Inleiden voor uitgerekende datum

<p>Hallo (aanstaande) mama's, </p><p>Ik ben me aan het voorbereiden op de naderende bevalling. (ben nu 37+6) nu lees ik soms over vrouwen die ingeleid, gestript, een ballonnetje oid hebben gehad voor de uitgerekende datum. Nu vraag ik mij af waarom er besloten is dit te doen? Ik ben super benieuwd en hoor graag jullie verhaal.</p><p>Hoewel ik enorm geniet van het zwanger zijn kijk ik ook erg uit naar de bevalling en wil ik er gewoon alles van weten. Hier wordt ik rustig van, haha.</p><p>Bedankt voor jullie berichtjes </p>

Ik ben morgen 37 weken. Ik word ook ingeleid. Dit is mijn tweede zwangerschap. Ons eerste kindje is helaas stilgeboren met 28 weken in februari 2018. Er is geen oorzaak gevonden. Ze hebben me toen ook ingeleid. En dit keer word ik ook ingeleid gezien ons verleden. 

Bedankt voor je bericht. Heel veel succes en ik wens jullie heel veel liefde en sterkte toe in deze maand. ❤️

Dank je wel. Het is wel gek om al een datum te weten maar wellicht komt de kleine wel spontaan eerder. We zullen het gaan zien.
Word jij ook ingeleid? Of wil je evt thuis bevallen?

Ik ben gestript met 39 weken en bevallen met 39+2. Dit werd gedaan omdat het mij mentaal teveel werd. Ik zat al maanden thuis met bekkeninstabiliteit een de laatste anderhalve maand was het verschrikkelijk warm (afgelopen zomer). Ik zat huilend bij de verloskundige toen. Gelukkig namen ze me heel serieus ?

Fijn dat ze je toen serieus genomen hebben inderdaad. Ik word niet ingeleid (denk ik) maar ik heb bijvoorbeeld ook heel veel krampen, harde buiken, pijn in mn rug en benen en vraag me zo ongelooflijk af of er al wat gebeurt daaronder. Daarnaast begin ik nu toch echt wel nieuwsgierig te worden. Bij elk pijntje zit ik op de klok te kijken! Haha  er is echt nog helemaal niets te timen hoor!
Dit topic heb ik gestart puur uit nieuwsgierigheid en informatie bron. Zoals ik al zei, ik word rustig van informatie! ? 

Ik ben ingeleid vanwege mijn te hoge bloeddruk. Dit ontstond met 36 weken en het beleid is bij ons om dan met 38 weken in te leiden.
Uiteindelijk ingeleid met 37 weken omdat tijdens een controle bleek dat ik eiwitten in mijn urine had.
Ik vond het inleiden erg heftig, kwam in een weeenstorm. Het is onnatuurlijk om het op te wekken waardoor de bevalling vaak zwaarder is. Gelukkig heeft het maar 6 uurtjes geduurd omdat ik geen ballon nodig had.
Bij een eventuele volgende zwangerschap hoop ik natuurlijk te kunnen bevallen.

Ik ben ingeleid met 38+4 weken. Bij de 20 weken echo lag mijn placenta nog voor de baarmoedermond. Bij de controle bij 30 weken was de placenta weg, maar dacht de echoscopiste nog wel bloedvaten voor de uitgang te zien. In de twee weken daarna nog twee echo's gehad, maar toen waren er geen bloedvaten te zien voor de uitgang. 
De artsen waren er dus van overtuigd dat de bloedvaten weg zouden zijn voor de baarmoedermond, maar stel dat ze het toch niet goed gezien hadden en de bloedvaten zouden scheuren bij het breken van mijn vliezen, zou dit binnen no time levensgevaarlijk kunnen zijn voor mijn dochter. 
De gynaecoloog heeft de keuze voor manier van bevallen aan ons gelaten, van natuurlijk thuis bevallen tot keizersnede. Daarbij is het wel belangrijk te weten dat mijn oudste dochter, vanwege heeel wat anders, met 33 weken was geboren en 7 maanden later overleden is.
Dus ook vanwege de angst, dat het misschien weer fout zou kunnen gaan, hebben we gevraagd voor een inleiding. zodat de artsen gecontroleerd de vliezen konden breken, waarbij ze, toen ik eenmaal ontsluiting had, letterlijk met een camera konden kijken of de bloedvaten weg waren. Anders kon ik alsnog meteen weggereden worden voor een keizersnede. Ze kozen voor 38 weken zodat de kans klein was dat mijn vliezen thuis al zouden breken. Ik mocht zelf de datum uitkiezen die week, wat nogal gek was! Gelukkig is alles helemaal goed gegaan en ben ik natuurlijk bevallen van mijn prachtige dochter en ben ik heel blij dat de artsen, gezien wat wij hebben meegemaakt, zo goed met ons meedachten en meeluisterden. 

Terug
Bovenaan