Inleiden ?

Hoi allemaal,

Inmiddels ben ik vandaag 41 weken zwanger. Alles gaat goed en controles zijn ook goed. Ik ben alleen het wachten zo zat!!! Mentaal wordt het steeds zwaarder, fysiek is het nog prima te doen. Vanmorgen een poging tot strippen die helaas niet is gelukt. Lag veel te ver naar achteren. Dus doorgestuurd naar de gynaecoloog en zij kon er wel bij.. maar alles zit dicht dus geen resultaat.

Nieuwe plan: morgenvroeg ballonnetje plaatsen en morgen om 18.00 inleiden... OJEE...
Ik dacht dat ze dat pas eind week 41 deden...

Gemengde gevoelens! Ik wilde de natuur zijn gang laten gaan.. die kleine is zo lekker veilig bij mij en maakt het verder prima!
Maar is het zoon of dochter? gezond? En we zijn morgen of overmorgen gewoon ouders ?

Iemand ervaringen met inleiden die nu het juiste moment zijn om te delen met mij? ?

Ik heb bij 40+3 ook een ballonnetje gekregen. Deed bij mij in eerste instantie niks. De dag erna kreeg ik een nieuwe geplaatst en ging het vrijwel meteen los met de weeën. Ik had zulke krachtige weeën meteen, dat ik niet verder ingeleid hoefde te worden en ik zelfs in bad mocht bevallen.
Uiteindelijk bleek m'n kindje vast te liggen en is mijn bevalling 2 dagen later geëindigd in een keizersnede, maar dat had niks met het ballonnetje te maken.

Het inbrengen van het ballonnetje is niet pijnlijk, maar je voelt wel dat ze wat aan het wroeten zijn. Maar vergeleken met de rest van de bevalling stelt het niks voor.
Mijn advies: houd er rekening mee dat het ballonnetje de eerste dag nog niet veel doet, zeker als je nu nog helemaal geen ontsluiting hebt.

Succes met je bevalling en heel veel geluk met jullie kindje!

Bij mij duurde het 4 dagen,.. dus hou je nog niet teveel vast aan morgen of overmorgen ?. Ik vond het een fijn idee dat het iig niet ál te lang meer kon gaan duren. Succes!!

Ik ben inmiddels 2 keer ingeleid, helaas... Maar inderdaad ga er niet van uit dat als ze dat ballonnetje inbrengen dat je binnen 24 uur je baby in je armen hebt. Bij mij hebben ze overigens geen ballonnetje gebruikt maar een pilletje wat ze vaginaal inbrengen. Een beetje hetzelfde idee. Ze rommelen wat van onderen en je moet wachten tot de baarmoedermond voldoende verweekt is. In mijn geval was dat na 24 uur zo ver. Daarna zijn mijn vliezen gebroken. Dan wordt er nog 1,5uur gewacht of er vanzelf iets gaat gebeuren, en anders leggen ze je aan de weeën opwekkers. Dit gaf bij mij bij de eerste wel gelijk een weeënstorm. Bij de 2e bevalling werden de weeën meer geleidelijk aan opgebouwd. Je ligt ook de hele bevalling aan het CTG apparaat. Al schijnt het wel zo te zijn dat de meeste ziekenhuizen tegenwoordig een draadloze hebben zodat je ook onder de douche kan bijvoorbeeld.

Nu zwanger van de 3e. Ik hoop echt dat ik deze keer een natuurlijke bevalling mee mag maken. Maar uiteindelijk moet het er op een manier uit, en als dat niet vanzelf is dan helpen ze een handje.

Heel veel succes als het zover is!

Ik ben vorig jaar ingeleid op 37,5 weken zwangerschap. Dag 1 was bij mij het plaatsen van het ballonnetje, beetje vervelend gevoel maar verder prima. Ongeveer 12 uur later viel het ballonnetje eruit. De volgende ochtend gingen ze verder met inleiden. Elke 4 uur kreeg ik pillen die de bevalling op gang moesten brengen. Om 8.00 uur kreeg ik de eerste pillen. 'S avonds rond 19.00 uur begonnen de weeën en iets voor 9 uur braken mijn vliezen. Rond middernacht is mijn zoon geboren ?? overigens ook via een spoedkeizersnede maar dat had verder niks met het inleiden te maken. 

Spannend, hopelijk gaat het doorzetten na het ballonetje. Ik kreeg bij 41+1 dagen het ballonetje ingebracht, toen kon ze eigenlijk al gelijk naar 2-3 cm strippen. Ballon bleef dus niet lang zitten. Vervolgens was het idee dat ik de volgende ochtend ingeleid zou worden, maar de hele dag/nacht lang had ik lichte weeën. Om 4 uur 's nachts bij 6 cm vliezen gebroken en om 9 uur was ze er. Zelf wel blij dat er geen weeënopwekkers nodig waren. Hopelijk komt het bij jou na het ballonetje ook natuurlijk op gang! Succes met de bevalling☺️

Je hebt al wat reacties gehad voor ervaringen. Ik ben 1.5 jaar geleden ingeleid met 41.5. Eerste gestart met strippen op 41.2. Dat strippen heeft ervoor gezorgd dat mijn baarmoedermond helemaal verweekt was. Op zondag om 14.00 uur ballonnetje geplaatst, de nacht verder thuis doorgebracht. Ballon zat er de volgende ochtend nog in, in het ziekenhuis konden ze hem er wel zo uittrekken. 3cm ontsluiting. Daarna nog weeenopwekkers nodig gehad omdat er niets gebeuren dat was rond 09.00 uur ze hebben de vliezen gebroken en om 12.44 was onze dochter geboren. Vrij snel allemaal.

Mijn eerste gedachte was ook de natuur zijn gang laten gaan maar wij waren er ook helemaal klaar voor. Uiteindelijk een mooie bevalling gehad waar ik fijn op terug kijk.

Heel veel succes en laat het over je heen komen, blijf nuchter en geniet. Het is toch iets prachtigs wat een vrouwenlichaam kan!

Terug
Bovenaan