Inleiden? Wat zal ik doen? Mening/ervaring gevraagd!

Hoi Isa,

Moeilijk zo'n beslissing.... moet je op medische indicatie ingeleid worden omdat je het anders niet volhoud?
Of gaat het met de baby niet goed?

Ik zou zeggen (mijn mening hoor) zolang de uitgerekende datum nog niet vertstreken is en er medisch niets aan de hand  is zou ik niets doen, de natuur doet echt zijn werk wel en dan zou je altijd nog kunnen ingrijpen als het echt nodig zou zijn en je overtijd bent..........

Heel veel succes met je besliising.

Groetjes, Angel

hoi

ik ben met bijna 43 weken zwangerschap verder ingeleid, omdat de ontsluiting niet op gang kwam en heb vervolgens een weeenstorm gehad, die niet ophield.
ik heb daarom een ruggeprik gekregen en de rest van de tijd (zo'n 7 uur) mogen wachten op volledige ontsluiting, daarbij hebben ze het infuus met opwekkend middel dus extra hoog gezet.
de totale bevalling heeft voor mij zo'n 24 uur geduurd.

ik wilde graag eerder ingeleid worden, maar dat wilde het ziekenhuis niet. mocht het niet nodig zijn, dan zou ik je aanraden om het toch om eigen kracht te doen, want inleiden kan heel erg heftig worden en ook lang duren (begrijp ik ook uit andere verhalen)

succes met beslissen!

Angela

Hoi

Ik heb hier persoonlijk geen ervaring mee.....maar ik ben wel voor de natuurlijkste weg...
dus als je het nog even vol kunt houden zou ik dit zeker doen...
Mits er natuurlijk medische redenen zijn voor het inleiden dan ben ik helemaal voor...geen enkel risico !!!!

Heel veel succes met het nemen van de juiste beslissing....

groetjes marjan

Hoi isa

Moeilijke beslissing,maar misschien moet je op het advies afgaan van je gyn.
Ik zelf moest nog 1wk+3dg toen ik voor controle was bij de verloskundige toen
ze een onderzoek deed,ze vertelde de baby en jouw lichaam is er nog lang niet
klaar voor en hij was ook nog niet ingedaald.Dus ik zal een week later weer langs
komen maar dat was niet nodig want 2dg later braken de vliezen en het kind daalde
gelijk helemaal in.Ben naar 8.5uur bevallen van een gezonde zoon van 7pond en 52cm.Toch een week tevroeg maar helemaal gezond,dus je kunt maar zien dat het
zo kan verkeren.Bij iedereen gaat het anders,ik zelf zal nog even wachten tenzij het met jouw of je kind natuurlijk niet goed gaat maar dat weet je zelf wel.Ik wens je heel veel sterkte met je beslissing en natuurlijk met de geboorte van je baby.Liefs anita

Ik ben ooit ingeleid met gel (dus op een onrijpe baarmoedermond), het duurde 9 dagen voordat mijn kind, uiteindelijk met de keizersnede geboren werd.

Als het geen kwaad kan voor je kindje, zou ik als ik jou was nog even afwachten.

Hey meiden,

Ontzettend bedankt voor al jullie reacties. Vandaag  dus naar het zh geweest.
Heb gekozen om toch nog maar ff te wachten met het inleiden. Baarmoedermond
was nog steeds niet helemaal verstreken dus moesten ze ma dan eerst beginnen
met gel en dat kan enkele dagen duren. En ik wil moeder natuur toch graag een kans  geven!  Kleine uk was gelukkig nu wel helemaal ingedaald daar was ik wel blij mee.
Suc6 allemaal nog!

Liefs isa (39 wkn 1e kindje).

Hoi Isa,

Ik was 40 weken en 3 dagen zwanger van mijn zoon.

Had een hoge bloeddruk en erge rugpijn.

Werd opgenomen in het ziekenhuis en s'avonds werd de gel ingebracht.

Hij was al ingedaald.de volgende ochtend zou ik dan ingeleid worden als het niet uit zichzelf op gang zou komen.

Ik ben gaan wandelen met nog een vrouw van die afdeling en we zijn bij
pasgeboren baby's gaan kijken.Was met de lift 2 verdiepingen lager.

Terwijl ik daar die zelfde avond vertederend stond te kijken braken mij spontaan de vliezen.

Ik was zoo blij dat ik alsnog normaal kon bevallen.

Heb wel nog 36 uur over de bevalling gedaan maar dat kwam mede doordat hij in een stuit lag.

Het was ook een stuitbevalling,grote jongen en...kerngezond.

Dus zo kan het ook gaan.

Dit was in '98.

Liefs Roselien.

Hoi,

Ik ben bij ons eerste kind ingeleid na 42 weken en 2 dagen. De bevalling duurde 13 uur. Ik heb er wel een ruggeprik bij gehad (daarna ging het snel).

Als het niet nodig is zou ik het nog niet doen. De verleiding is natuurlijk heel groot. Je bent het zat, je wil je kindje graag zien. Maar aan de andere kant zit hij nu nog lekker in je buik. Als het echt nodig is dan halen ze hem wel.

Nadat bij mij de placenta was geboren zei de dokter dat het maar goed was dat ze ingeleid hadden want aan de grote van de placenta te zien was ze nog wel 3 weken blijven zitten. Daar moet je toch niet aan denken.

Heel veel succes, en zet 'm op!

Terug
Bovenaan