruiken enzo ging het super. Nu is hij een heel vrolijk mannetje van 3 maanden met lekkere baby spekjes.

Wat toevallig peach! Kom je uit Utrecht of omgeving? Of was het wegens plats gebrek?
Onze kleine man is overigens nog steeds veel te dun en zit op de -3 lijn van de curve qua gewicht. Qua lengte is hij aan het inhalen al is hij nog wel aan de kleine kant

Bij ons (betuwe) tot 2200gr in de couveuse maar ze kijken ook naar het kindje hoe hij of zij het doet.
Mijn dochter is met 39 weken geboren, ingeleid door zw vergiftiging, en woog 2196gr hoefde niet in de couveuse maar alleen warmte bedje in eerste instantie maar na 1 dag toch wel gedaan. Sonde voeding word vaak gegeven zodat ze alle energie kunnen steken in groeien.
Vaak blijven ze klein van stuk, onze dochter is nu 2 jaar en 4 maanden past met gemak nog maatje 86 en soms zelfs shirtjes maat 80. Maar ze doet het goed hoor, tijdens een bevalling van dysmatuur word je goed in de gaten gehouden dus laat het op je afkomen en maak je niet te druk (het is zo makkelijk gezegd ik weet het haha) 

Geniet ervan en hopelijk gaat je bevalling voorspoedig! 

Terug
Bovenaan