Inleiden

Hoi!
Ik word dinsdagochtend ingeleid. Ik ben dan 38 weken zwanger en ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik niet enorm gespannen en zenuwachtig ben.

Ik wou vragen of jullie ervaringen en tips willen delen? Ik hoop daardoor wat rust te vinden.

Hi!
Ik ben beide zwangerschappen ingeleid en voor mij ging dit erg goed. Ik ben elke keer met 4 uurtjes bevallen. Dit verschilt natuurlijk wel per persoon. Als ik een tip mag geven zou ik wel zeggen: geef van tevoren aan dat je je lichaam zelf de kans wilt geven verder te gaan nadat je al het infuus krijgt.

Bij mij verhoogden ze steeds elk half uur waardoor ik in een weeenstorm kwam.
Achteraf kreeg ik te horen dat ik had kunnen aangeven dat ik vanaf een bepaald punt het infuus op 1 stand zou willen houden om te zien of mn lichaam het verder zelf zou oppakken.

Een andere tip: pijn doet het toch al dus geniet er gewoon van!
Klinkt heel gek maar bevallen doet nou eenmaal pijn. Dan kan je er beter van genieten! Want geloof mij, een paar dagen later zijn die uren voordat de kleine er is ook erg leuk om te bespreken haha!

Ik ben ook twee keer ingeleid en bij mij konden ze meteen de vliezen breken en infuus ik kreeg ook een weeën storm om 8.30 u infuus en bij alle twee na 3.5 uur geboren.
Hoe krijg ik het voor elkaar precies 3.5 uur bij alle twee alleen 2 jaar en 5 maanden verschil.

Spannend! Ik bedacht me steeds, dat wanneer de spanning bij mij teveel werd, dat ik straks mijn eigen kleine kindje vast zou hebben.
Dat gevoel overheerste direct de angst ☺️

Bij mij braken de vliezen direct bij het plaatsen van het ballonnetje.
Uiteindelijk duurde het nog best lang. Mijn gynaecoloog vertelde later dat mijn lichaam het niet helemaal had begrepen. En dat de inleiding daar geen verschil in maakte. Ik vond het wel erg prettig in het zkh. Lieve mensen en iedereen kon helpen ☺️

Heel veel succes! Probeer, hoe gek het ook klinkt, te genieten van het meest bijzondere dat er is. Want af en toe heb ik spijt dat ik mijn gevoel deels uit had geschakeld. Ik had alles nog bewuster mee willen maken.
Maar laat het bovenal gaan zoals jij wil! Want alleen dan is het goed!

En voor straks: geniet van je prachtige kindje ?

Hooi, 
2x ingeleid. Beide keren ballonen. Bij de eerste 2 ballonnen voordat de vliezen gebroken konden worden (37 weken) bij de tweede, 3 weken geleden 1 ballon nodig. Beide bevallingen duurde niet lang. 
De eerste kreeg ik een weeenstorm. Dus duidelijk aangegeven dat ik dat wilde voorkomen indien mogelijk bij de tweede. Hier hebben ze dus ook de opwekkers niet te ver gezet en langer tussen de ophogingen gehouden om mijn lijf de kans te geven. En dat werkte. Volgens de arts heb ik maar een korreltje aan opwekkers gehad en terug kijkend was het een hele fijne bevalling. Ik was helder en alert tot op het einde. Kon duidelijk de instructies horen en opvolgen. Bij de eerste was ik echt overweldigd door het geweld van de storm. Kijk ook op deze bevalling goed terug hoor, maar de tweede was een stuk meer controle voor mij en dat was ook gewoon fijn. 
Wat hierboven al gezegd word: laat het over je heen komen. Pijn doet het toch wel, je kan altijd om pijnstilling vragen en je lijf gaat hopelijk doen wat het moet doen. 
Zet hem op en denk aan je prijs aan het einde ?

• Leuk
Waarderingen: Hene
Ik ben ook ingeleid, met 41+ weken.
Ik voelde op een gegeven moment minder leven.
In het ziekenhuis heb ik aangegeven dat ik erg gespannen was savonds , voordat het ballonnetje geplaatst werd. ik werd volledig gerust gesteld en wilde alles van voor tot eind weten hoe ze te werk gingen. Dit stelde mij enigzins gerust.

Daarna werd ik de volgende ochtend om half 7 gewekt, ik mocht nog even douchen en ontbijten. Tijdens controle bleek dat ik toen 4 cm ontsluiting had. Daarna ging ik aan het infuus, rond een uur of 8, 9 uur begonnen de weeën en rond 12:01 had ik mijn dochter in mijn armen.

Het was even heel heftig omdat ik ook in een weeënstorm terecht kwam, maar ik zou het zo voor de volle 100% nog een keer doen. Het ging snel, maar dan ben je er ook zo vanaf! :) en zoals al gezegd wordt;, Pijn doet het toch wel,, dus laat het over je heen komen:)

Hier 1 ingeleide bevalling gehad, dag 1 ballon ingebracht rond 11:30, rond 20:00 hielden de weeën daarmee op, maar de ballon bleef wel zitten. Er is die eerste dag helemaal niet gecontroleerd wat de ballon gedaan had qua ontsluiting, maar had dus wel de hele dag om de 4-5 minuten weeën die prima op te vangen waren. De volgende dag bleek ik 4 cm ontsluiting te hebben en zijn de vliezen rond 8:45 gebroken, daarmee kreeg ik meteen flinke weeën en om 14:40 bevallen. (Was wel mijn 2e bevalling, 1e ben ik tot 9 cm gekomen met spontaan gebroken vliezen en daarna een spoedkeizersnede gehad ivm trage voortgang, koorts bij langdurig gebroken vliezen en stuitligging). I.v.m. die keizersnede moest ik met de ballon dus ook in het ziekenhuis blijven. 

De enige tip die ik eigenlijk heb is: als je van zitten op zo'n fitnessbal houdt, je niet heel lang bent en je hebt er zelf een, neem dan je eigen bal mee. In de ziekenhuizen waar ik bevallen ben hadden ze alleen ballen die ook voor de langste mensen geschikt zijn, maar zo lang ben ik niet, dus als ze de ballen zo slap opgeblazen hebben dat ik dan nog met mn voeten bij de vloer kon, dan zat het heel raar slap. ;) 

ik ben bij 41+5 ingeleid om 20.00 uur, snachts om 4 uur braken mijn vliezen alsnog uit zichzelf en niet door het ballonnetje. 
Bij mij duurde de bevalling daarna nog 21 uur. heb wel heel veel rugweeen gehad. 1 tip tegen mij zeiden ze probeer nog maar wat te slapen, achteraf denk ik dat het slim was geweest als ik rond was gaan lopen dit voor het verdere indalen etc. 
( slapen met die spanning kun je echt niet , althans ik niet. vanaf het moment dat we in het ziekenhuis moesten zijn dacht ik alleen maar yesss nu gaat het beginnen) 
Tuurlijk gaat het pijn doen, maar ik kijk er heel positief op terug. 
ik was heel bang voor naalden en zag vooral op tegen het infuus :) , gelijk aangegeven en hebben ze ook zo verbonden dat ik het niet duidelijk zag zitten enz. De mensen zijn er om je te helpen en zullen er alles aan doen om het je zo fijn en gemakkelijk mogelijk te maken.
gezonde spanning hoort erbij en probeer jezelf niet te druk of bang te maken. het komt zoals het komt en je bent in goede handen. Daarbij weet je dat je heel snel je kindje mag ontmoeten. 
heel veel succes! 

Terug
Bovenaan