Inleiding

Hoi Allemaal,
Ik word binnenkort ingeleid, en nu vroeg ik me af hoe het ongeveer in zijn werk gaat, en wat ik me er bij voor kan stellen, doet het pijn? Of hoe voelt het etc.

Meestal wordt je ingeleid met een ballonnetje. Hoe snel het gaat is enorm verschillend van persoon tot persoon. Bij sommige dames valt de ballon er binnen een uur al uit, bij een ander duurt dat veel langer. Soms kunnen de vliezen gebroken worden en komen de weeen meteen op gang maar het kan ook zijn dat je weeenopwekkers krijgt via het infuus. Bij mij heeft hele hele proces geduurd van donderdagavond tot maandag vroeg in de ochtend maar dat is erg lang hoor. Het kan ook een stuk vlotter. Heeft de gynaecoloog geen uitleg gegeven over wat ze van plan zijn in jouw geval?! 

Nee de gynaecoloog heeft gezegt dat ik word ingeleid, en dat dat op verschillende manieren kan, en dat het max. Een week kan duren, maar verder eigenlijk niks... niet hoe het gaat of wat ik me er bij moet voorstellen ofzo

Als je verder nog geen ontsluiting hebt is met een ballonnetje het meest gangbaar denk ik. Maar goed, in ben geen gynaecoloog ?. Hopelijk heb je iets aan mijn bovenstaande ervaring. 

Je vroeg ook nog of het pijn deed. Ik vond het plaatsen van het ballonnetje wel wat onprettig maar het deed geen pijn. De pijn kwam pas toen de weeenopwekkers flink opgevoerd werden. 

Ik kreeg om 9.00 een ballonnetje, mijn vliezen brakendirect bij het plaatsen dus ik mocht in het zkh blijven. Ballonnetje viel er na vijf uur uit. Weeën had ik wel maar onvoldoende krachtig...
Om 6 uur savonds kreeg ik weeënopwekkers. Uiteindelijk is ons kindje de volgende dag om 14.00 geboren.

Tip: neem alvast je koffertje met spullen mee in de auto ☺️ mocht je direct moeten blijven dan hoeft je partner of iemand anders niet weg.. vond ik erg fijn! Alleen even naar de auto op en neer ☺️

Oja... Heel goed ontspannen helpt gewoon enorm! Rustig ademen en alle spieren ontspannen.... Je voelt het... Maar pijn deed het bij mij in ieder geval niet .

Ik ben ingeleid via een ballonnetje. 'S ochtends rond 10 uur is die geplaatst. Het voelt niet echt fijn maar doet ook geen pijn. Ik had hier flink wat bloedverlies bij, maar dat is zeldzaam. Daarna mocht ik gewoon weer naar huis. 'S avonds om half 9 is het ballonnetje er uit gevallen. De volgende ochtend om 7 uur moest ik me melden. Ik kreeg elke 4 uur pillen om de bevalling in gang te zetten. Steeds rondom het krijgen van de pillen lag ik aan het ctg apparaat. Om 7 uur 's avonds begonnen de weeën en rond 9 uur braken mijn vliezen en zette de weeën door. Uiteindelijk is mijn zoon om 23.42 uur geboren met een spoedkeizersnede, maar dat had verder niet zoveel met het inleiden te maken ?

Ik ben 3 keer ingeleid. 1e keer kreeg ik vaginaal pilletjes toegediend, om de baarmoedermond te verweken. Na 24uur was er voldoende ontsluiting en konden mijn vliezen gebroken worden. Dan kijken ze even of je lichaam zelf weeën gaat aanmaken. Toen dat na 1,5uur niet gebeurde is de weeënpomp aangezet. Enorme weeënstorm gehad. Bevalling heeft bijna 12uur geduurd.

De 2e keer konden mijn vliezen gelijk gebroken worden, omdat er al iets van ontsluiting was. Even gewacht op natuurlijke weeën maar toen dat niet gebeurde ging de weeënpomp weer aan. Nu geen weeënstorm gehad, dus deze bevalling ging prettiger. In iets minder dan 8uur bevallen.

De 3e keer zag ik er enorm tegenop. Eerst gevraagd om een ruggenprik. Pas toen die zat vliezen gebroken en weeënopwekkers erin. In 4 uur bevallen. Ideaal zo met ruggenprik vooraf!

Terug
Bovenaan