Inleiden voor uitgerekende datum

Ik ben bij ons eerste kindje ingeleid met 37 weken ivm hoge bloeddruk en zwangerschapsvergiftiging. Ze hebben een ballontje op zondag middag geplaatst om de baarmoedermond week te maken, maar had toen al 2 cm. Maandag ochtend ballon er uit gehaald enn had ik 3 cm waarna ze meteen mijn vliezen hebben gebroken, de weeen kwamen vanzelf opgang en 4 uur later had ik onze zoon in mijn armen.

2e kindje ingeleid met 39 weken op verzoek daar het voor mij een ellendige zwangerschap was met veel klachten, ik voelde me zo slecht zowel lichamelijk als mentaal. Hier had ik al 3 cm ontsluiting door strippen (1x met 38 weken en 1x met 38+4 weken, beiden helaas zonder resultaat), dus ballon was niet nodig. Vliezen gebroken maar kwam niet vanzelf opgang. Aan de wee op wekkers, meteen een weeenstorm, vanaf eerste wee tot wij onze 2e zoon in mijn armen hadden, 1,5 uur..

Veel succes

Hoi, 
Ja word je echt rustig van dit soort verhalen? Hoe bereid jij je verder voor? Zie je ertegenop? Zin in? Of allebei mischien? 
Hier met 38+ 2 gestript en dag erna ingeleid vanwege hoge bloeddruk en sterk oplopende lever en nier functies. Weeën opwekkers,  weeën storm,  sterrekijker die er niet uitging komen dus spoed keizersnede. Was pittig maar t helemaal waard. Nu 16+4 zwanger van de 2de. Weer hoge bloeddruk en bloeddrukverlagers. Hoop dit keer op goedmaak bevalling ?En ik ben in zhs in goede handen. 
Ik had voor inleiden ook wel een krampen. Dan dacht ik zou t nu gaan beginnen? Maar zette nooit door. 
Laatste lootjes. Ik hoop voor jou een goede bevalling met weinig gedoe eromheen. 
Grtjs nvn 

Hee, 
Ik ben met precies 37 weken ingeleid ivm zwangerschapsvergiftiging en een ernstige groeiachterstand bij onze dochter.  Kreeg inderdaad de avond ervoor een ballonnetje ingebracht om wat ontsluiting te krijgen. Mijn bmm was gelukkig al wel stukje verweekt. Volgende ochtend om half 9 balonnetje eruit gehaald, vliezen gebroken en aan de weeenopwekkers. Om half 10 de eerste wee en half 1 was onze dochter er.  Was een heftige bevalling maar kijk er heel goed op terug. Erg goede verzorging in het ziekenhuis gehad. Onze dochter woog 1755 gram bij geboorte, maar verder kerngezond. En inmiddels alweer bijna 7 maand. 
Bij ons wist iedereen de dag dat ik ingeleid ging worden omdat ik al lang in het ziekenhuis lag. Dat was wel gek maar ook wel leuk, veel mensen in spanning ;)
Heel veel succes met de laatste lootjes! 

Ik weet het  het is echt te gek voor woorden maar alles wat ik kan lezen, vragen, opzoeken; ik vind het fijn. Ik zie niet op tegen de bevalling. Uiteraard ben ik wel wat nerveus maar het is mijn eerste keer en juist door (voor mijn gevoel) zo veel mogelijk informatie in te winnen ga ik er voorbereid en rustiger in. Kan me voorstellen dat het ook de andere kant op kan staan bij mensen en dat is uiteraard ook helemaal prima. 
Ik moet jullie allemaal bedanken voor jullie verhalen. Ze zijn erg persoonlijk en daardoor vind ik het nog meer bijzonder dat jullie deze met mij / ons willen  delen. Al deze informatie helpt mij wel degelijk om een beetje rust te creëren rondom het fenomeen inleiden en dat vind ik super fijn. Dankjulliewel! ❤️

Ik ben met 37 weken ingeleid. Lichaam was er niet klaar voor de baby ook niet. Er ging erg veel fout. Spoed keizersnede lag continu op de loer. Uiteindelijk is ze 4 dagen later zonder keizersnede geboren.
Bij mij was het noodzakelijk inleiden ivm veel te hoge bloeddruk en zwangerschap vergiftiging. Ik zou het nooit "zomaar" doen want om heel eerlijk te zijn was het geen pretje. Ballon plaatsen was verschrikkelijk veel pijn en bloeden. Want er was nog geen ruimte. Toen wee opwekkers tabletten die niks deden of niet genoeg. Uiteindelijk geforceerd vliezen breken... Toen infuus voor de weeën op te wekken. Ruggenprik, niet goed gezet dus nogmaals ruggenprik, koorts, antibiotica, hartslag baby daalde paar x. Kwam gelukkig ook weer goed hoor. Toen kwam 't eindelijk op gang, toen stopte t weer. Had ze in 't vruchtwater gepoept. Uiteindelijk met een uur persen is ze geboren, wat ik overigens echt snel vond. Ze had wel de navelstreng om haar nek. (dat vond ik het allerergste aan de bevalling) hoewel er verder niks aan de hand was haha.
Kortom inleiden terwijl je lichaam er nog totaal niet klaar voor is zou ik ni aanraden. ?

Ingeleid met 37,3 weken omdat de baby te klein (met 20 weken echo was alles nog normaal)
bij 30 weken echo kwamen ze er achter dat ze te klein was.
5 weken iedere dag ctg gehad ter contole.
ingeleid met ballon op donderdag om 9 uur,op vrijdag vliezen gebroken,weeën opwekkers gekregen.
inleiden vind ik persoonlijk bevallen tijdens kantoor uren heftige beenweeën gehad om 12 uur morfinepomp gekregen(te gek spul!!)
kleine meid is om 16:20 geboren, 2160 gram en 43cm nu zijn we 2 maanden verder en is nu 3,3kg en 49cm dus ze doet het super.

tip:praat er over na de bevalling hoe je het hebt ervaren dit heb ik niet gedaan en zit nu tegen een depressi aan te lopen dit ook omdat lichamelijk na 8 weken het daar beneden nog steeds niet in orde is:( ingeknipt geworden en de wond is nog steeds niet dicht.

Terug
Bovenaan