Hier 1 ingeleide bevalling gehad, dag 1 ballon ingebracht rond 11:30, rond 20:00 hielden de weeën daarmee op, maar de ballon bleef wel zitten. Er is die eerste dag helemaal niet gecontroleerd wat de ballon gedaan had qua ontsluiting, maar had dus wel de hele dag om de 4-5 minuten weeën die prima op te vangen waren. De volgende dag bleek ik 4 cm ontsluiting te hebben en zijn de vliezen rond 8:45 gebroken, daarmee kreeg ik meteen flinke weeën en om 14:40 bevallen. (Was wel mijn 2e bevalling, 1e ben ik tot 9 cm gekomen met spontaan gebroken vliezen en daarna een spoedkeizersnede gehad ivm trage voortgang, koorts bij langdurig gebroken vliezen en stuitligging). I.v.m. die keizersnede moest ik met de ballon dus ook in het ziekenhuis blijven.
De enige tip die ik eigenlijk heb is: als je van zitten op zo'n fitnessbal houdt, je niet heel lang bent en je hebt er zelf een, neem dan je eigen bal mee. In de ziekenhuizen waar ik bevallen ben hadden ze alleen ballen die ook voor de langste mensen geschikt zijn, maar zo lang ben ik niet, dus als ze de ballen zo slap opgeblazen hebben dat ik dan nog met mn voeten bij de vloer kon, dan zat het heel raar slap. 😉