<p>Hallo allemaal!</p><p>Ik ben gister bij de gynaecoloog geweest omdat onze baby een groeiachterstand had. De vorige groeiecho met 34 weken woog ze 1890 gram en nu met 35+3 maar 2050 gram. Ze is dus onvoldoende gegroeid en besloot de gynaecoloog dat ik ingeleid wordt met 37 weken (volgende week vrijdag! ). De doorbloeding van de navelstreng is goed, hij vermoed dus dat de placenta te klein is. Verder heeft hij er vooralsnog geen verklaring voor. Dat moet dus na de geboorte uitwijzen.</p><p>Ik maak me enorm zorgen over de bevalling en over alles wat erna zou kunnen gebeuren. Ik ze wel sterk genoeg? Moet ze de coevouse in? Het spookt allemaal sinds gister door m’n hoofd. <br /><br /></p><p>Heeft er iemand ervaring mee? En is mijn baby dysmatuur of zit het nog op het randje? Ik kan namelijk geen grafieken vinden van het percentiel helaas. Ik vraag me vooral af hoe ‘ernstig’ klein zei is of dat het wel meevalt. <br /><br /></p><p>Alvast heeeeel erg bedankt voor de reacties en ervaringen. </p>